Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Arquitecturas e plataformas móbiles Código 614502005
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
García Naya, José Antonio
Correo electrónico
jose.garcia.naya@udc.es
Profesorado
Fernández Caramés, Tiago Manuel
García Naya, José Antonio
Correo electrónico
tiago.fernandez@udc.es
jose.garcia.naya@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta asignatura adquírense os coñecementos básicos das tecnoloxías móviles e a súa aplicación mediante o deseño e o desenvolvemento de aplicacións para dispositivos móbiles.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A11 Capacidade de deseñar e desenvolver sistemas, aplicacións e servizos informáticos en sistemas encaixados e ubicuos.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B3 Capacidade de análise e síntese.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Adquisición de conocimientos para comprender, diseñar y desarrollar sistemas y servicios completos en equipos móviles. AP11
BP1
BP3
CP6

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Historia de las comunicaciones inalámbricas

Estándares de comunicaciones

Conceptos básicos

Redes celulares
Dispositivos móviles: hardware Plataformas Hardware, Interfaces Radio y Arquitecturas

Sensores, tipos de pantalla, Mobile HMI (Human Machine Interface)

Sistemas y técnicas de posicionamiento.
Aplicaciones móviles: software Plataformas de desarrollo

Paradigmas de diseño de aplicaciones móviles: MVP vs Event Driven programming.

Aplicaciones nativas vs. web adaptadas vs. aplicaciones híbridas

Interfaces de usuario y patrones de diseño: Navegación, formularios, ...

Cliente/servidor en entornos móviles

Serialización/deserialización de datos: Protocolos, APIs y estándares

Servicios de notificaciones: push vs poll
Aplicaciones móviles en el mundo empresarial Usabilidad y experiencia de usuario

Optimización

Seguridad

Prueba y Depuración

Trazabilidad y gestión de dispositivos

Ejemplos prácticos
Caso práctico: Android Introducción

Entorno de desarrollo

Concepto de actividad y su ciclo de vida

Interfaz de usuario

Intents

Acceso a hardware

Servicios

Caso práctico: desarrollo de una aplicación cliente/servidor

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 21 33 54
Prácticas a través de TIC 15 30 45
Discusión dirixida 1 15 16
Proba obxectiva 3 18 21
 
Atención personalizada 14 0 14
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación de los contenidos de la asignatura.
Prácticas a través de TIC Prácticas individuales para probar los conceptos adquiridos en las clases magistrales.
Discusión dirixida Participación en clase y/o trabajos individuales.
Proba obxectiva Valoración de los conocimientos adquiridos en toda la asignatura: prácticas y teoría.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Discusión dirixida
Descrición
El profesor realizará tutorias y guiará la puesta en marcha de las prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC Valoración de los resultados obtenido en las prácticas desarrolladas. 60
Proba obxectiva Valoración de los conocimientos teóricos asimilados en la asignatura. 20
Discusión dirixida Valoración de la participación en clase y/o trabajos del alumno. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica N. D. Lane (2010). A Survey of Mobile Phone Sensing. IEEE Communications Magazine
Google (2013). Android developers website. http://developer.android.com
Keith Andrews (2012). Human-Computer Interaction. Graz University of Technology
Zheng-Hua Tan (2004). Instrumentation and data acquisition. Aalborg University, Denmark
Theresa Neil (2012). Mobile Design Pattern Gallery. O'Reilly

http://developer.android.com/training/index.html

Bibliografía complementaria Jakob Strom (2012). HMI Toolsuite for Android. Chalmers University of Technology, Gothenburg
Sajal K. Das (2010). Mobile Handset Design . Wiley
Lauren Darcey (2011). Sams Teach Yourself Android Application Development in 24 Hours. Sams
Pei Zheng (2005). Smart Phone and Next Generation Mobile Computing. Morgan Kaufmann


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías