Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a integración de tecnoloxías, aplicacións, servizos e sistemas propios da enxeñaría informática, con carácter xeneralista, e en contextos máis amplos e multidisciplinares. |
A2 |
Capacidade para a planificación estratéxica, elaboración, dirección, coordinación, e xestión técnica e económica nos ámbitos da enxeñaría informática relacionados, entre outros, con: sistemas, aplicacións, servizos, redes, infraestruturas ou instalacións informáticas e centros ou factorías de desenvolvemento de sóftware, respectando o adecuado cumprimento dos criterios de calidade e ambientais e en contornos de traballo multidisciplinares. |
A3 |
Capacidade para a dirección de proxectos de investigación, desenvolvemento e innovación en empresas e centros tecnolóxicos, con garantía da seguridade para as persoas e bens, a calidade final dos produtos e a súa homologación. |
A4 |
Capacidade para modelar, deseñar, definir a arquitectura, implantar, xestionar, operar, administrar e manter aplicacións, redes, sistemas, servizos e contidos informáticos. |
A6 |
Capacidade para asegurar, xestionar, auditar e certificar a calidade dos desenvolvementos, procesos, sistemas, servizos, aplicacións e produtos informáticos. |
A7 |
Capacidade para deseñar, desenvolver, xestionar e avaliar mecanismos de certificación e garantía de seguridade no tratamento e acceso á información nun sistema de procesamento local ou distribuído. |
A8 |
Capacidade para analizar as necesidades de información que se presentan nun contorno e levar a cabo en todas as súas etapas o proceso de construción dun sistema de información. |
A9 |
Capacidade para deseñar e avaliar sistemas operativos e servidores, e aplicacións e sistemas baseados en computación distribuída. |
A11 |
Capacidade de deseñar e desenvolver sistemas, aplicacións e servizos informáticos en sistemas encaixados e ubicuos. |
A13 |
Capacidade para utilizar e desenvolver metodoloxías, métodos, técnicas, programas de uso específico, normas e estándares de computación gráfica. |
A14 |
Capacidade para conceptualizar, deseñar, desenvolver e avaliar a interacción persoa–ordenador de produtos, sistemas, aplicacións e servizos informáticos. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B2 |
Traballo en equipo. |
B3 |
Capacidade de análise e síntese. |
B6 |
Toma de decisións. |
B7 |
Preocupación pola calidade. |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade). |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
test |
AP3 AP6 AP7 AP9 AP11
|
BP1 BP2 BP7 BP9
|
CP2 CP3 CP6 CP7
|
|
AP3 AP4 AP9
|
BP1 BP2 BP3
|
CP2 CP3 CP6
|
|
AP1 AP9 AP11 AP13
|
BP1 BP2
|
CP2 CP3 CP6
|
|
AP4 AP6 AP9
|
BP1 BP2 BP7
|
CP2 CP3 CP7 CP8
|
|
AP1 AP6 AP14
|
BP1 BP2 BP7
|
CP2 CP4 CP7
|
|
AP2 AP6 AP8 AP14
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP7 BP9
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
15 |
25 |
Estudo de casos |
10 |
20 |
30 |
Proba obxectiva |
5 |
0 |
5 |
Obradoiro |
10 |
20 |
30 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
20 |
30 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
0 |
8 |
8 |
Foro virtual |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Convidaremos enxeñeiros e managers relevantes da industria das TIC, co obxectivo de impartir sesións maxistrais que complementen os contidos formativos da asignatura. |
Estudo de casos |
Revisaremos proxectos reais e discutiremos o xeito no que se aplica o contido teórico estudado na asignatura é aplicado neles. Enfocarémosnos principalmente en proxectos de software libre, xa que temos acceso a todo o código fonte e material de deseño. |
Proba obxectiva |
Exame escrito, no que o estudante terá que amosar tanto os coñecementos teóricos adquiridos como a capacidade para resolver problemas prácticos |
Obradoiro |
Sesións de análise, deseño e discusión práctica, cos estudantes organizados en grupos, supervisados polo profesor. |
Lecturas |
O profesor proporcionará aos estudantes artigos e capítulos de libros relevantes, relacionados co contido teórico do curso, e o estudante terá que facer unha lectura crítica dos mesmos e preparar un resumo que será revisado polo profesor ou por toda a clase, dependendo do caso. |
Prácticas de laboratorio |
Exercicios prácticos de deseño e desenvolvemento, cos estudantes organizados en grupos, supervisados polo profesor. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Como complemento das clases teóricas e prácticas, recomendarase aos alumnos a asistencia (en persoa ou en remoto) a conferencias relacionadas co deseño e desenvolvemento de software. |
Foro virtual |
Todos os temas estudiados nas clases, obradoiros e tempo práctico de laboratorio terán a súa continuidade nos foros online. Trataráse de estimular a conversa neles, e de abrir novos temas de conversa propoñendo ligazóns extra que complementen o coñecemento dos alumnos en temas colaterais que podan ser do seu interese. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Foro virtual |
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exame por escrito con 3 partes: preguntas teóricas curtas, preguntas máis prácticas na que os estudantes podan elaborar con máis detenimento as respostas ás cuestións prantexadas, e un problema real específico de deseño de software. |
50 |
Obradoiro |
A avaliación das tarefas prácticas en obradoiros será continua ao longo do curso, e basearase nunha presentación final ao profesor. Consideraranse na avaliación os seguintes aspectos:
- Capacidade para traballar en grupo.
- Capacidade persoal para facer o traballo e explicalo.
- Capacidade para axustarse aos obxectivos das tarefas.
- Capacidade para aplicar coñecemento adquirido durante as clases teóricas.
- Pensamento crítico e capacidade para innovar e atopar solucións a problemas.
- Capacidade para entregar as tarefas a tempo. |
50 |
|
Observacións avaliación |
O resumo da distribución de pesos nas avaliacións é o seguinte:o 50% da nota derivará do exame escrito, e o outro 50% dun conxunto de obradoiros e traballos prácticos que serán realizados ao longo do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dirección de proxectos/614502002 | Calidade. seguridade e auditoría informática/614502003 | Arquitecturas e plataformas móbiles/614502005 | Prácticas en empresa/614502011 | Traballo fin de mestrado/614502012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise de sistemas de información/614502006 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|