Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Literatura Irlandesa Código 613G03046
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Profesorado
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Análise textual das obras da literatura irlandesa en lingua inglesa.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A4 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B8 Apreciar a diversidade.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecemento xeral da historia da literatura de Irlanda. Coñecemento dos principais movementos literarios. Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa. Coñecementos dos autores principales. Coñecemento das obras máis importantes. Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura irlandesa. Estratexias de análise na clase e pola conta do alumno. Exposición de traballos relacionados cos temas. Comentarios e estudos sobre obras e autores: estudo das técnicas de análise. Desenvolver instrumentos para o estudo literario, histórico, etc. Desenvolver técnicas de lectura e interpretación. A1
A2
A3
A4
A6
A16
B1
B2
B3
B5
B8
C2
C3
C5
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura. - Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal. - Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación. - Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias. - Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor. A1
A2
A3
A6
A7
A15
A16
B1
B2
B3
C2
C5
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución e antecedentes da historia e da literatura de Irlanda. 2. Os grandes temas e grandes nombres da literatura irlandesa. 2.1. O teatro irlandés. A fundación dun teatro nacional. The Abbey Theatre.Yeats, Lady Gregory, John Millington Synge. Riders to the sea. Sean O'Casey.
2.2. O teatro contemporáneo. De Beckett e Brian Friel até John B. Keane e Martin McDonagh. Aristocrats, The Freedom of the city. Innocence. Big Maggie. The Beauty Queen of Leenane.

2.3.- Joyce e o seu legado. Ulysses. Dubliners.
2.4.- A poesía de Yeats. Outros poetas irlandeses do Irish Renaissance e o Modernismo. The Tower.
2.5. Poesía irlandesa contemporánea I. De Kavanagh a Seamus Heaney. Death of Naturalist. Meadh McGuckian. Irish Poetry Anthology.
2.6.- Poesía irlandesa contemporánea II. Os novísimos. Bernard O'Donoghue. Outliving. Paddy Bushe. To Ring in Silence.
2.7.-La historia corta: de Frank O'Connor a MacGahern.
2.8.- Ficción Irlandesa contemporánea: workshops de literatura e cine.
A ficción reflectida no cine.

Algunas obras, entre otras, para estudiar:
Memoirs - John MacGahern
Good Behaviour - Molly Keane
The Blackwater Lightship- Colm Tóibín

OBRAS DE LECTURA OBRIGATORIA Estas obras deben ser coñecidas polos alumnos antes de acudiar ás clases nas que se van traballar.
The Playboy of the Western World, Synge.
The Gunman, O'Casey (ou obra alternativa das Dublín Plays)
Mythologies, Yeats.
Joyce (excerpts)
Translations (Brian Friel)
Dancing at Lughnasa (Brian Friel)
Memoirs, John McGahern
Poems by Heaney, and other poets.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 12 18 30
Traballos tutelados 0 12 12
Lecturas 0 40 40
Presentación oral 0.5 5 5.5
Proba mixta 1.5 5.5 7
Sesión maxistral 17 0 17
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Clases teóricas sobre os textos e os autors do programa, coa participación de todos os alumnos.
Traballos tutelados Dirección e coordinacón de traballos dos alumnos para presentar na clase.
Lecturas Tempo dedicado ás lecturas do curso.
Presentación oral Tempo dedicado ás presentacións orais obxecto de avaliación.
Proba mixta Proba final cun valor do 50 por cento da asignatura, dividida nunha parte teórica, con preguntas breves, e outra práctica que inclúe a) essay (a elixir de dúas propostas) e análise textual (a elixir de dúas propostas).
Sesión maxistral Explicación da historia e o panorama literario de Irlanda.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Dirección dos traballos por parte dos profesores da asignatura, tanto en reunións como, sobre todo, en consultas online.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida Avalíase a participación e a asistencia a clase. Aportacións aos debates na aula. Pódense recoller pequenos traballos escritos. 10
Traballos tutelados Avalíanse un traballo longo (7 (minimum)-10 páxinas), en inglés, sobre algún aspecto das lecturas, non visto na clase e diferente para cada un dos alumnos. 20
Presentación oral Presentación oral, en inglés, na aula, dun aspecto concreto da materia, cun forte impacto visual. Traballo individual ou grupal. 20
Proba mixta Proba final de naturaleza teórica e práctica (preguntas breves de teoría sobre todo o curso) e parte práctica con un essay e unha análise textual dos materiais lidos no curso. 50
 
Observacións avaliación

Norma previa. Con carácter xeral, é necesario alcanzar un 4 en calquera das probas para que sexa tida en conta e some co resto. Cando algunha desas probas non alcance a nota especificada recuperarase en xullo, pero a nota media da materia non poderá superar en ningún caso os 4,9 puntos, ata que esa parte da materia sexa recuperada. O resto das cualificacións obtidas serán conservadas até xullo.


Os alumnos que non acudan á proba obxectiva, coñecida aquí como "proba mixta", en calquera das dúas oportunidades, recibirán a calificacion de Non presentado (NP) e/ou aqueles alumnos cuxo traballo de curso (ensaios, presentación oral, etc) represente unha porcentaxe inferior ao 50 %.


A oportunidade de xullo, ou segunda oportunidade, terá certas peculiaridades. Con carácter xeral, constará tamén dunha proba escrita, mixta, como a anterior, con contidos teóricos e prácticos da materia. Esta proba computará o 50% da nota final. O outro 50 % da oportunidade de xullo se obtedná a tavés dos traballos puntuais que se espefificarán no seu momento e que ha de entregar o examinando o mesmo día da celebración da proba mixto ou obxectiva á que faciamos referencia.


Os alumnos matriculados a tempo parcial, que obtivesen unha 'Dispensa académica', deberán contactar cos profesores da materia sempre ao empezar o curso, e, baixo ningún concepto, durante ou ao final do mesmo. Os profesores planificarán en todos eses casos a adaptación curricular para eses alumnos, con referencia tanto ás probas obxectivas como aos traballos que han de entregar ou actividades avaliativas que haxan de levar a cabo. Igualmente estableceranse normas para substituír as porcentaxes daquelas actividades que se deriven da asistencia regular a clase, e que, nestes casos, non poderían realizarse.


Os alumnos que sigan a materia sen dispensa académica ou sen xustificacións documentais concretas que aconsellen a súa menor asistencia ás clases deberán cumprir, polo menos, un 90% das sesións presenciais da materia, agás xustificación puntual médica debidamente documentada, derivada de enfermidade durante o desenvolvemento do curso.


Os ensaios, traballos ou actividades, incluíndo os que se realicen durante o curso e/ou en clase nos que se comprobe e justifique a existencia de plaxio (copia), de fontes calquera, total ou parcial, serán cualificados invariablemente coa cualificación de 0.0 puntos.


Fontes de información
Bibliografía básica McGahern, John (2006). Amongst Women. London: Faber and Faber
Keane, John B. (1969). Big Maggie. L: The Mercier Press
Tóibín, Colm (2000). Blackwater lightship. London: Picador
Friel, Brian (1998). Brian Friel's Plays 1 (Aristocrats and The Freedom of the City). London: Faber and Faber
Heaney, Seamus (2000). Death of Naturalist. London: Faber and Faber
Keane, Molly (2012). Good Behaviour. London: Virago UK
Synge, John Millington (2009). Riders to the Sea. Bibliobazaar
O'Donoghue, Bernard (2008). Selected Poems. London: Faber and Faber
McDonagh, Martin (1998). The Beauty Queen of Leenane and other plays. London: Vintage
Deane, Seamus (1991). The Field Day Anthology of Irish Writing. London: Faber and Faber
Kinsella, Thomas, ed (1992-2000). The New Oxford Book of Irish Verse. London: Oxford UP
Yeats, William Butler (1999). The Tower. London: Penguin
Bushe, Paddy (2008). To Ring in Silence. Dublin: Dedalus Press

Bartlett, Thomas, Chris Curtin, Riana O'Dwyer and Gearóid Ó Tuathaigh, eds. Irish Studies: A General Introduction. Dublin: Gill and Macmillan, 1988.

Dawe, Gerald and Jonathan Williams, eds. Krino 1986-1996: An Anthology of Irish Writing. Dublin: Gill & Macmillan, 1996.

Deane, Seamus, ed. The Field Day Anthology of Irish Writing. 5 vols Derry: Field Day Publications, 1991.

Deane, Seamus. A Short History of Irish Literature. London: Hutchinson, 1986.

Dunne, Seán, ed. An Introduction to Irish Poetry. Cork: Bookmark, Ossian Publications Ltd., 1991.

Gonzalez, Alexander, G., ed. Modern Irish Writers: A Bio-Critical Sourcebook. London: Aldwych Press, 1997.

Hogan, Robert, ed. Dictionary of Irish Literature. London: Aldwych Press, 1996.

Hurtley, J.A., B. Hughes, R.M. González Casademont, I. Praga y E. Aliaga. Diccionario cultural e histórico de Irlanda. Madrid: Ariel, 1996.

Hyde, Douglas.A Literary History of Ireland from Earliest Times to the Present Day. London, 1899.

Kennelly, Brendan, ed. The Penguin Book of Irish Verse. London: Penguin Books, 1981.

Kinsella, Thomas, ed. The New Oxford Book of Irish Verse. Oxford and New York: Oxford UP, 1992.

Pierce, David, ed. Irish Writing in the Twentieth Century: A Reader. Cork: Cork UP, 2000.

Kenneally, Michael, ed. Irish Literature and Culture. Gerrards Cross: Colin Smythe, 1992.

MacCarthy, Ann. A Search for Literary Identity in Irish Literature. Alicante: Departamento de Filología Inglesa, Universidad de Alicante, 1997.

McHugh, Roger, and Maurice Harmon. A Short History of Anglo-Irish Literature. Dublin: Wolfhound Press, 1982.

Welch, Robert, ed. The Oxford Companion to Irish Literature. Oxford: Clarendon Press, 1996.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040

Materias que continúan o temario

Observacións

Máis aló das clases presenciais, a avaliación fundamental da materia basearase nos traballos de clase e no espazo virtual, a participación e asistencia, e, sobre todo, na producción dun traballo para expoñer oralmente, en inglés. Os traballos poden conter audio, vídeo, etc, a poder ser orixinais. Toda a redacción deberá estar en inglés, e os vídeos, no caso de aparecer en castelán ou galego, deberán ser subtitulados. Finalmente os alumnos deberán facer unha presentación oral (tamén en inglés) do proyecto, durante aproximadamente unha hora. Aportarán unha presentación en PPT, audios e vídeos, handouts, e exercicios posibles de explotación na aula. Os materiais orixinais más relevantes serán solicitados ós alumnos para, co seu permiso, incorporalos á base de materiais da asignatura, e, deste xeito, enriquecela e contribuir ó feedback. Orientacións ao estudo: Lectura de textos literarios e de crítica literaria, consulta de páxinas web, traballos. Desenvolver destrezas para a explicación oral e a fala en publico. Destrezas traductolóxicas. Interpretación de textos literarios. Os alunos disporán de titorías individualizadas, tanto para resolver calquera tipo de dúbida relacionada coa teoría explicada na aula ou coas prácticas realizadas en común, así como para orientar ó aluno na realización dos seus traballos de investigación individual. Os alumnos disporán, asemade, dunha plataforma Moodle para traballar de xeito virtual, propia da materia, que é a plataforma da Universidade. Os alumnos terán que realizar un traballo escrito longo, distinto da presentación, pero nesta caso se trata dun traballo sempre individual, non colectivo.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías