Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B10 |
Capacidade de xestión da informática (captación e análises da información). |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
B15 |
Motivación pola calidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer las técnicas básicas de simulación estadística. |
A1
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B1 B3 B8 B10 B11 B12
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C1 C8
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Aplicar la simulación estadística para la resolución de problemas- |
A1
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B15
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C1 C3 C4 C6 C7 C8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción.
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Conceptos de sistema real, modelo y definición de simulación. Experimentación real y simulación. Simulación necesaria e innecesaria. Ventajas e inconvenientes de la simulación. Contenidos de la asignatura.
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Generación de números pseudoaleatorios uniformes en (0,1). |
Propiedades deseables de un generador de números pseudoaleatorios uniformes. Métodos de los cuadrados medios y de Lehmer. Métodos congruenciales. Medidas estadísticas de calidad de un generador de números pseudoaleatorios. |
Métodos universales para la generación de variables continuas. |
Método de inversión. Método de aceptación/ rechazo y sus variantes. |
Métodos universales para la generación de variables discretas. |
Método de la transformación cuantil. Algoritmos basados en búsqueda secuencial. Algoritmos basados en árboles binarios. Árboles de Huffman. Método de la tabla guía. Métodos de truncamiento. |
Métodos específicos para generación de distribuciones notables. |
Distribuciones continuas: normal, chi-cuadrado de Pearson, t de Student, F de Snedecor, exponencial, Weibull, gamma, beta, logística, Pareto. Distribuciones discretas: equiprobable, binomial, geométrica, binomial negativa, Poisson. |
Simulación de distribuciones multidimensionales. |
Método de las distribuciones condicionadas. Método de aceptación/rechazo. Métodos de codificación o etiquetado. |
Diseño de experimentos de simulación. |
Diferencias y similitudes con la experimentación real. Simulación estática y dinámica. Simulación por eventos y por cuantos. Técnicas de reducción de la varianza. Problemas de estabilización y dependencia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
15 |
20 |
35 |
Prácticas a través de TIC |
30 |
8 |
38 |
Solución de problemas |
10 |
10 |
20 |
Proba obxectiva |
2 |
0 |
2 |
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Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases impartidas con pizarra y cañón de vídeo. Se fomentará la participación de los alumnos. |
Prácticas a través de TIC |
Se propondrán prácticas a los alumnos para resolver diversos problemas relacionados con la simulación estadística. Los alumnos deberán realizarlas en los ordenadores de los laboratorios, haciendo uso de las herramientas informáticas que quieran. |
Solución de problemas |
En algunas sesiones resolveremos problemas en grupo que tengan que ver con la simulación estadística. |
Proba obxectiva |
Se tratará de un examen de problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Proba obxectiva |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
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Descrición |
En todos los casos se tratará de adaptarse a los diversos alumnos y a sus peculiaridades a la hora de diseñar el desarrollo de todas las metodologías. En particular, en las sesiones de tutorías de atención personalizada se tratará de conocer mejor a cada alumno y de resolver los problemas que le surjan en el desarrollo de esta materia. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Proba obxectiva |
La prueba objetiva será un examen de problemas en el que los alumnos podrán hacer uso de los libros y apuntes que deseen. |
80 |
Prácticas a través de TIC |
Los alumnos deberán realizar las précticas que se propongan y presentar una memoria final, que será calificada. |
20 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Bratley, P. (1990). A guide to simulation. Springer
Cao, R. (2002). Introducción a la simulación y a la teoría de colas. NetBiblo
Devroye, L. (1986). Non-uniform random variate generation. Springer |
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Bibliografía complementaria
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Moeschlin, O. et al. (1998). Experimental stochastics. Springer
Karian, Z. y Dudewicz, E. (1991). Modern statistical systems and GPSS simulation. Computer Science Press
Pardo, L. Y Valdés, T. (1987). Simulación. Aplicaciones prácticas a la empresa. Díaz de Santos |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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