Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A3 |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. |
A8 |
Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Concebir e planificar a paralelización de aplicacións con requisitos especiais. |
A3 A8
|
B2 B5
|
|
Analizar críticamente o rendemento dunha aplicación en supercomputación. |
A8
|
B3 B11 B12
|
C6
|
Resolver problemas de paralelización de forma crítica e efectiva. |
A3 A8
|
B2 B12
|
|
Aplicar o paralelismo ao desenvolvemento de aplicacións complexas e con gran demanda de recursos computacionais. |
A1 A3
|
B2 B12
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Paradigmas de programacion de computadores MIMD |
Revisión das arquitecturas MIMD
Programación en arquitecturas de memoria compartida
Programación en arquitecturas de memoria distribuida
Paralelizadores automáticos |
Programación con paso de mensaxes: MPI (Message-Passing Interface) |
Características xerais de MPI
Comunicacións punto a punto
Comunicacións colectivas
Tipos de datos derivados
Topoloxías virtuais
Prácticas nun clúster do CESGA
|
Programación orientada ao paralelismo de datos: HPF (High-Performance Fortran) |
Introducción á linguaxe Fortran 90
Características xerais de HPF
Directivas de distribución e aliñamento de datos
Construccións e directivas para expresar paralelismo
Funcións intrínsecas
Prácticas nun clúster do CESGA
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
20 |
20 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
5 |
40 |
45 |
Solución de problemas |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación e introducción para alumnos que non cursaron AEC sobre fundamentos de computación paralela. |
Sesión maxistral |
Exposición oral do material de traballo da asignatura complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Sesións de cómo compilar/executar traballos en MPI e HPF e presentación das prácticas obrigatorias a realizar. Consultas sobre a estratexia a implementar nas prácticas propostas, así como discusión sobre novos problemas a abordar (practicas optativas). |
Solución de problemas |
Actividades adicionais grupais para a resolución de problemas relacionados co desenvolvemento das prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O traballo nas dúas prácticas obrigatorias é individual e pode supor abordar o problema dende moitos puntos de vista. Para solucionar os problemas xurdidos é preciso plantexar estas cuestións ao profesor de prácticas tanto en horario de titorías como a través de correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Que as prácticas obrigatorias sexan correctas e estén completas supón superar a asignatura. As melloras introducidas sobre o mínimo especificado permitirían subir a calificación a Notable. O realizar unha práctica optativa e participar en actividades e discusións adicionais permite optar a sobresaliente. Estos criterios rixen para a convocatoria ordinaria (Febreiro). En Setembro/Decembro será potestativo para o profesor a valoración das melloras presentadas así coma das prácticas optativas. |
100 |
|
Observacións avaliación |
- A avaliación do profesorado realizarase a través das enquisas de avaliación docente, a cubrir por tódolos alumnos matriculados na asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ellis, T.M.R., Philips, I.R. y Lahey, T.M.. (1994). Fortran 90 Programming. . Addison-Wesley.
Francisco Almeida [et al.] (2008). Introducción a la Programación Paralela. Madrid: Paraninfo Cengage Learning
Snir, M. et al.. ( 1998). MPI - The Complete Reference. The MPI Core. . The MIT Press. Volumen 1.
Pacheco, P.S. (1997). Parallel Programming with MPI. Morgan Kaufmann Publishers
Koelbel, C.H. et al.. (1994). The High Performance Fortran Handbook.. The MIT Press.
Gropp, W., Lusk, E. y Skjellum, A. (1994). Using MPI, Portable Parallel Programming with the Message-Passing Interface.. The MIT Press. |
|
Bibliografía complementaria
|
Culler, D.E., Singh, J.P. y Gupta, A.. (1999). Parallel Computer Architecture - A Hardware/SoftwareApproach.. Morgan Kaufmann Publishers.
Wilkinson, B. y Allen, M.. (1999). Parallel Programming. Techniques and Applications Using Networked Workstations and Parallel Computers. . Prentice-Hall. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Arquitectura e Enxeñaría de Computadores/614111401 |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Operativos I/614111203 | Algoritmos/614111206 | Sistemas Operativos II/614111302 | Estrutura de Computadores II/614111306 | Redes de Comunicacións/614111307 |
|
|