Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Historia da Lingua Inglesa Código 613G03038
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Soto Vazquez, Adolfo Luis
Correo electrónico
luis.soto@udc.es
Profesorado
Soto Vazquez, Adolfo Luis
Correo electrónico
luis.soto@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio diacrónico de la lengua inglesa

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A12 Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
El alumno/a tendrá un conocimiento de la terminología jurídica de los textos ingleses específicos y su traducción en el español jurídico. A2
A12
A18
A19
A20

Contidos
Temas Subtemas
Introduction:
The Place of English in Germanic and Indo-European.
The old English Period:
The Middle English Period:

The Modern English Period to 1800:



Phonology and Morphology
Semantics and Vocabulary: -Foreign influence.
-The stratification of the Old english vocabuary.
-Syntax and word order.
-Old English Dialects.

The Spread of French and English.
-The decline of French in England.
-The Linguistic Influence of the Conquest.
-The Rise of a London Standard.
-Phonology and Morphology.
-Semantics and Vocabulary.
-Syntax and Word Order.
-Loan words and word formation.
-The study of geographical variation in Middle English.

-Varieties of Early Modern English.
-Attitudes to English.
-Sounds and spellings: The Great Vowel Shift.
-Loan words and word formation.



Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 21 0 21
Estudo de casos 2 28 30
Prácticas a través de TIC 0 48 48
Presentación oral 4 0 4
Proba obxectiva 2 0 2
Glosario 2 26 28
Análise de fontes documentais 2 8 10
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementaria co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto que lle describe unha situación real que ten que ser comprendida, valorada e resolta por un grupo de persoas.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite o alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico a teora dun ámbito do coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións:
Tres traballos analíticos, escritos a dobre espacio, en Times New Roman 12, de 7-8 páxinas (cada traballo).
Presentación oral Proceso de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordnado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Proba obxectiva Consiste en preguntas de resposta breve.
Glosario Explicación e contextualización dun conxunto de termos ou conceptos propios dun determinado tema da materia.
Análise de fontes documentais Utilización de documentos bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para a análise dos mesmos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Glosario
Prácticas a través de TIC
Proba obxectiva
Estudo de casos
Análise de fontes documentais
Sesión maxistral
Presentación oral
Descrición
Levarase a cabo mediante a presencia do profesor na aula no momento da exposición razonada.
Estudo de casos relevantes da materia e coordinados polo profesor na aula.
Prácticas a través de TIC, mediante unha selección de aspectos relevantes da materia que requiren unha maior profundización e que se estudan en pequenos grupos de alumnos/as que posteriormente se expoñen na aula.
Exposición por parte do alumno/a dun traballo.
Proba obxectiva: Preguntas sobre aspectos relevantes da meteria que reqiren unha resposta breve
Glosario que consiste en una seleccion de termos que constituen, de alguhna maneira o núcleo semántico da materia, que se estudian nun contexto de cada tema por grupos de alumnos e que se expoñen na aula.
Análise de fontes documentais que se empregan como introducción xeral a un tema.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Glosario Explicación e contextualizacióndun conxunto de termos empregados no temario. 5
Prácticas a través de TIC Actividades de carácter práctico para profundizar a teoría nun ámbito do temario 30
Proba obxectiva Preguntas de de resposta breve 45
Estudo de casos Problemas que teñen que ser comprendidos, valorados e resoltos por un grupo de alumnos/as 10
Análise de fontes documentais utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia 5
Presentación oral Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas, valorando a capacidade de razoamento, creativida e espírito crítico. 5
 
Observacións avaliación

<p>O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesor da materia a principio de curso para planificar, en cada situación concreta e individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as porcentaxes de "glosarios", "estudo de casos", "estudo de casos" e "traballos tutelados".</p><p>No presentado: se obtendrá una calificación de no presentado si no acude al examen(prueba objetiva y/o si participa en un porcentaje inferior al 50% del resto de las actividades.</p><p>Calificación mínima: cada estudiante deberá obtener un mínimo de 4 sobre 10 en las pruebas objetivas para que esta nota pueda ser sumada al resto de las calificaciones.</p><p>La oportunidad de julio se basará en: Pruebas objetivas (45) + trabajos tutelados (55).</p>


Fontes de información
Bibliografía básica Baugh, A. & Cable, T. (2010). A History of the English Language. London: Routledge
Blake, N.F. (1996). A History of the english Language. . London: Macmillan Press
Sweet, H. (1998). Anglo-Saxon Reader in Prose and Verse. Oxford: Clarendon Press
Barber, C. (1997). Early Modern English. Edimburgh: Edimburgh UP.
Freeborn, D. (1998). From Old english ro Standard Englisf. London: Macmillan Press.
Hogg, R.M. et Al. (1992). The Cambridge History of the English Language. Cambridge: Cambridge UP.
Barber, C. (1997). The English Language: A Historical Introduction. Cambridge
Ramat, G. & Ramat, P. (eds). (1998). The Indo-European Languages. London: Routledge
Pyles,T. & Algeo, J. (1993). The Origins and development of the English Language. New York: Harcourt Brace Jovanovich Publishers

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías