Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Cultura e Civilización dos Países de Fala Inglesa Código 613G03022
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Woodward Smith, Elizabeth Anne
Correo electrónico
elizabeth.woodward@udc.es
Profesorado
Woodward Smith, Elizabeth Anne
Correo electrónico
elizabeth.woodward@udc.es
Web
Descrición xeral "Aspectos geográficos, históricos, artísticos y culturales de los países de lengua inglesa."
The geography,and history, as well as artistic and cultural aspectos of English-speaking countries.
Aspectos xeográficos, históricos, artísticos e culturais dos paises de fala inglesa.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución e comentario do programa 1.1. Consellos e normas
2. Resumo da historia das Illas Británicas 2.1. Romanos, anglosaxons e viquingos
2.2. A conquista normanda de 1066 e as súas consecuencias culturais
2.3. Gales e o dominio da coroa inglesa
2.4. A independencia de Escocia; Bannockburn 1314
2.5. A dinastía Tudor; a Armada Invencible
2.6. O xuízo de Carlos I; a República; o retorno da monarquía
2.7. Irlanda e Cromwell
2.8. A Revolución Industrial; a época vitoriana; o imperio
2.9. A Primeira Guerra Mundial; a Segunda Guerra Mundial
3. Resumo da historia dos Estados Unidos 3.1. Os primeiros tempos
3.2. A época colonial
3.3. Cara á independencia
3.4. Os primeiros presidentes
3.5. A escravitude, e os dereitos da muller
3.6. Guerra, prosperidade e depresión
3.7. O concepto de "New Deal" e o conflito mundial
3.8. A posguerra
3.9. Cara ao século XXI
4. A Xeografía humana e física das Illas Británicas 4.1. Clima
4.2. Trazos xeográficos; a mentalidade de unas islas
4.3. Poboación
4.4. Actividade económica
4.5. Estrutura social
5. A Xeografía humana e física dos Estados Unidos 5.1. Clima
5.2. Trazos xeográficos
5.3. Poboación
5.4. Actividade económica
5.5. Estrutura social
6. A constitución do Reino Unido 6.1. Goberno
6.2. Elección de representantes; o papel da monarquía
7. La constitución dos Estados Unidos 7.1. Goberno
7.2. Elección de representantes; o papel do presidente
8. O Reino Unido e as relacións exteriores 8.1. O seu papel nos organismos internacionais
9. Os EE.UU e as relacións exteriores 9.1. O seu papel nos organismos internacionais
10. Pintores británicos dos séculos XVIII e XIX 10.1. Fontes de inspiración cultural.
11. Pintores norteamericanos 11.1. A arte norteamericana do s. XX e a súa relación coa sociedade.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Análise de fontes documentais 2 10 12
Lecturas 5 20 25
Presentación oral 1 8 9
Proba mixta 2 10 12
Resumo 2 10 12
Sesión maxistral 18 18 36
Prácticas a través de TIC 10 18 28
Eventos científicos e/ou divulgativos 2 2 4
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Comentario do programa; datas de traballos; normas; expectativas
Análise de fontes documentais Análise dunha gran variedade de fontes primarias e secundarias
Lecturas Textos variados como apoio ao coñecemento. Fontes informáticas.
Presentación oral Presentación oral por parellas dun tema relacionado co programa
Proba mixta Proba escrita: respostas breves; redacción de pequenos comentarios; identificación de elementos significativos
Resumo Resumos de materiais escritos e de fontes informáticos para demostrar a comprensión e saber relacionar temas
Sesión maxistral Explicacións, orientacións, recomendacións para o estudo individual; foméntase a participación do alumnado
Prácticas a través de TIC Acceso a materiais e fontes a través de Internet. Estudo e avaliación crítica
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia e participación nas charlas-coloquio organizadas na Facultade Pode implicar a redacción de informes breves.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Os alumnos consultarán acerca do mellor xeito de abordar a realización deste tipo de tarefa. Ofreceranse consellos prácticos, e fontes de información.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Por parellas os alumnos realizarán un pequeno traballo de investigación, que se grabará en DVD e se entregará, xunto con unha versión en papel. A temática poderase elixir de entre un listado de temas relacionados co programa. Débense incluír datos completos de fontes bibliográficas e electrónicas consultadas. O plaxio (que inclúe copiar e pegar) non se tolerará. Data de entrega: 10 de xaneiro 2014. 30
Proba mixta Proba escrita: respostas breves; redacción de pequenos comentarios; identificación de elementos significativos. 50
Prácticas a través de TIC Acceso a materiais e fontes a través de Internet. Estudo e avaliación crítica. Algunhas tarefas realizadas entregaranse para a súa cualificación. 20
 
Observacións avaliación

 


  • Para aprobar a materia é necesario conseguir un 5 sobre 10 en cada apartado da avaliación.  
  • A segunda oportunidade de xullo basearase na repetición de la(s) parte(s) da avaliación que non se superaron, conservando as mesmas porcentaxes.
  • A oportunidade de xullo non é para mellorar nota nas partes da avaliación xa aprobadas; soamente é para recuperar as partes non aprobadas.
  • Proba mixta: data aprobada por Xunta de Facultade para o curso 2013-14 (primeira oportunidade ao finalizar o cuadrimestre). Esta data non é negociable. Polo tanto, os alumnos deben asegurarse de que estean presentes, sobre todo se viaxan fora nas vacacións de Nadal.
  • As datas para a entrega de
    tarefas e a presentación deben respectarse; calquera incidencia que
    impide cumprir cos requisitos debe xustificarse documentalmente.
  • Obterá unha cualificación de
    "non presentado" aquel/a estudante que non se presente á proba escrita
    (a mixta) e que tampouco entregase tarefas ou prácticas equivalentes ou superiores ao 50%. 

  • Aqueles alumnos que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial, e teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de permanencia desta universidade, serán avaliados en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo.

  • Trátase dunha materia obrigatoria do 3er
    curso do grao, e polo tanto, o seu horario de clases e as esixencias en
    canto a tarefas teñen preferencia fronte a calquera materia de cuarto
    curso na que o/a estudante estea matriculado/a.
    Obviamente, a primeira obriga
    dun/dunha alumno/a de terceiro curso debería ser asistir ás materias de
    terceiro e cumprir as tarefas esixidas.

Fontes de información
Bibliografía básica McDowall, David (1989). An Illustrated History of Britain. London: Longman
Storry, Mike; & Peter Childs (1997). British Cultural Identities. London: Routledge
Crowther, J. (1999). Oxford Guide to British and American Culture. Oxford: O.U.P.
Egerton, Judy (1998). The British School. London: National Gallery Publications
CORBISHLEY, MIKE, et al. (1998). THE YOUNG OXFORD HISTORY OF BRITAIN AND IRELAND. OXFORD: O.U.P.

CIA. The World Factbook. https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/xx.html

United States History. http://countrystudies.us/united-states/

United States Geography. http://countrystudies.us/united-states/geography.htm

United States Economy. http://countrystudies.us/united-states/economy.htm

United States Government. http://countrystudies.us/united-states/government.htm

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019

Observacións

A asistencia habitual é fundamental para o estudo desta materia. Dado que algunhas tarefas se entregarán durante as clases prácticas, non asistir implica renunciar a estas cualificacións.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías