Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Deseño de sistemas de información Código 614502007
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Sanchez Penas, Juan Jose
Correo electrónico
juan.jose.sanchez.penas@udc.es
Profesorado
Sanchez Penas, Juan Jose
Correo electrónico
juan.jose.sanchez.penas@udc.es
Web
Descrición xeral Revisaremos conceptos avanzados relacionados con todos os aspectos do deseño software, incluindo patróns de deseño e arquitecutra, deseño orientado a componentes, calidade no deseño, evolución do software, métricas e complexidade software, ou accesibilidade. O obxectivo será consolidar eses conceptos estudando proxectos do mundo real dende unha perspectiva profesional. O idioma principal da asignatura será o inglés.

We will review advanced concepts related to all the aspects of software design, including design and architectural patterns, component-based design, design quality, software evolution, metrics and software complexity or software accessibility. We will focus on consolidating those concepts by studying complex real world projects from a professional perspective.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
test AP3
AP6
AP7
AP9
AP11
BP1
BP2
BP7
BP9
CP2
CP3
CP6
CP7
AP3
AP4
AP9
BP1
BP2
BP3
CP2
CP3
CP6
AP1
AP9
AP11
AP13
BP1
BP2
CP2
CP3
CP6
AP4
AP6
AP9
BP1
BP2
BP7
CP2
CP3
CP7
CP8
AP1
AP6
AP14
BP1
BP2
BP7
CP2
CP4
CP7
AP2
AP6
AP8
AP14
BP1
BP2
BP3
BP6
BP7
BP9
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 15 25
Estudo de casos 10 20 30
Proba obxectiva 5 0 5
Obradoiro 10 20 30
Lecturas 0 10 10
Prácticas de laboratorio 10 20 30
Eventos científicos e/ou divulgativos 0 8 8
Foro virtual 0 10 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Convidaremos enxeñeiros e managers relevantes da industria das TIC, co obxectivo de impartir sesións maxistrais que complementen os contidos formativos da asignatura.
Estudo de casos Revisaremos proxectos reais e discutiremos o xeito no que se aplica o contido teórico estudado na asignatura é aplicado neles. Enfocarémosnos principalmente en proxectos de software libre, xa que temos acceso a todo o código fonte e material de deseño.
Proba obxectiva Exame escrito, no que o estudante terá que amosar tanto os coñecementos teóricos adquiridos como a capacidade para resolver problemas prácticos
Obradoiro Sesións de análise, deseño e discusión práctica, cos estudantes organizados en grupos, supervisados polo profesor.
Lecturas O profesor proporcionará aos estudantes artigos e capítulos de libros relevantes, relacionados co contido teórico do curso, e o estudante terá que facer unha lectura crítica dos mesmos e preparar un resumo que será revisado polo profesor ou por toda a clase, dependendo do caso.
Prácticas de laboratorio Exercicios prácticos de deseño e desenvolvemento, cos estudantes organizados en grupos, supervisados polo profesor.
Eventos científicos e/ou divulgativos Como complemento das clases teóricas e prácticas, recomendarase aos alumnos a asistencia (en persoa ou en remoto) a conferencias relacionadas co deseño e desenvolvemento de software.
Foro virtual Todos os temas estudiados nas clases, obradoiros e tempo práctico de laboratorio terán a súa continuidade nos foros online. Trataráse de estimular a conversa neles, e de abrir novos temas de conversa propoñendo ligazóns extra que complementen o coñecemento dos alumnos en temas colaterais que podan ser do seu interese.

Atención personalizada
Metodoloxías
Foro virtual
Lecturas
Prácticas de laboratorio
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame por escrito con 3 partes: preguntas teóricas curtas, preguntas máis prácticas na que os estudantes podan elaborar con máis detenimento as respostas ás cuestións prantexadas, e un problema real específico de deseño de software. 50
Obradoiro A avaliación das tarefas prácticas en obradoiros será continua ao longo do curso, e basearase nunha presentación final ao profesor. Consideraranse na avaliación os seguintes aspectos:
- Capacidade para traballar en grupo.
- Capacidade persoal para facer o traballo e explicalo.
- Capacidade para axustarse aos obxectivos das tarefas.
- Capacidade para aplicar coñecemento adquirido durante as clases teóricas.
- Pensamento crítico e capacidade para innovar e atopar solucións a problemas.
- Capacidade para entregar as tarefas a tempo.
50
 
Observacións avaliación
O resumo da distribución de pesos nas avaliacións é o seguinte:o 50% da nota derivará do exame escrito, e o outro 50% dun conxunto de obradoiros e traballos prácticos que serán realizados ao longo do curso.

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dirección de proxectos/614502002
Calidade. seguridade e auditoría informática/614502003
Arquitecturas e plataformas móbiles/614502005
Prácticas en empresa/614502011
Traballo fin de mestrado/614502012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise de sistemas de información/614502006

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías