Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Gramática Inglesa Código 613G03025
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Crespo Garcia, Maria Begoña
Correo electrónico
begona.crespo.garcia@udc.es
Profesorado
Crespo Garcia, Maria Begoña
Moskowich-Spiegel Fandiño, Isabel
Correo electrónico
begona.crespo.garcia@udc.es
isabel.moskowich-spiegel.fandino@udc.es
Web http://www.udc.es/filo
Descrición xeral Lexical and morphological description of English.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Dominar a gramática da lingua inglesa. A18
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. B1
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. B4
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. B5
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. B10
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introduction
2. Basic concepts
3. Theoretical Approaches to the Study of English.
4. Categories. Word classes. 4.1 Prototypical elements
4.2 Peripheral elements
5. Processes of lexical enrichment. 5.1 Language contact and borrowing.
5.1 Morphological processes.
6. The branches of Morphology: Derivational and Inflectional.
7. Word formation processes. 7.1 Derivation or affixation
7.2 Compunding
7.3 Conversion or zero derivation
7.4 Minor processes
8. Introduction to Corpus Linguistics.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 19 55 74
Lecturas 5 15 20
Esquemas 1 3 4
Aprendizaxe colaborativa 4 4 8
Proba de completar 2 6 8
Presentación oral 3 3 6
Proba obxectiva 2 19 21
 
Atención personalizada 9 0 9
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Docencia expositiva por parte do profesor requerindo, en ocasións, a participación do alumnado para desenvolver certos temas.
Lecturas As explicacións das sesións maxistrais acompañaranse de certas lecturas que afondan en distintos aspectos considerados de interese para o alumnado.
Esquemas Cuadros sinópticos de lecturas relacionadas cos distintos temas.
Aprendizaxe colaborativa Realización de tarefas prácticas en grupo baixo a titorización e supervisión do profesor.
Proba de completar Exame de resposta breve, completar ou escoller que se fará aproximadamente a mediados do curso para valorar o coñecemento adquirido.
Presentación oral Exposición oral breve dun traballo sobre un aspecto dentro dun dos temas do programa. Os temas da presentación decidiránse na aula.
Proba obxectiva Exame final no que figurarán preguntas que recollan os principais contidos da materia. Esta proba será eminentemente práctica baseada en textos. Os estudantes deberán responder tamén a unha pregunta de carácter teórico na que se valorará a estructura, a coherencia e correcta redacción en lingua inglesa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Descrición
Special attention will be paid to the questions students may ask about compulsory readings.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Lecturas Entrega de recensións ou resumos de lecturas obrigatorias. Poden ser preguntas sobre unha lectura ou un breve cuestionario sobre varias lecturas. 10
Proba de completar Exame de resposta breve, completar ou escoller que se fará aproximadamente a mediados do curso. 25
Presentación oral Resposta a preguntas na aula, intervencións, debates e/ou presentacións breves de traballos. 25
Proba obxectiva Exame final. 40
 
Observacións avaliación

A materia non se poderá superar sin sacar alomenos un 5 en cada unha das probas, de completar e obxectiva.A proba de completar só se realizará unha vez.De non acadar o mínimo para aprobar poderase repetir xunto coa realización da proba obxectiva.
A incorrección lingüística, oral ou escrita, será penalizada na cualificación de todas as actividades avaliables.

O alumno será avaliado sempre e cando acuda ao exame final e teña entregado as actividades correspondentes ao 50% da nota global (proba de completar, presentación oral).De non ser así, a cualificación será a de NON PRESENTADO.

Dentro da mesma convocatoria, os estudantes terán dúas oportunidades
para realizar a proba obxectiva ou exame final: a primeira será ao
rematar o segundo cuatrimestre e a segunda realizarase no mes de
xullo. Na segunda oportunidade o 100% da avaliación distribuirase como segue independentemente de que teñan aprobadas algunha das probas ou a presentación oral: o exame final, que incluirá unha proba de completar, equivalerá ao 50% da nota. O 50% restante avaliarase mediante a realización dun traballo relativo a un dos temas que se especifica no apartado de CONTIDOS.

A asistencia e participación nas aulas equivalerá a un 10% da nota que, por limitacións da aplicación informática, computaráse dentro da presentación oral. Os alumnos con dispensa academica presentarán por escrito un traballo equivalente á presentación oral.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bauer, L. 1991 (1983). English word-formation. Cambridge: CUP.

Heynen, Bastian. 2010. Recent Trends in English Word Formation. Druck und Bindung: Books on Demand Gmb H, Nordestedt: Grin Verlag.

COURSE BOOK:

Greenbaum, S. & Quirk, R. 1990. A Student's Grammar of the English Language. Harlow: Longman .

Huddleston, R. 1984. Introduction to the Grammar of English. Cambridge: CUP.

Biber, D. et al. 1999. Longman Grammar of the English Language. London: Longman.

COURSE BOOK (for exercises):

Huddleston, R. & G.K. Pullum. 2005. A Student’s Introduction to English Grammar. Cambridge: CUP.

Plag, I. 2003. Word-Formation in English. Cambridge: CUP.

Quirk, R. et al. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language. Harlow: Longman.

COMPULSORY READING LIST:

Huddleston, chapters 1 and 3 “Basic concepts in grammar” (pp. 1-49), “The parts of speech” (pp. 90-123).

Spencer, A. “The domain of morphology” (pp- 3-31).

Iglesias-Rábade, L. Chapter 2: “Morphemes and words” (pp. 25-42).

Plag, I. 2003. Chapters 1 and 2 (pp. 1-43). Chapters 4, 5 and 6 (pp. 72-164).

Bibliografía complementaria

Exercises and links to pdfs. or interesting webpages in moodle.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Lingua Inglesa e os seus Usos 2/613G03037

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Cuestións de Lingua Inglesa/613G03031

Materias que continúan o temario
Lingüística Xeral/613G03004
Lingua Inglesa e os seus Usos 1/613G03020

Observacións

A good command of English (C1 level) is compulsory to pass this course.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías