Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Estudos de Lingua Inglesa Código 613G03039
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Lezcano Gonzalez, Emma
Correo electrónico
emma.lezcano@udc.es
Profesorado
Lezcano Gonzalez, Emma
Correo electrónico
emma.lezcano@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia aborda o estudo da gramática da lingua inglesa desde un punto de vista descritivo e práctico, centrándose principalmente na análise morfosintáctica das unidades gramaticais pero introducindo tamén algúns aspectos relativos a análise textual e discursiva.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer, adquirir e saber aplicar á práctica os fundamentos teóricos básicos e os principais mecanismos de descrición e análise dos compoñentes gramaticais e textuais da lingua inglesa. A1
A2
A6
A11
A15
B1
B3
Enfrontarse a problemas, exercicios e traballos académicos relacionados cos contidos da materia. A1
A6
A9
A18
B1
B2
B3
B6
B7
C2
Desenvolver unha actitude critica informada con respecto á gramática da lingua inglesa dentro dun concepto de ciencia da linguaxe. C6

Contidos
Temas Subtemas
1: An overview of grammatical units
1.1. Sentence, clause, phrase and word
1.2. Category vs function
1.3. Rankscale and rankshift
1.4. Constituent structure
2. The verb phrase 2.1. Major verb classes
2.2. The structure of the verb phrase
2.3. Time vs. tense
2.4. An overview of aspect, voice and modality
2.5 Complementation patterns
2.6. Multi-word verbs
2.7. Adjuncts vs. complements
2.8. Semantic and syntactic ambiguity
3. The noun phrase

3.1. The structure of the noun phrase
3.2. Modification and complementation within NP
3.3. Gramatical metaphor.
3.4. Semantic and syntactic ambiguty
4. The adjective and the adverb phrase 4.1. Characteristics of adjectives and adverbs
4.2. The structure and function of adjective phrases and adverb phrases
5. The prepositional phrase 5.1.The structure of prepositional phrases
5.2. Preposition stranding
6. Clause structure 6.1. Canonical and non-canonical clauses
6.2. Information packaging in the clause
7. Subordination 7.1. Content clauses
7.2. Relative clauses
7.3. Adverbial clauses
7.4. Non-finite clauses
8. Discourse: text and context 8.1. Written and spoken texts
8.2. Information processing and structure
8.2. Coherence and cohesive devices

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 14 14 28
Obradoiro 20 30 50
Lecturas 0 10 10
Análise de fontes documentais 3 6 9
Traballos tutelados 0 20 20
Presentación oral 3 8 11
Proba mixta 0 20 20
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral por parte da profesora complementada, se procede, co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Obradoiro Constituirá o método de traballo fundamental nas sesións presenciais. No obradoiro combinaranse distintas metodoloxías (estudos de caso, solución de problemas, discusións dirixidas, probas de distinto tipo, etc.) e desenvolveranse tarefas eminentemente prácticas co apoio e supervisión da profesora na maior parte dos casos, co fin de asentar os contidos aprendidos mediante a súa aplicación.
Lecturas Conxunto de referencias bibliográficas concretas (seccións de manuais, capítulos de libros, artigos, etc) seleccionados pola profesora para a preparación dos distintos contidos da materia.
Análise de fontes documentais Nesta materia esta metodoloxía correspóndese co comentario ou análise oracional ou discursivo de textos para ilustrar ou aplicar parte dos contidos da materia.
Traballos tutelados O alumnado terá que presentar por escrito e expoñer oralmente un traballo individual ou en parellas na data que se acorde. Os obxectivos, características, material de apoio e formato de presentación do traballo serán explicados na aula ao comezo do curso. En liñas xerais tratarase de facer un estudo descriptivo dun mínimo de 8 páxinas sobre un tema específico relacionado cos contidos da materia, no que poderán ter cabida a proposta de actividades prácticas, posibles estudos de lingüística de corpus ou a aplicación dos contidos ao ensino da materia ou a outras materias da titulación. O traballo se levará a cabo baixo a tutela da profesora.
Presentación oral Consistirá na exposición oral do traballo tutelado mencionado anteriormente. Se o traballo se fai en parellas, o alumnado poderá desenvolver a capacidade de traballar de xeito colaborativo.
Proba mixta Probas que integran preguntas abertas e preguntas obxectivas de resposta breve ou múltiple. Poderanse facer ao longo do curso ou nunha única proba final na data oficial proposta pola Facultade (esto último será obrigatorio no caso de que non se superen as probas mixtas feitas durante o curso).

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Descrición
Para a realización do traballo tutelado é fundamental que o estudantado informe a profesora ao longo do trimestre dos avances que vai facendo.

Ao menos dúas veces ao cuadrimestre todo o alumnado debería facer unha titoría coa profesora, ben en persoa nas horas de titoría, ben por correo electrónico. Nesa titoría darase atención personalizada a cada alumno e alumna, aínda que tamén se fará seguimento individual do alumnado para observar o seu progreso nas aulas de DI e TGR.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Como complemento do traballo tutelado, neste caso, ademáis dos contidos e a orixinalidade do traballo, valorarase a corrección lingüística e expositiva e o manexo de distintas ferramentas para a exposición oral. 15
Traballos tutelados Valorarase tanto os coñecementos adquiridos como a orixinalidade dos enfoques e das aportacións e a corrección da expresión escrita. 15
Obradoiro Ao longo do curso recolleranse ou avaliaranse na aula exercicios, pequenas actividades ou probas relacionadas co exposto nas sesións maxistrais e traballado nos obradoiros ou en relación coas lecturas recomendadas. Poderanse facer en datas fixadas con antelación ou sen previo aviso. A participación activa nas aulas de DI ou TGR terase en conta tamén na avaliación final deste bloque (5%). 20
Proba mixta Probas parcias ao longo do curso OU proba final que se fará na data oficial marcada pola Facultade. Será obrigatorio facer a proba final se non se superaron as probas parciais durante o curso. 50
 
Observacións avaliación

IMPORTANTE: Para superar a materia, a suma da proba final, o traballo tutelado, a presentación oral e demáis actividades avaliables deberá ser 5
sobre 10, tendo en conta que a cualificación mínima de cada unha das partes (actividades do obradoiro/ traballo tutelado e exposición oral do mesmo/proba mixta) deberá ser de 4 puntos sobre 10.  Aplicarase unha penalización do 25% sobre a cualificación
final de traballos e actividades se estes son entregados fóra de prazo
sen causa xustificada. Os alumnos/as que non se presenten o día das
probas obxectivas de xuño ou xullo acadarán a cualificación de NP, se
non entregaron máis do 50% de actividades durante o curso.

AVALIACIÓN
XULLO:
Os/as estudantes que non presenten o traballo tutelado, ou que
non teñan acadado un 4 en cada un dos bloques avaliables (aínda que a nota media sexa superior a 5) terán que ir á
oportunidade de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter
acadadas as competencias da materia mediante a entrega dun traballo
escrito e defensa oral do mesmo en sustitución do traballo tutelado, a
superación de actividades escritas semellantes ás avaliadas ao longo do
curso e, finalmente, mediante unha proba mixta sobre os contidos do curso. As instruccións e porcentaxes concretas faranse públicas despois da publicación das cualificacións finais en xuño.

Alumnado con dispensa: O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso para planificar, en cada situación concreta e individual, os axustes necesarios na avaliación, no tocante as porcentaxes de "obradoiro", "traballos tutelados" e "presentación oral".


Fontes de información
Bibliografía básica Quirk, R. et al. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. . Harlow: Longman.
Trask, R.L (1993). A Dictionary of Grammatical Terms in Linguistics. . London and New Yourk: Routledge.
Greenbaum, S.& R. Quirk (1990). A Student’s Grammar of the English Language. . London: Longman.
Huddleston, R. & G. Pullum. (2006). A Student’s Introduction to English Grammar. . Cambridge: C.U.P
Downing, A. & P. Locke (2006). A University Course in English Grammar. Hemel Hempsted: Prentice Hall International.
Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge: C.U.P
Burton-Roberts, N. (1997/2010). Analysing Sentences. London and New York: Longman.
Carter, R. & M. McCarthy (2006.). Cambridge Grammar of English. . Cambridge: C.U.P.
Brown, G and Yule, G (1983). Discourse analysis. Cambridge: C.U.P
Huddleston, R. & G. Pullum. (1984:). Introduction to the Grammar of English. Cambridge: C.U.P
Biber, Douglas, Susan Conrad and Geoffrey Leech (2002). Longman Student Grammar of Spoken and Written English. London:Longman


Bibliografía complementaria

Biber, D., S. Johansson, G. Leech, S. Conrad, and E. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman
Brinton, L and D. Brinton. 2010 (2000). The Linguistic Structure of Modern English. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins
Carnie, A. 2006. Syntax. London: Blackwell.
Carter, R. & M. McCarthy. 2006. Cambridge Grammar of English. Cambridge: C.U.P.
Collins, P. And C. Hollo. 2010. English Grammar. An Introduction. London: Palgrave Macmillan.
Crystal, D. 2004. Making Sense of Grammar. London: Longman
 Elly van. 2010. An Introduction to the Grammar of English. Revised Edition. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins.
Halliday, M.A.K. 1985. An Introduction to Functional Grammar. London: Edward Arnold.
Huddleston, R. & G. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: C.U.P.
Huddleston, R. 1988. English Grammar: An Outline. Cambridge: Cambridge University Press.
Kolln, M. & Funk, R. 2001. Understanding English Grammar. London: Longman.
Kuiper, K. And W.S. Allan. 2010. An Introduction to English Language. 3rd edition. London: Palgrave Macmillan.
Mackenzie, J.L. and E. Martínez Caro, 2012. Compare and Contrast: A Grammar of English for Speakers of Spanish. Granada: Comares.
Matthews, P.H. 1981. Syntax.  Cambridge: CUP.
Miller, J. 2002. An Introduction to English Syntax. Edinburgh: E.U.P.
Radford, A. 1988. Transformational Grammar.  Cambridge: CUP.
Saeed, J. 1997. Semantics. Oxford: Blackwell
Van Valin, R.D. 2001. An Introduction to Syntax. Cambridge: Cambridge University Press.
Wardaugh, Ronald 2008. Understanding English Grammar. A Linguistic Approach. London: Blackwell.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Lingua Inglesa e os seus Usos 2/613G03037

Materias que continúan o temario
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019
Lingua Inglesa e os seus Usos 1/613G03020
Gramática Inglesa/613G03025

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías