Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Lingua Inglesa 2 Código 613G03008
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Lezcano Gonzalez, Emma
Correo electrónico
emma.lezcano@udc.es
Profesorado
Lezcano Gonzalez, Emma
Correo electrónico
emma.lezcano@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ofrece formación teórico-práctica na descrición e uso da lingua inglesa de maneira que se garanta un dominio práctico da mesma a un nivel intermedio-alto. O alumnado debería conseguir consolidar –unha vez que se cubran os contidos da materia– moitas das competencias do nivel B2 dentro dos seis niveis que se distiguen no Marco Europeo de Referencia. Estimularase a autonomía do alumnado e a súa capacidade de ser responsable no proceso de ensinanza-aprendizaxe.

Aínda que non existe ningún prerrequisito oficial, é recomendable que os/as estudantes superen previamente a materia Lingua inglesa 1 ou teñan un nivel equivalente ao establecido para esa materia.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Seguir con facilidade unha conversa sobre asuntos cotiáns ou de carácter xeral, participar espontaneamente e ser capaces de relacionarse con falantes nativos cun grao suficiente de fluidez e naturalidade. A6
B4
C2
Entender as ideas principais dun discurso extenso oral ou escrito, seguir liñas argumentais complexas e identificar as conclusións sempre que o tema sexa relativamente coñecido. A6
B4
C2
Comprender casi todas as noticias da televisión, programas sobre temas actuales ou películas sempre que se fale un nivel de lingua estándar. A6
B3
C2
Tomar parte activa en debates desenvolvidos en situación cotiáns explicando e defendendo puntos de vista. A6
A15
B5
C2
Expoñer un tema coñecido sobre os campos semánticos traballados ou outros relacionados para que poida ser seguido sen dificultades, explicar os puntos significativos con razoable precisión e ser capaz de contestar as preguntas que xorden. A6
A9
A15
B1
B3
B5
B6
C3
Escribir textos ben enlazados e gramaticalmente correctos sobre temas diversos, transmitindo información ou propoñendo motivos que apoien ou refuten un punto de vista concreto. A6
A9
A15
B3
B4
B6
C2
Redactar o curriculum vitae, cartas solicitando traballo ou informes sinxelos con corrección. A6
A15
B1
B3
C2
Amosar creatividade e imaxinación nos traballos elaborados en lingua inglesa. A6
B3
C2

Contidos
Temas Subtemas
1. Grammar 1.1. Conditional sentences
1.2. Relative clauses
1.3. Non-finite clauses
1.4. Reported speech
1.5. Adverbial clauses
1.6. Prepositions and conjunctions
1.7. Multi-word verbs
1.8. Word formation
1.9. Idioms
2. Vocabulary 2.1. Work and money
2.2. The arts and entertainment
2.3. The media
2.4. Health and fitness
2.5. Science and technology
2.6. The law and crime
3. Reading Reading comprehension passages from different sources will be used together with other supplementary authentic materials to present some of the topics, to consolidate the students' vocabulary and as a basis for some of the exercises, inside and outside the classroom.
4. Writing


Students will have to hand in several pieces of writing based on the topics in 1 or 2 above. The guidelines for each writing assignment will be duly given in the classroom.
5. Listening

This part will focus on listening and audiovisual comprehension exercises, from textbooks or authentic sources, which will be done in the classroom or outside the classroom, as part of the self-learning process.
6. Speaking Speaking will be mainly practised in small groups by means of class discussions or different speaking activities proposed by the teachers or the students. Apart from that, English will be used as a vehicle of communication between the teachers and the students in the classroom.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Sesión maxistral 10 15 25
Seminario 13 14 27
Discusión dirixida 7 3 10
Traballos tutelados 4 15 19
Proba obxectiva 0 11 11
Proba oral 0 6 6
Portafolios do alumno 2 18 20
Lecturas 0 10 10
Aprendizaxe colaborativa 4 15 19
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Primeira toma de contacto coa materia, na que se desenvolven actividades destinadas a obter información relevante sobre o alumnado así como sobre as súas competencias iniciais en lingua inglesa, co fin de articular a docencia de xeito que se favorezan aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos e intereses do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de lles transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Seminario Nesta materia denomínanse seminarios aquelas aulas de carácter práctico en que se desenvolven as catro destrezas arredor dun tema dos que se poden atopar nos contidos ou outros que podan ser de interese xeral. Deste xeito, haberá seminarios de lectura, redacción e comprensión audiovisual case todas as semanas do curso.
Discusión dirixida Nesta materia chamámoslle discusión dirixida ás actividades desenvolvidas polo alumnado en grupos pequenos, coordinados pola profesora lectora, en que porán en práctica a súa destreza oral en lingua inglesa e se debaterán temas de forma libre, informal, espontánea e sinxela.
Traballos tutelados Os alumnos deberán realizar un traballo en grupo ("project") sobre un tema que se especificará ao inicio do curso. Con este traballo preténdese promover a aprendizaxe autónoma do estudantado, baixo a tutela da profesora así como a aprendizaxe colaborativa. O "project" exporase en clase e entregarase tamén unha versión escrita súa.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Permitirá avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. en todas as destrezas.Esta proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación, entre outras.
Proba oral Proba en que se avalían as competencias comunicativas do alumnado mediante unha pequena conversa ou entrevista coas profesoras individualmente ou por parellas. Os estudantes terán tamén que ler un texto en voz alta e tal vez improvisar situacións suxeridas polas profesoras, que poderán usar textos ou material audiovisual como apoio durante a proba.
Portafolios do alumno É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno ou alumna nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas pola profesora, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. Na nosa materia deberán incluirse no portafolios todas as redaccións realizadas ao longo do curso coas correccións e comentarios das profesoras e a posterior versión revisada, así como todo o traballo persoal voluntario que o alumno desenvolva fóra da aula que dea conta do seu esforzo e progreso na materia.
Lecturas Nesta materia chamarémoslle lecturas a todo o material que o estudantado terán que ler fóra da aula para a realización dalgúns exercicios de reading comprehension así como todas as lecturas que poidan facer en inglés para outras materias. Tamén se considerarán "lecturas" a lectura de xornais, revistas, foros de internet, etc. en lingua inglesa, actividade que recomendaremos desde o primeiro día de clase.
Aprendizaxe colaborativa A elaboración do "project" fomentará a aprendizaxe colaborativa do alumnado posto que traballarán de forma presencial e non-presencial en pequenos grupos de xeito conxunto, compartindo información e habilidades, e dirixidos pola profesora que optimizará a aprendizaxe de todos os membros do grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Portafolios do alumno
Descrición
Para a realización do "Project" é fundamental que o estudantado informe a profesora ao longo do trimestre dos avances que vai facendo o grupo. Con ese fin, o grupo terá que entregar dúas fichas antes do traballo final e comentar o contido das fichas coa profesora ou profesoras.

As profesoras avaliarán ao longo do curso un máximo de catro redaccións de cada alumno/a. Os estudantes deberán ter en conta o seus erros ou carencias e comentalos coas profesoras antes de reescribir os traballos. Asemade, poderán facer todo tipo de consultas ou peticións de orientación sobre o material de autoaprendizaxe que queiran manexar e incluír no seu portafolios.

Ao menos dúas veces ao cuadrimestre todo o alumnado debería facer unha titoría coa(s) profesora(s), ben en persoa nas horas de titoría, ben por correo electrónico ou plataforma virtual. Nesa titoría farase un seguimento individiualizado de cada alumno e alumna e os seus progresos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario A avaliación das competencias que o alumnado debe acadar tras participar nos seminarios realizarase a través dun exercicio de "reading comprehension" (5 puntos) e dous exercicios de "listening comprehension" (10 puntos) que se levarán a cabo na aula ao longo do cuadrimestre. Na data oficial, o alumnado deberá tamén facer unha proba de "writing" (5% da nota final) 20
Discusión dirixida Nas clases prácticas de inglés oral coa lectora avaliaranse todas as intervencións do estudantado ao longo do cuadrimestre. 5
Traballos tutelados O "project" suporá un 10 por cento da nota final. Avaliarase a súa exposición oral e a parte escrita así como o traballo realizado polo grupo ao longo do cuadrimestre. 10
Proba obxectiva No período de avaliación de xuño o alumnado terá que realizar unha proba obxectiva de "Reading comprehension" (5 puntos) e "Listening Comprehension" (5 puntos). Ao longo do curso o alumnado terá que realizar dúas probas obxectivas de "Use of English" que avaliarán todo o traballo feito nas aulas (30%). Se non acadan máis dun 5, deberán realizar a proba final de Use of English na data oficial de xuño. 40
Proba oral Todos o alumnado realizará unha proba oral ao final do cuadrimestre ou no período da avaliación en que deberá amosar as súas competencias comunicativas en lingua inglesa. 5
Portafolios do alumno No portafolios avaliaremos as "writing tasks" (10 %) realizadas ao longo do curso. O 5% restante avaliará todo aquel material distinto aos traballos de redacción obrigatorios que dea conta do progreso do alumno no proceso de aprendizaxe. Valorarase a orixinalidade, a creatividade, a implicación persoal e a transversalidade. 15
Lecturas Será obrigatorio ler unha ou dúas narracións breve(s) en lingua inglesa e contestar a unha serie de preguntas sobre ela(s) por escrito. 5
 
Observacións avaliación

A avaliación total por destrezas distribúese deste xeito:

Use of English: 35 ( traballo tutelado 5%; probas obxectivas: 30%)

Reading: 15 (1 exercicio práctico avaliable feito na aula: 5%; lectura de narración breve: 5%; data oficial: 5%)

Writing: 15 (un mínimo de 4 redaccións: 10%; data oficial: 5%)

Speaking: 15 (discusión dirixida 5%; traballo tutelado 5%; proba oral 5%)

Listening:
15 (2 exercicios prácticos avaliables: 10%; data oficial: 5%)

O 5%
restante avalía o progreso xeral do alumnado segundo se reflicte no seu
portafolios.

IMPORTANTE: Para superar a materia, a suma das
distintas probas, project e demáis actividades avaliables deberá ser 5
sobre 10, tendo en conta que a cualificación mínima das probas
obxectivas de Use of English e das probas que avalían as catro destrezas
deberá ser de 4 puntos sobre 10. Os alumnos que acaden máis dun 5 nas
probas prácticas de "Use of English" feitas ao longo do cuadrimestre
estarán exentos da parte de "Use of English" na proba obxectiva de xuño.
Nese caso, as dúas probas pasarían a supoñer un 30% da nota final, en
lugar do 10%.  Aplicarase unha penalización do 25% sobre a cualificación
final de traballos e actividades se estes son entregados fóra de prazo
sen causa xustificada. Os alumnos/as que non se presenten o día das
probas obxectivas de xuño ou xullo acadarán a cualificación de NP, se
non entregaron máis do 50% de actividades durante o curso.

AVALIACIÓN
XULLO:
Os/as estudantes que en xuño non superen a materia ou
aqueles/aquelas que non presenten o "Project" ou o 50% das redaccións
así como os/as que non realicen ao menos un 50% dos exercicios prácticos
de "Use of English", "Reading" e "Listening", ou aqueles que teñan menos dun 4 nalgunha das partes –aínda que a nota total sexa superior a
5–  terán que ir á oportunidade de xullo, na que o alumnado terá que
demostrar ter alcanzado as competencias da materia mediante a superación de probas nas distintas
destrezas, redaccións sustitutorias das feitas na aula, traballo escrito
e defensa do mesmo en sustitución do"project", lectura de narracións
breves e, e unha entrevista oral
individual coa profesora. As instruccións e porcentaxes concretas faranse públicas despois da publicación das cualificacións finais en xuño.

Alumnado con dispensa: O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha
dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a
principio de curso para planificar, en cada situación concreta e
individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as
porcentaxes de "discusión dirixida", "lecturas", "traballos tutelados",
"seminario" e "portafolios".


Fontes de información
Bibliografía básica

LIBRO DE TEXTO OBRIGATORIO:

Mann, M. & S. Taylore-Knowles. 2006. Destination B2. Grammar and Vocabulary. MacMillan Publishers (WITH KEY).

· Allsop, J. & P. Watcyn-Jones. 1990. Test Your Phrasal Verbs. London: Penguin.

· Allsop, J. & P. Watcyn-Jones. 1990. Test Your Prepositions. London: Penguin.

· Beaumont, D. & C. Granger. 1991. Heinemann English Grammar. Oxford: Heinemann.

· Brook-Hart, G. 2008. Complete First Certificate. Cambridge: C.U.P.

· Collie, J. & S. Slater. 1992. Cambridge Skills for Fluency: Listening 3. Cambridge: C.U.P.

· Collie, J. & S. Slater. 1992. Cambridge Skills for Fluency: Speaking 3. Cambridge: C.U.P.

· Greenall, S. & D. Pye. 1993. Cambridge Skills for Fluency: Reading 3. Cambridge: C.U.P.

· Greenall, S. & M. Swan. 1986. Effective Reading. London: Cambridge: C.U.P

· Hashemi, L. & B. Thomas. 2003. Cambridge Grammar for First Certificate. Cambridge: C.U.P.

· Littlejohn, A. 1993. Cambridge Skills for Fluency: Writing 3. Cambridge: C.U.P.

· McCarthy, M. & F. O’Dell. 2002. English Vocabulary in Use. Cambridge: C.U.P.

· Murphy, R. 1990. English Grammar in Use. Intermediate. 1985. Cambridge: C.U.P.

· Prodromou, L. 1999. Grammar and Vocabulary for First Certificate. Harlow: Longman.

· Redston, C. & G. Cunningham. 2007. Face2Face Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

· Swan, M. & C. Walter. 1997. How English Works. Oxford: O.U.P.

· Swan, M. 1996. Practical English Usage. Oxford: O.U.P.

· Thomson, A.J. & A.V. Martinet. 1993. A Practical English Grammar. Oxford: O.U.P. (4th edition; this grammar is supplemented with two exercise books with answer key).

·Vince, Michael. 2009. First Certificate Language Practice. English Grammar and Vocabulary. MacMillan Publishers. (WITH KEY)


Bibliografía complementaria

Ao principio do curso facilitarase unha bibliografía complementaria e un listado de e-learning materials.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías