Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Literatura Inglesa 2 Código 613G03017
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Clark Mitchell, David Mitchell
Correo electrónico
david.clark@udc.es
Profesorado
Clark Mitchell, David Mitchell
Herrero Villapalos, Rosa
Correo electrónico
david.clark@udc.es
r.villapalos@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo panoràmico da literatura inglesa dos seculos XVIII, XIX, XX e XXI.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria A1
A2
A3
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa A1
A2
A15
A16
B1
B5
B7
B8
C4
C5
C7
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a súa cultura A20
B5
B8
C4
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos A2
B1
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A novela no século XVIII. The Novel in the 18th Century. 1.1. The Origins. Periodicals
1.2. Swift, Defoe
Readings: Passages from Gulliver's Travels, Moll Flanders.
2.A novela no século XIX (I). The novel in the 19th century. Romanticism. 2.1 Walterr Scott
2.2. Jane Austen
2.3. Walter Scott.
2.4. The Brontës.

Readings: Extracts from Emma, Jane Eyre. Scott selection.

2.4.Romanticism: Poems by Blake, Wordsworth, Burns.

3.A novela no século XIX(II). The novel in the 19th century. Victorian/Late Victorian novel 3.1 The Victorian world.
3.2. Charles Dickens. Extracts.
3.3. Oscar Wilde
4. Modernism. Comenzos do século XX. Beginning of the 20th century. 4.1. Context. Revolution in literature.
4.2. The Edwardians.
4.3. The war. Poetry.
5. 1920-1940. 5.1. Literature and Compromise. George Orwell, Neil M. Gunn.
6. 1940-1980. 6.1. Poetry. Dylan Thomas, Ted Hughes, Silvia Plath.
6.2 The Short Story. Elizabeth Bowen.
7. 1980-2012. 7.1.The New generation: Kazuo Ishiguro, Salman Rushdie, Janice Galloway. Irvine Welsh
7.2. Literature and the New Technologies. On-line writing.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 18 18 36
Traballos tutelados 0 30 30
Sesión maxistral 10 10 20
Seminario 10 5 15
Lecturas 0 45 45
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate na clase. Require lecturas previas.
Traballos tutelados Traballos individuais ou en grupo pequeno.
Sesión maxistral Explicación de temas.
Seminario Discusión en máis profundidade de temas. Realizaranse en grupo reducido para favorecer a participación de todas/os.
Lecturas Ler os textos do corpus (obras ou fragmentos)

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado deberá preparar traballos individuais e por grupos sobre textos e temas do corpus para a sua presentación escrita ou oral.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario Participación e desenvolvemento dos traballos dentro dos seminarios. 5
Traballos tutelados Traballos puntuables de diverso tipo. 30
Sesión maxistral Dúas probas (unha hacia metade do curso; outra na data asignada para o exame final) nas que o alumnado deberá amosar o seu dominio nos contidos e destrezas traballados nas sesión maxistrais e tamén nos grupos reducidos e seminarios. Deberase acadar unha cualificación mínima de 4 sobre 10 en cada unha das dúas probas para que a nota resultante poida ser sumada á obtida no resto das actividades avaliables. 50
Discusión dirixida O profesor valorará o traballo dos estudantes a diario e o seu compromiso. Teráse en conta a participación activa e a atención prestada. 10
Lecturas Control das lecturas realizadas 5
 
Observacións avaliación
<p>Na oportunidade de xullo os alunos/as realizarán un traballo sobre os textos de estudo(50% da nota) e o exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que presentar ningun traballo adicional;Os alunos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregaron mais do 50% das actividades avaliables durante o curso. O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso para planificar cada situación concreta e individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as porcentaxes de Discusión dirixida;lecturas;traballos tutelados.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Stevenson, Randall (1993). A Reader`s Guide to the 20th Century Novel in Britain. London: Harvester
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Marcus,L. and Nicholls (2005). The Cambridge History of Twentieth Century English Literature. Cambridge: CUP
Head, Dominic (2002). The Cambridge Introduction to Modern British Fiction 1950-2000. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Damrosch , D y Dettmar, K (eds) (2009). The Longman Anthology of British Literature, Volume 2C: The Twentieth Century and Beyond (4th Edition). Londres: Longman
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Thomson, D. (1981). The Pelican History of England in the Twentieth Century. Harmondsworth: Penguin
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco

 

Lecturas/Readings:

"Passages" and "extracts" refer to reading material indicated by the teacher. For novels this will generally refer to one or more chapters. In poetry a selection of poems by the author in question. The teacher will make these readings available at the beginning of each section. Copies of this material will likewise be available from the photocopy supplier in the Faculty building.

Tema 1. Passages from Gulliver`s Travels, Moll Flanders, A Sentimental Journey.

Tema 2. Extracts from Emma, Ivanhoe, Jane Eyre.. Poems by Blake, Wordsworth, Coleridge, Burns. Passages from Mary Shelley`s Frankenstein.

Tema 3. Passages from Charles Dickens. Thomas Hardy`s Jude the Obscure. Short Stories by Arthur Conan Doyle and L.T. Meade. Wilde's The Importance of Being Earnest.

Tema 4.  Stories from James Joyce's Dubliners . Poems by T.S.Eliot. War Poems.

tema 5. Passages from Murder at the Vicarage and The Cask. Passages from Animal Farm. Prose by Neil M. Gunn.

Tema 6. Poems by Ted Hughes, Sylvia Plath, Dylan Thomas.

Tema 7. Passages from Lanark, Never Let Me Go, The Satanic Verses, The Trick is To Keep Breating, The Acid House. Selection of virtual texts.

Bibliografía complementaria Pyckett, Lynn (1995). Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005
Literatura Inglesa 1/613G03010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías