Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
B7
|
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
|
|
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A3
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A1 A2 A6 A10
|
B7
|
C2
|
Investigar axeitadamente no entorno a crítica literaria e a súas teorías, tanto dun xeito sincrónico como diacrónico. |
A3
|
|
|
Coñecer ben as literaturas en lingua inglesa. |
A16
|
|
|
Saber utilizar as ferramentas tecnolóxicas de análise e investigación para a procura de información. |
|
B1 B2
|
|
Ter sentido crítico e aptitude crítica ante a literatura. |
A10 A11
|
B6 B7
|
C6 C7 C8
|
Apreciar a diversidade reflectida na literatura. |
|
B7 B8
|
C6
|
Saber autoinformarse de maneira crítica. |
|
B3
|
|
Saber relacionar coñecementos de diferentes áreas. |
|
B5 B7
|
C6
|
Valorar a importancia de investigación na sociedade e o uso das tecnoloxías da información. |
|
B9
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade. |
|
B8 B10
|
C7
|
Dominar a expresión oral e escrita do idioma inglés. |
A2 A6
|
|
C2
|
Utilización correcta das TICs nesta materia. |
|
|
C3
|
Saber interpretar o exercicio da cidadanía dun xeito libre, analítico e ponderado. |
|
B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Concepts
|
1.1 What is literature? And English literature? 1.2 What is literary theory and what is it for? 1.3 Writers and critics: who does a text belong to? 1.4 Validation: the literary canon. 1.5 Mediation agents (publicity, translators, audiences, film makers, critics, scholars). 1.6 Centre and periphery: standards and alternatives. 1.7 A brief history of literary criticism: from Matthew Arnold, the Cambridge critics and the New Critics to ecocriticism.
|
2. Text, author and reader, and the process of communication |
2.1 Meaning and significance (Hirsch)
2.2 Objectivity and subjectivity. Authorial intention and reception. The author is dead?
2.3 Open and closed.
2.4 Sources related: I. A Richards and close reading. Hirsch. Roland Barthes' evolution. Umberto Eco's "lectore". Iser reading English novels (Joseph Andrews, etc). Wayne C. Booth's views of irony and "pluralism". Stanley Fish and creative reception/interpretation. |
3. The authorial persona |
3.1 Implied authors and narrators. A study of the processes of communication. "Tellability". Identity. Narrators and narratees. Voice and point of view.
3.2 Poetic voice and alter ego.
3.3 Playwrights and their characters (the problem of satire in the theatre)
3.4 Drama and the theatre: performance texts.
3. 5 Sources: E. M. Forster and E. Muir on the novel; Wayne C. Booth and the Chicago School; Speech Act theories (Grice and M- L- Pratt in particular); Chatman's and Genette's studies on narratology. |
4. Form and content. The literary language |
4.1 Does a literary language exist?
4.2 Does form mean? Is literature useful? Fiction/Non fiction.
4.3 Semiotics: Saussure and Peirce.
4.4 Metaphor, metonymy: a structuralist explanation of modernism and realism.
4.5 Phonocentrism: from Structuralism to Poststructuralism. Text as communication or pleasure.
4.6 Sources: Liberal humanists, Formalists and Marxists, Fowler, Lodge, Deconstruction, Barthes. |
5. Text, history, culture and nature |
5.1 Historiography and the historical novel.
5.2 The universal versus the contextual.
5.3 The concepts of culture and ideology.
5.4 Gender: theories and evolution. Gay studies.
5.6 Power and subversion: Foucault and the discursive surveillance of the State. Historicism and Cultural Materialism.
5.7 National/linguistic identity. The "other": postcolonialism versus Eurocentrism.
5.8 Nature: ecocriticism.
5.9 Hayden White, Eagleton, Dollimore, Bakhtin, Said. |
6. Literary analysis from different perspectives. |
6.1 Reading Aphra Behn's The Rover
6.3 Reading Conrad's Heart of Dakness |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
12 |
11 |
23 |
Lecturas |
0 |
35 |
35 |
Traballos tutelados |
1 |
11 |
12 |
Presentación oral |
4 |
10 |
14 |
Proba mixta |
0 |
4 |
4 |
Análise de fontes documentais |
10 |
7 |
17 |
Discusión dirixida |
2.5 |
3 |
5.5 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións do profesor para a explicación de temas teóricos: escolas críticas e a sua aplicabilidade. |
Lecturas |
Lecturas das fontes do programa, moitas delas fotocopias de fontas diversas, que o alumnado debe realizar pola súa conta e ter feitas para participar nas clases prácticas da materia. As fotocopias se facilitarán con anterioridade. En canto aos dous textos literarios (Behn e Conrad), existen copias na biblioteca. |
Traballos tutelados |
un ensaio académico individual de entre 5 e 7 páxinas a dobre espacio (incluindo a lista de obras citadas). Os temas posibles se indicarán durante o curso. |
Presentación oral |
Unha presentación oral individual ou entre dúas ou tres persoas: exporase A) unha lectura/interpretación dun texto literario desde unha perspectiva crítica concreta; ou B) un resumo e analise explicativo dunha fonte teórica breve. Ante todo, os/as estudantes tentarán abrir un debate para continualo con toda a clase, que deberá propor alternativas á interpretación presentada |
Proba mixta |
Proba evaluadora con preguntas de diferentes tipos que será deseñada para avaliar o 50 por cento da materia. A proba mixta pode incluir aspectos como preguntas de tipo test, preguntas para desenvolver, análisis prácticos de textos, etc. |
Análise de fontes documentais |
Actividade na que os alumnos traballan sobre fontes documentais relevantes para a asignatura, xa sexan fontes primarias ou secundarias. |
Discusión dirixida |
Discusións sobre aspectos da materia e intercambio de opinións nos grupos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
O alumno recibirá atención personalizada para a realización dos seus traballos e para a elaboración da presentación oral. Os alumnos poderán estar en contacto co profesor dun xeito continuado a través do enderezo electrónico e da plataforma UDC Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Realizacion dun traballo individual que teña que ver con algún aspecto da materia. Un plaxio confirmado supón a non cualificación desta proba. 2 puntos |
20 |
Análise de fontes documentais |
Comentarios de texto feitos na clase. Se recollerán tres ou catro durante o curso. 1 punto. |
10 |
Proba mixta |
Proba deseñada para avaliar esta materia nun 50 por cento da nota (5 puntos). Os alumnos/as deberán obter 4 sobre 10 puntos (2 de 5 en realidade) para poder aprobar. |
50 |
Presentación oral |
Presentación elaborada por un, dous ou tres alumnos /as relacionada co programa da materia. 2 puntos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Nesta materia valorarase especialmente o coñecemento dos principios básicos de cada escola crítica literaria, e, asemade, a capacidade do alumno para analizar razoadamente, empregando eses coñecementos teóricos básicos, dous textos literarios ingleses. O alumno deberá realizar tamén resumos e reseñas de obras teóricas breves (artigos ou capítulos).A nota final ha de ser igual a 5 para poder aprobar a materia. Os alumnos/as deberán obter 2 sobre 5 puntos no exame. Os alumnos/as que non fagan traballos, exposicións orais ou comentarios de texto non terán notas de evaluación continua, pero poderían aprobar obtendo 5 de 5 puntos no exame de primeira oportunidade, algo que obviamente non é doado.
A única lingua empregada en clase, os traballos e os exames será o inglés. As faltas de expresión graves (non de estilo) en lengua inglesa mermarán a nota en calquer actividade. Polo tanto recoméndase ós alumnos/as que se esmeren na redacción e a revisen. Tampouco se permitirán plaxios de fontes escritas ou dixitais nos exames ou traballos. Os alumnos deben adquirir competencia literaria propia en certa medida, ainda que é lóxico,e polo tanto perdoable, que os comentarios e interpretacións do profesor subexistan tras dita competencia. Cando o alumno/a, por circuntancias varias (enfermedade xustificada, dispensa, etc) , non poda facer a presentación oral, sempre poderá entregar un segundo traballo por escrito antes de exame de primeira oportunidade para que a actividade compute entón. 2 puntos sobre 10.Os alumnos/as que asistan e participen durante o curso na evaluación continua non poderán ser considerados como non presentados a partir da realización dun 50% das actividades. Os alumnos a tempo parcial con dispensa deberán falar co profesor durante as duas primeiras semanas para buscar alternativas á evaluación contínua na primeira oportunidade (o 30 % da asignatura faise na clase; un 20% corresponde ó traballo tutelado; o 50% restante ó exame). A avaliación na oportunidade de xullo dividirase do xeito seguinte: 50% exame final + 50% actividades que sustituirán o traballo feito durante a avaliación contínua e que se especificarán ao publicar as notas da primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Guerin, Wilfred L., et al. (1992). A Handbook of Critical Approaches to Literature. 3rd ed. New York: Oxford University Press
Barry, Peter (2002). Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester: Manchester University Press, 1995 (2002).
Cullers, Jonathan (2000). Breve introducción a la teoría literaria. Barcelona: Crítica
Tyson, Lois (2006). Critical Theory Today: A User-Friendly Guide. London: Routledge
Ryan, Michael (2010). Cultural Studies: A Practical Introduction. UK: Wiley-Blackwell, 2010.
Eagleton, Terry (1996). Literary Theory. Oxford: Blackwell
Bertens, Hans (2008). Literary Theory: The Basics. . London: Routledge. Second edition.
Lodge David, ed. (2000). Modern Criticism and Theory: A Reader . London: Longman
Belsey, Catherine (2002). Post-Structuralism: A Very Short Introduction.. Oxford: OUP, 2002.
Peck, John, and Martin Coyle, eds (1995). Practical Criticism. (How to Study Literature series). Basingstoke: Macmillan
Selden, Raman, Peter Brooker and Peter Widdowson (1997). Practising Theory and Reading Literature. Hempstead: Prentice Hall Europe
Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm (1996). The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology.. Athens: The U of Georgia P.
Iser, Wolfgang (1974). The Implied Reader: Patterns of Communication in Prose Fiction from Bunyan to Beckett. Baltimore: Johns Hopkins Univ. Press
Leich, Vincent B. ed., et al (). The Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton
Elam, Keir (1980). The Semiotics of Theatre and Drama. London: Routledge
Gates, Henry Louis, ed. (1986). “Race,” Writing and Difference. Chicago: The U of Chicago P |
Esta bibliografia é de fontes teóricas de consulta. Se facilitarán fotocopias varias durante o curso para traballar con elas. Ademáis, se deben leer duas fontes literarias para explorar as aproximacións críticas explicadas: Aphra Behn, The Rover. Joseph Conrad, Heart of Darkness. |
Bibliografía complementaria
|
Said, Edward W (1983). The World, the Text, and the Critic. Cambridge (MA): Harvard UP
Pearce, Lynne (1994). Reading Dialogics . London: Edward Arnold
Eagleton, Terry (2000). The Idea of Culture. Oxford: Blackwell |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa (XVI-XVII)/613G03021 |
|
|