Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Literatura Inglesa e Xénero Código 613G03043
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Gomez Blanco, Carlos Juan
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
Profesorado
Gomez Blanco, Carlos Juan
Perez Janeiro, Purificacion
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
purificacion.pjaneiro@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio de la producción literaria inglesa desde la perspectiva de género.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Linguistic ability in English in order to make oral and written presentations of research work. A1
A6
B1
B8
C3
Ability to organize and synthesize knowledge and personal input. A2
A11
A14
B3
B6
C4
Critical analysis of texts in different literary periods. A1
A3
A11
A14
B3
B7
C4
Integrate literary knowledge in the socio historic context A11
A14
A15
A16
A19
B3
B6
B7
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. The politics of writing: The question of gender in English literature
2. Myths of womanhood (and manhood).
3. Gender and the canon.
4. Introduction to early women writers. Reception and censorship. Pros and amateurs.
5. Novels and political writings by women in the late 19th and 20th centuries.
6.The 20th century: Female aesthetics.
1. Characters and writers. The male perspective.
2. Heroes and Heroines in western culture. A brief view, focusing on the periods from Elizabethan to modern times.
3. The role of Angloamerican/French feminist criticism and Gay Studies.
4. Individual writers. Aphra Behn, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, Hannah Moore, Jane Austen and the eighteenth-century novel by women.
Texts to be read in full:
Aphra Behn. The Feigned Courtesans
Jane Austen. Sense and Sensibility
5. An introduction to individual writers.
6. Essays by V. Woolf: Professions for women (1931).



Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 0 5 5
Traballos tutelados 1 15 16
Presentación oral 0.5 5 5.5
Sesión maxistral 15 22 37
Lecturas 0 15 15
Discusión dirixida 15 0 15
Proba obxectiva 2 15 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais estudo do panorama cultural dos períodos literarios
Traballos tutelados Análise dun aspecto literario nos textos a estudar. Ocupará un máximo de 10 páxinas en A4 a dobre espacio e un mínimo de 7.
Presentación oral Exposición dun traballo curto (5 páxinas) sobre unha das autoras.
Sesión maxistral exposición dos contidos da materia
Lecturas Lectura das obras obrigatorias e dos extractos facilitados
Discusión dirixida composición e elaboración dun tema literario
Proba obxectiva exame do aprendido

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Presentación oral
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Descrición
estudo do contexto e da recepción mediante mesas redonda ou debates
Exposición oral dun traballo de investigacion, con titorías de seguimento para orientar os estudantes. Tutorías personalizadas e de grupo

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva exame en duas partes (T y Pr). O exame de teoría inclue un ensaio/analise e un test. É obligatorio obter un 4 sobre 10 para poder sumar esta nota ás obtidas no resto de traballos. 50
Presentación oral exposicion 25
Traballos tutelados investigación individual 25
 
Observacións avaliación

Na oportunidade de xullo os alunos/as realizarán un traballo sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que presentar ningun traballo adicional.

Os alunos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregaron mais do 50% das actividades avaliables durante o curso. Segundo as directrices do Vicerreitorado de Organización Académica e Titulacións, os alunos/as que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten á segunda oportunidade de xullo, figurarán coa nota de "suspenso".

Os alunos/as oficialmente matriculados a tempo parcial e con dispensa académica concedida realizarán un traballo (50% da nota) e o exame (50% da nota).


Fontes de información
Bibliografía básica Lizbeth Goodman (1996). Literature and Gender. Routledge. London
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. Longman. London
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel.. Routledge.London.
Susan Heinzelman (). Women Gender and Literature e-Journal. Univ. of Texas

Textos de lectura obrigatoria (ademais de fragmentos):

Aphra Behn. The Feigned Courtesans

Jane Austen. Pride and Prejudice

Bibliografía xeral adicional:

Brizee, Allen. Gender Studies and Queer Theory. Purdue Univ. Indiana. 2010.

Gilbert, Sandra, & Susan Gubar. The Madwoman in the Attic. Yale Univ. Press, 2000.

Gilbert, S. Feminist Literary Theory and Criticism. Norton, 2007.

Glen A. Love. Practical Ecocriticism. Univ. of Virginia Press, 2003.

Ledger, Sally. Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester University Press, 1997.

Ledger, Sally and Luckhurst, Roger.The Fin de Siécle. A Reader in Cultural History, 1880-1900. Oxford: OUP, 2009.

Morris, Pam.Literature and Feminism.London: Blackwell, 1993.

Pykett, Lynn. Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold, 1995.

Queertheory.com.

Ruthven, K.K. Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge:CUP, 1984.

Showalter, Elaine. A literature of their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing. London: Routledge, 1989.

Stone, Lawrence. The Family, Sex and Marriage in England, 1500-1800. Abreviada. Penguin, 1990.

Todd, Janet. The Sign of Angellica: Women, Writing and Fiction, 1600-1800. Columbia UP, 1992.

Todd, Janet.Feminist Literary History. London: Polity Press, 1988.

Bibliografía complementaria

http://feminism.eserver.org

http://www.wright.edu/~martin.maner/18cwoman.html

http://www.cddc.vt.edu/feminism

http://andromeda.rutgers.edu/~jlynch/Lit/

http://vos.ucsb.edu/


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías