Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Informática Básica Código 614G01002
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Electrónica e Sistemas
Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Fariña Martinez, Antonio
Correo electrónico
antonio.farina@udc.es
Profesorado
Andrade Canosa, Diego
Fariña Martinez, Antonio
Fernández Blanco, Enrique
Iglesia Iglesias, Daniel Ismael
Ladra González, Susana
Lobeiras Blanco, Jacobo
López Rodríguez, Juan Ramon
Pazos Sierra, Alejandro
Pedreira Fernández, Oscar
Rodríguez Álvarez, Gabriel
Vázquez Naya, José Manuel
Correo electrónico
diego.andrade@udc.es
antonio.farina@udc.es
enrique.fernandez@udc.es
daniel.iglesia@udc.es
susana.ladra@udc.es
jacobo.lobeiras@udc.es
juan.ramon.lopez@udc.es
alejandro.pazos@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
gabriel.rodriguez@udc.es
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Coñecementos básicos sobre o uso e a programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación na enxeñaría.
A5 Coñecemento da estrutura, organización, funcionamento e interconexión dos sistemas informáticos, os fundamentos da súa programación e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
A11 Coñecemento, administración e mantemento de sistemas, servizos e aplicacións informáticas.
A14 Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados.
A15 Capacidade de coñecer, comprender e avaliar a estrutura e a arquitectura dos computadores, así como os compoñentes básicos que os conforman.
A16 Coñecemento das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas operativos, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nos seus servizos.
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A28 Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais.
A39 Capacidade para ter un coñecemento profundo dos principios fundamentais e modelos da computación, e saber aplicalos para interpretar, seleccionar, valorar, modelar, e crear novos conceptos, teorías, usos e desenvolvementos tecnolóxicos relacionados coa informática.
A43 Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en ambientes ou contornos intelixentes.
B1 Capacidade de resolución de problemas
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Compresión do funcionamento básico dun computador, e de cómo representa a información internamente. A4
A5
A11
A15
A39
A43
Capacidade para instalar e manexar a nivel de usuario avanzado un sistema operativo tipo Linux A4
A16
Capadidade para manipular bases de datos relacionais a nivel de usuario avanzado A4
A18
Coñecer os aspectos básicos dos diferentes paradigmas de programación A4
A14
A28
Coñecer os fundamentos das redes de comunicacións A4
A5
B1
C3
C6
Coñecer os aspectos máis relevantes da profesión de enxeñeiro/a en informática. C4

Contidos
Temas Subtemas
Principios de la arquitectura de computadores Historia del hardware computacional
Representación de la información
Arquitectura de un computador
Principios de los sistemas operativos Introducción
Estructura del Sistema Operativo
Servicios.

Principios de Sistemas de Xestión de Bases de Datos Introducción aos Sistemas Xestión de Bases de Datos
Introducción ao modelo relacional
Introducción ao SQL
Principios de programación e redes Paradigmas de Programación: Conceptos básicos. Programación estructurada, orientada a obxectos e funcional. Contextos de Aplicación.

Redes: Introdución ás Redes de Comunicacións. O modelo OSI. Cableado e Topoloxías. Conceptos básicos de Ethernet. Conceptos básicos de TCP/IP.

Prospectiva da Profesión e Contextos de Acción Profesional.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 16 52 68
Sesión maxistral 28 42 70
Proba mixta 3 0 3
 
Atención personalizada 9 0 9
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Sesión maxistral Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen.
Proba mixta Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Nos seminarios os alumnos/as poderán presentar cuestións, dúbidas, etc. O profesor/a, atendendo a estas solicitudes, repasará conceptos, resolverá novos problemas ou utilizará calquera actividade que considere axeitada para resolver as cuestións plantexadas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta O exame da materia avaliará os seguintes aspectos: Conceptos da materia: Dominio dos oñecementos teóricos e operativos da materia Asimilación práctica de materia: Asimilación e compresión dos coñecementos teóricos e operativos da materia. 60
Prácticas de laboratorio Os alumnos/as deberán entregar ao longo do curso varias prácticas. 40
 
Observacións avaliación

A asignatura consta de catro bloques. Os/As alumnos/as deberán obter como mínimo:



  • o 25% da nota máxima da proba mixta de cada un dos bloques.
  • o 25% da nota máxima (proba mixta + prácticas) de cada un dos bloques para poder optar a superar a materia.

Fontes de información
Bibliografía básica Vicente Trigo Aranda (2010). Del ábaco a Internet. Creaciones Copyright
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Fundamentos de Bases de Datos. Mc Graw Hill
Silberschatz, A.; Galvin, P.B.; Gagne, G. (2005). Fundamentos de los Sistemas Operativos (7ª ed). Mc Graw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos. Addison-Wesley
Miles J. Murdocca; Vincent P. Heuring (2002). Principios de arquitectura de computadoras. Prentice-Hall
Allen B. Tucker, Robert E. Noonan (2001). Programming Languages: Principles and Paradigms. Mc Graw Hill
M. Meyers (2009). Redes. Administración y mantenimiento. Anaya
Andrew S. Tanenbaum (2009). Sistemas Operativos Modernos (3ª ed). Prentice-Hall
Carretero et al. (2007). Sistemas Operativos, una visión aplicada (2ª ed). Mc Graw Hill

Bibliografía complementaria W. Stallings (2004). Comunicaciones y Redes de Computadores. Pearson - Prentice Hall


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estrutura de Computadores/614G01012
Bases de Datos/614G01013
Sistemas Operativos/614G01016
Redes/614G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías