Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Analizar e mellorar o rendemento dunha arquitectura ou un software dado. |
A2 |
Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema. |
A5 |
Coñecer as arquitecturas emerxentes no campo da supercomputación. |
A9 |
Coñecer os principais elementos HW e SW dun servidor e ser capaz de mellorar o rendemento e as capacidades do mesmo. |
A12 |
Coñecer as tendencias en supercomputación así como a súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público. |
A13 |
Integrarse na operativa diaria dun centro relacionado coa supercomputación. |
B1 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Comunicar conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B4 |
Aplicar habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B10 |
Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo. |
B12 |
Traballar en equipo. |
B13 |
Expor, defender e discutir propostas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Búsqueda, selección y manejo de recursos (bibliografía, software, simuladores, etc.)
sobre el campo de las arquitecturas de altas prestaciones. |
|
BI4 BI10
|
CM7
|
Seleccionar la arquitectura más adecuada en función de las características del problema computacional, en base a las distintas características de las arquitecturas estudiadas
|
AI1 AI2 AI5 AI9 AI12
|
BI1
|
CM4 CM6 CM8
|
Análisis, comparación y evaluación de diferentes arquitecturas para supercomputación como base para la elaboración de un pliego de condiciones técnicas.
|
AI1 AI2 AI9 AI12
|
BI1 BI6
|
|
Integrarse en la operativa diaria en un Centro relacionado con la supercomputación.
|
AI13
|
BI3 BI4 BI12 BI13
|
CM1 CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Computadores paralelos |
Breve Introdución Histórica
Niveis de paralelismo
Clasificación
Organización do sistema de memoria: clasificación tradicional de sistemas MIMD
Comparación multiprocesador-multicomputador
Denominacións actuais: Lista Top500
|
Tema 2. Deseño en multiprocesadores: coherencia caché
|
Introdución
Protocolos de coherencia caché
Protocolos de snooping (arquitecturas UMA)
Protocolos baseados en directorios (arquitecturas CC-NUMA)
|
Tema 3. Deseño en multiprocesadores: sincronización e consistencia de memoria |
Primitivas de sincronización
Soporte hardware para sincronización
Implementaciones software de sincronización
Modelos de consistencia de memoria
Comparación entre os modelos de consistencia
|
Tema 4. Redes de interconexión |
Tipos de redes
Compoñentes básicos dunha rede: ligazóns, encaminadores e interfaces de rede
Parámetros de rendemento
Espazo de deseño en redes de interconexión: Clasificación, topología, técnicas de conmutación, algoritmos de encaminamiento, control de fluxo, bloqueos
Avaliación de prestacións en redes de interconexión |
Tema 5. Sistemas distribuidos: clústers |
Introdución ás arquitecturas clúster
Arquitectura dun cluster
Nodos
Redes de interconexión
Software
Paquetes de ferramentas
Aplicacións das arquitecturas clúster:
-Alta produtividade
-Alto rendemento
-Alta dispoñibilidade
Planificación e abalo da carga
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
22 |
33 |
55 |
Solución de problemas |
24 |
48 |
72 |
Traballos tutelados |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de fases de debate cos estudantes. |
Solución de problemas |
Actividade que permite aos estudantes aprender e afianzar os coñecementos xa adquiridos mediante a resolución de problemas
|
Traballos tutelados |
Traballos académicamente dirixidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada na realización de prácticas de laboratorio e os traballos tutelados é altamente recomendable para dirixir os alumnos no desenvolvemento do traballo nesta materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Resolución de exercicios ou pequenos traballos plantexados nas clases interactivas |
40 |
Traballos tutelados |
Realización de traballos académicamente dirixidos |
60 |
|
Observacións avaliación |
Consiste nunha avaliación continua baseada na realización de traballos
académicamente dirixidos ( 60%) e prácticas (20%) e no seguemento da
participación activa durante as clases (20%). Avaliación
convocatoria ordinaria (Xaneiro): Se realizará segundo a avaliación
continua detallada máis arriba. Non haberá exame da asignatura. Avaliación
convocatoria extraordinaria (Xullo): Para superar a avaliación continua
será necesario entregar os traballos académicamente dirixidos e
prácticas que se teñan suspendido durante a convocatoria ordinaria. Non
haberá exame. NON PRESENTADO Se considerará non presentado o alumno que non teña entregado ningún dos traballos tutelados e prácticas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Dado que se tratan de reflectir non soamente os fundamentos da arquitectura de supercomputadores senón tamén os avances máis recentes, moita da información bibliográfica consultarase en artigos publicados en revista e dispoñibles online e noutras fontes de consulta dispoñibles online. A bibliografía básica necesaria para seguir cada parte da materia a irá indicando o profesor durante as clases.
Bibliografía básica. Os libros polos que se segue máis directamente partes da materia son: 1.Arquitectura de Computadores, Xullo Ortega, Mancia Anguita e Alberto Prieto. Thompson. 2005. 2. High Performance Cluster Computing, Rajkumar Buyya, ed., Prentice Hall PTR, 1999. ISBN 0-13-013784-7, 0-13-013785-5.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria. Os seguintes son libros que permiten consultar máis en profundidade algúns contidos de: 1. Parallel Computer Architecture, David E. Culler, Jaswinder Pal Singh e Anoop Gupta. Morgan Kaufmann Publishers. 1999. 2. In Search of Clusters, 2ª ed., Gregory Pfister, Prentice Hall, 1998, ISBN: 0138997090. 3.Organización e Arquitectura de Computadores (7ª edición), W. Stallings. Prentice Hall. 2007. 4. Computer Architecture: a Quantitative Approach (4ª edición), John L. Hennessy e David A. Patterson. Morgan Kaufmann Publishers. 2007. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores/614473001 | Programación Paralela/614473004 | Técnicas de Optimización e Paralelización/614473005 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|