Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Comunicacións Dixitais Código 614111611
Titulación
Enxeñeiro en Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Todos Optativa 4
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Gonzalez Lopez, Miguel
Correo electrónico
miguel.gonzalez.lopez@udc.es
Profesorado
Gonzalez Lopez, Miguel
Correo electrónico
miguel.gonzalez.lopez@udc.es
Web http://www.des.udc.es/~luis/comdig/comdig.htm
Descrición xeral El objetivo de la asignatura es presentar los principios fundamentales de las técnicas de transmisión digital a través de medios eléctricos. Se hace especial hincapié en las técnicas de codificación de fuente, modulación, recepción óptima en presencia de ruido y codificación de canal.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A2 Concibir e desenvolver novas arquitecturas de computación, en especial para sistemas multiprocesadores, analizando e adaptando diversas alternativas tecnolóxicas a cada problema concreto.
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B10 Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información).
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprender los fundamentos matemáticos de la representación digital de la información A1
A2
A4
B1
B2
B3
B4
B10
B11
B12
C1
C5
C6
C7
Comprender y manejar la representación vectorial de las señales moduladas digitalmente y su detección óptima en canales con ruido gaussiano A1
A2
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B10
B11
C1
C6
C7
Entender los límites teóricos de la representación de la información y su transmisión por canales con ruido A1
A2
A3
A4
B1
B2
B3
B4
B11
B12
C1
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Codificación de fuente 1. Representación matemática de la información
a) Entropía de una fuente
b) Teorema de codificación de fuente

2. Codificación Huffman

3. Codificación de fuentes analógicas: PCM

4. Ejemplos de codificación
a) Codificación de señales de audio
c) Codificación de imágenes fijas y en movimiento
Representación de señales moduladas digitalmente 1. Representación vectorial de señales

2. Representación vectorial de modulaciones banda base
a) PAM
b) PPM

3. Representación vectorial de modulaciones paso banda
a) ASK
b) PSK
c) QAM
d) FSK

4. Equivalente paso bajo de modulaciones paso banda
Demodulación óptima en ruido gaussiano 1. Revisión de procesos estocásticos
a) Procesos estocásticos gaussianos

2. Recepción óptima de señales en ruido gaussiano: caso general
a) Proyección sobre el espacio de señal
b) Detección MAP

3. Recepción óptima de señales en ruido gaussiano: casos particulares
a) Revisión del caso binario
b) PAM y ASK
c) PPM y FSK
d) PSK
e) QAM

4. Capacidad del canal AWGN
a) Límites fundamentales del canal AWGN

5. Comparación entre modulaciones
Codificación de canal 1. Introducción y ejemplo

2. Códigos bloque lineales
a) Concepto de ganacia de codificación

3. Códigos convolucionales
a) Representación de códigos convolucionales: diagramas de estados, árbol y trellis
b) Decodificación de códigos convolucionales. Algoritmo de Viterbi.
c) Códigos catastróficos
d) Ejemplos de códigos convolucionales

4. Límites de la codificación de canal

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 50 70
Solución de problemas 10 20 30
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Se explicarán los conceptos principales en el análisis y diseño de técnicas de modulación y codificación en sistemas de comunicaciones digitales.
Solución de problemas Resolución de ejercicios relacionados con los contenidos de teoría

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Para la realización de las prácticas se podrán consultar con el profesor todas las dudas que surjan en el proceso de su implementación.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Examen escrito de ejercicios sencillos de aplicación de la teoría. 20
Sesión maxistral Examen teórico compuesto de cuestiones sobre el temario. 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica S. Haykin (2001). Communication Systems. John Wiley & Sons

Bibliografía complementaria B. Sklar (2001). Digital Communications: Fundamentals and Applications. Prentice-Hall
B. P. Lathi (1998). Modern Digital and Analog Communication Systems. Oxford University Press

Introducción a los sistemas de comunicaciones

Procesos estocásticos

Obituario Claude Shannon (1916-2001)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías