Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Capacidade para comprender e dominar os conceptos básicos de matemática discreta, lóxica, algorítmica e complexidade computacional e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A7 |
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. |
A13 |
Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema. |
A14 |
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. |
A7
|
|
|
Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema. |
A13
|
|
|
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. |
A14
|
|
|
Capacidade para comprender e dominar os conceptos básicos de matemática discreta, lóxica, algorítmica e complexidade computacional e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A3
|
|
|
C2,C3,C4,C6,C7,C8 (ver competencias titulación) |
|
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
B9, B11 (ver competencias titulación) |
|
B1 B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Programación Declarativa: Programación Funcional |
Tipos e valores. Expresións e definicións.
"Pattern-matching".
Funcións. Funcións recursivas. Terminación. Recursividade terminal. "Currying". Funcións de orde superior.
Tipos parametrizados. Tipos recursivos. Polimorfismo
Transparencia referencial.
Excepciones. |
Programación imperativa |
Estado da máquina. Variables. Asignación.
Programación estructurada. Estructuras de control: Composición secuencial, alternativa e iterativa.
Procedimentos e funcións. Paso de parámetros por referencia e por valor. Efectos colaterais.
Programación imperativa vs. declarativa. |
Programación Orientada a Obxectos. |
Obxectos, atributos e métodos.
Clases e herdanza.
Polimorfismo.
Programación Orientada a Obxectos vs. imperativa
Programación Orientada a Objetos vs. declarativa |
A linguaxe de programación Objective Caml |
Programación funcional, imperativa e orientada a obxectos en Ocaml
Os compiladores de Ocaml
Entrada / Saída
Módulos e librerías
Abstracción, encapsulación e compilación separada. Módulos, interfaces e signaturas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
30 |
20 |
50 |
Discusión dirixida |
8 |
0 |
8 |
Proba obxectiva |
4 |
16 |
20 |
Traballos tutelados |
2 |
20 |
22 |
Prácticas de laboratorio |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na aula dos contidos básicos da materia. |
Discusión dirixida |
Nas horas de titorías en grupos reducidos, discutirase cos estudantes a formulación e resolución de problemas avanzados. |
Proba obxectiva |
Exame escrito. |
Traballos tutelados |
O estudante poderá acordar co profesor a preparación de certos traballos para a súa presentación e discusión con outros estudantes durante as horas de titorías en grupos reducidos. |
Prácticas de laboratorio |
Exercicios de programación para a posta en práctica do visto nas clases maxistrais, con atención personalizada por parte do profesor de prácticas en horario de laboratorio. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Durante o horario de prácticas de laboratorio supervisarase o traballo dos estudantes e asesoraráselles na resolución dos exercicios.
Asesorarase persoalmente aos estudantes na preparación dos traballos tutelados para a súa presentación nas horas de titorías en grupos reducidos.
O profesor tentará solucionar aquelas dúbidas que poidan xurdir respecto ao temario da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Asistencia, realización e entrega de prácticas de laboratorio. |
20 |
Proba obxectiva |
Exame escrito |
60 |
Traballos tutelados |
Coa realización de traballos tutelados e a súa defensa e discusión durante as horas de Titorías en Grupos Reducidos poderá consolidarse até un 20% da nota final. A porcentaxe non consolidada pasará a computarse na proba obxectiva. A valoración do exame escrito realizarase pola porcentaxe que reste até o 80 % |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
WIKSTRÖM, A. (). Functional Programming Using Standard ML. Prentice Hall
Joshua B. Smith (2006). Practical Ocaml. Apress |
Manual de Objective Caml |
Bibliografía complementaria
|
Thérèse Accart Hardin and Véronique Donzeau-Gouge Viguié (). Concepts et outils de programmation. InterEditions
Luc Albert (1997). Cours et exercices d'informatique. Thomson Publishing International, Paris
WEIS, P. & LEROY, X. (1993). Le Languaje Caml. InterEditions
PAULSON, L. C. (1991). ML for the Working Programmer. Cambridge University Press.
Michel Quercia (2000). Nouveaux exercices d'algorithmique. Éditions Vuibert, Paris
Jacques Rouablé (1997). Programmation en Caml. Eyrolles, Paris
Philippe Narbe (2005). Programmation fonctionnelle, générique et objet: une introduction avec le langage OCaml. Vuibert, Paris
COUSINEAU, G, & MAUNY, M. (1998). The functional Approach to Programming. Cambridge University Press. |
CHAILLOUX, E.; MANOURY, P. & PAGANO, B.: Developing Applications With Objective Caml. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Concorrencia e Paralelismo/614G01018 | Sistemas Intelixentes/614G01020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Algoritmos/614G01011 | Deseño Software/614G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
Programación I/614G01001 | Matemática Discreta/614G01004 | Programación II/614G01006 |
|
|