Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Dominar todas as etapas da vida dun proxecto (análise de concepción, análise técnica, programación, probas, documentación e formación de usuarios). |
A2 |
Analizar novas técnicas e ferramentas do mercado estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar recursos externos. |
A3 |
Controlar e xestionar o desenvolvemento informático. |
A4 |
Interpretar as especificacións funcionais encamiñadas ao desenvolvemento das aplicacións informáticas. |
A5 |
Realizar a análise e o deseño detallado das aplicacións informáticas. |
A6 |
Definir a estrutura modular e de datos para levar a cabo as aplicacións informáticas que cumpran coas especificacións funcionais e restricións da linguaxe de programación. |
A7 |
Realizar probas que verifiquen a validez funcional, a integridade dos datos e o rendemento das aplicacións informáticas. |
A10 |
Asesorar os programadores nos problemas que se lles presentan coa programación dos sistemas. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
B13 |
Capacidade de comunicación. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender la importancia de la gestión del proceso software |
A1 A4 A5 A6 A7 A10
|
B2 B12
|
C3
|
Familiarizarse con las principales técnicas de análisis y diseño estructurado |
A1 A4 A5 A6 A7 A10
|
B2 B12
|
C3
|
Capacidad de aplicar los conocimientos adquiridos a la práctica |
|
B2 B3
|
|
Capacidad de trabajar en equipo |
A3
|
B5 B7 B8 B9 B13
|
|
Capacidad de adaptarse a nuevas situaciones y contextos |
A4
|
B1 B2 B3 B11 B12
|
C3 C6
|
Capacidad para aprender de forma autónoma |
A2
|
B1 B3 B4 B11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción a la Ingeniería del Software |
El proceso de desarrollo software.
La gestión del proceso de desarrollo software. |
Análisis estructurado de sistemas |
Introducción al análisis.
Principios y fundamentos del análisis.
Técnicas de análisis: Modelo Entidad-Relación, Diagrama de Flujo de Datos, Diccionario de datos, Especificación de Procesos.
Balanceo entre modelos de análisis.
Proceso recomendado de análisis. |
Diseño estructurado de sistemas |
Introducción al diseño.
Principios y fundamentos del diseño.
Técnicas de diseño de alto nivel: Diagrama de estructuras (análisis de transformación y análisis de transacción), Tabla de interfaz.
Técnicas de diseño de bajo nivel: Diagrama de flujo, Diagrama de cajas, Tablas de decisión, Pseudocódigo.
Diseño de la interfaz hombre-máquina.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
4 |
146 |
150 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Examen escrito para valorar los conocimientos teóricos y prácticos adquiridos a lo largo del curso. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Se combinará el método magistral, las clases de prácticas, el trabajo autónomo y el trabajo en grupo.
El método magistral se empleará para la presentación de los conocimientos teóricos relacionados con los distintos bloques temáticos. En esta presentación se emplearán fundamentalmente los siguientes recursos: trasparencias, pizarra y material escrito.
Las clases de prácticas se dedicarán a la realización de ejemplos y ejercicios, que serán discutidos con los alumnos con objeto de corregir errores cometidos. Para ello, el trabajo autónomo del alumno es fundamental.
Finalmente, el trabajo en grupo permite a los alumnos enfrentarse con los problemas inherentes al análisis y diseño de un sistema software. Para el seguimiento y tutorización de este trabajo el grupo se reunirá con el tutor en diferentes ocasiones para valorar y asegurar el progreso en la adquisición y aplicación de los conocimientos adquiridos.
En todo momento se fomentará la participación de los alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Examen escrito individual sobre el dominio de los conocimientos teóricos y prácticos de la asignatura; correspondiendo el 40% a la parte teórica de la prueba y el 60% restante a la parte práctica |
100 |
|
Observacións avaliación |
Al tratarse de una materia en la que no se imparte docencia presencial, la evaluación se realizará únicamente a través del examen final. En dicho examen, la parte teórica tiene asignado un peso del 40%, mientras que la parte práctica del 60%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Edward Yourdon (1989). Análisis Estructurado moderno. Prentice-Hall
Román López-Cortijo, Antonio de Amescua (1998). Ingeniería del Software. Aspectos de Gestión. Tomo 1. Conceptos básicos, Teoría, Ejercicios y Herramientas. Instituto Ibérico de la Industria del Software
Roger S. Pressman (2010). Ingeniería del Software. Un enfoque práctico. MC-Graw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Edward Yourdon, Larry L. Constantine (1979). Fundamentals of a Discipline of Computer Program and Systems Design. Yourdon Press Computing Series
Ministerio de Administraciones Públicas (2001). MÉTRICA Versión 3. Interfaces, Técnicas y Prácticas. Ministerio de Administraciones Públicas
Stephen H. Kan (1994). Metrics and Models in Software Quality Engineering. Addison-Wesley
Ian Sommerville (2011). Software Engineering. Addison-Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Metodoloxía da Programación/614211207 | Programación/614211107 | Bases de Datos I/614211201 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
La asignatura tiene un carácter eminentemente práctico, por lo que es fundamental que los alumnos sepan aplicar los conocimientos teóricos aprendidos a la práctica. |
|