Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A19 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes. |
A20 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
|
|
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A8
|
|
|
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A17
|
|
|
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A18
|
|
|
Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes. |
A19
|
|
|
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
A20
|
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A narrativa e o ensaio en lingua galega e portuguesa. |
1.1. Caracterización xeral da narrativa. Criterios de periodización, autores, temática, xéneros e estilos nas diferentes literaturas.
1.2. Caracterización xeral e función sociocultural do ensaio nas diferentes literaturas e nas últimas décadas.
1.3. Análise de de textos representativos dos/as autores/as máis relevantes nas diferentes literaturas e nas últimas décadas. |
3. A narrativa na literatura brasileira contemporánea. |
3.1. Principais autores e temas nas últimas décadas.
3.2. Análise de textos representativos dos/as autores/as máis relevantes das últimas décadas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
15 |
25 |
Obradoiro |
15 |
22.5 |
37.5 |
Lecturas |
1 |
27 |
28 |
Traballos tutelados |
1 |
10 |
11 |
Proba mixta |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. |
Obradoiro |
Nestas sesións, o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos presentados nas sesións maxistrais, así como das destrezas e das estratexias relacionadas cos obxectivos e contidos da materia.
Entre estas actividades poderán contemplarse, alén doutras, a análise de fontes documentais, os comentarios de textos, a resolución de problemas, as prácticas a través de TIC, probas de varia tipoloxía e estudos de casos. |
Lecturas |
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso. |
Traballos tutelados |
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido polo profesor, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigatoria. |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para alén da atención individualizada nas sesións presenciais de diferente tipo, durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos.
O alumnado con dispensa académica deberá entrar en contacto co profesor ao inicio do curso para fixar as actividades e traballos substitutivos da asistencia académica que necesariamente deberá realizar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. |
30 |
Lecturas |
Avaliación da lectura das obras realizada polo/a alumno/a ao longo do curso. |
15 |
Traballos tutelados |
Avaliación dos texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada. |
15 |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico con comentario de textos e análise de fontes documentais. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha
cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, na proba
mixta deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os
restantes elementos avaliables/instrumentos de avaliación. O alumnado terá que entregar os traballos e actividades no prazo fixado. O
alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá realizar e entregar as mesmas
probas e exercicios que o restante; se non puider asistir ás titorías,
deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico. A
cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o alumno/a non
asistir á proba mixta e/ou cando tiver entregado un número das
actividades contempladas inferior ao 50%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Stegagno-Picchio, L. (2004). História da Literatura Brasileira. Rio de Janeiro: Nova Aguilar
Villarino, C. / Rufatto, L. (2011). O conto brasileiro contemporâneo . Santiago de Compostela: Laiovento
Candido, A. (2004). O direito à literatura e outros ensaios. Coimbra: Ângelus Novus |
Obras de lectura obrigatoria: 1) O conto brasileiro contemporâneo de Carmen Villarino e Luiz Rufatto (Orgs).
2) O Segundo Tempo de Michel Laub ou O Enigma de Qaf de Alfredo Mussa ou O Sol Se Põe em São Paulo de Bernardo Carvalho (a escoller unha das tres). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|