Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Idioma Moderno 4: Italiano Código 613G03059
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Italiano
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
g.vallin@udc.es
Profesorado
Tucci , Emiliana
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
emiliana.tucci@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
Descrición xeral Fijar los conocimientos prácticos y teóricos gramaticales y léxicos adquiridos en los niveles anteriores.
Continuar y profundizar en el conocimiento de la cultura, de la literatura y de la sociedad italianas.
Avanzar en los aspectos sintácticos de la lengua italiana.
Fundamentos de sintaxis formal del italiano.
Estudio composicional del significado de las unidades denotativas en la oración.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B8 Apreciar a diversidade.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A15
B1
B2
B3
B4
B8
C2
C3
C4
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Il verbo. 1.1 Ripasso dei tempi verbali studiati in precedenza.
1.2. Semantica composizionale dell'evento.
1.3. Semantica composizionale dell'aspetto e del tempo verbale.
1.4. La sintassi dei verbi inaccusativi, inergativi e transitivi.
2. La quantificazione. 2.1. Ripasso dei quantificatori.
2.2. La semántica composizionale dei quantificatori.
3. La preposizioni e preposizioni articolate. 3.1. Ripasso delle peposizioni.
3.2. Il sintagma preposizionale.
4. I pronomi. 4.1. Ripasso delle varie tipologie pronominali.
4.2. Sequenza di pronomi clitici.
4.3. La funzione dei pronomi clitici.
5. I determinanti. 5.1 La sintassi dell'articolo definito.
5.2 La sintassi dell'articolo partitivo.
5.3 I numerali precisi e approssimativi.
6. Lingua, letteratura e cultura. 6.1 Autori italiani.
6.2. Letture e comprensione dei testi fondamentali della letteratura italiana.
6.3. Similitudini e differenze tra la cultura gallega, spagnola e italiana.
7. Il lessico e espressioni colloqiuali nella vita di tutti i giorni. 7.1 A scuola e all'università.
7.2 In vacanza.
7.3 Feste e tradizioni.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba oral 0.5 3 3.5
Presentación oral 0.5 4 4.5
Prácticas a través de TIC 1 0 1
Discusión dirixida 3 9 12
Lecturas 1 3 4
Sesión maxistral 16 16 32
Proba mixta 4 28 32
Actividades iniciais 10 5 15
Resumo 0 7 7
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba oral Realización de una prueba oral que permita conocer los avances del alumno en el conocimiento y la competencia de la lengua hablada.
Presentación oral Esposición en el aula de un tema propuesto de antemano por el profesor.
Prácticas a través de TIC Prácticas a través de TIC para el conocimiento y el uso de los recursos, de la bibliografía y de los programas relacionados con la materia.
Discusión dirixida Participación del alumnado en un tema de debate suscitado por el profesor, siguiendo para ello las pautas narcadas previamente por este.
Lecturas Realización de lecturas fuera y dentro del aula.
Sesión maxistral Clases de carácter teórico y práctico impartidas por el profesor sobre los contenidos de la materia.
Proba mixta Prueba con preguntas de diversa índole que permita evaluar los conocimientos y las competencias adquiridos por el alumno en las distintas destrezas.
Actividades iniciais
Resumo Elaboración de un trabajo de redacción y de síntesis sobre el libro de lectura obligada.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Proba oral
Presentación oral
Discusión dirixida
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral 5
Actividades iniciais 15
Proba mixta 30
Resumo 15
Proba oral 20
Presentación oral 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Londero, Eleanor (1992). Diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grijalbo
Petronio, G. (1966-70). Dizionario enciclopédico della letteratura italiana. Bari, Laterza
Renzi, Lorenzo (1998). Grande grammatica italiana di consultazione.. Bologna, Il Mulino
Petronio, G. (1970). Historia de la literatura italiana. Madrid, Cátedra
Zingarelli, Nicola Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. Bologna, (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana.. Zanichelli, Bologna
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Hueber, Alma Edizioni

Bibliografía complementaria Pasquini, E. (1997). Guida allo estudio della letteratura italiana. Bari, Laterza
Segre, Cesase (1997). Testi nella storia. La letteratura italiana delle origini al Novecento. Milán, Mondadori


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Idioma Moderno 3: Italiano/613G03056

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías