Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Interfaces Home Máquina Código 614G01022
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Cabrero Souto, David
Correo electrónico
david.cabrero@udc.es
Profesorado
Alonso Pardo, Miguel angel
Barreira Rodriguez, Noelia
Cabrero Canosa, Mariano Javier
Cabrero Souto, David
Gómez Rodríguez, Carlos
Gonzalez Penedo, Manuel
Ortega Hortas, Marcos
Pérez Sánchez, Beatriz
Correo electrónico
miguel.alonso@udc.es
noelia.barreira@udc.es
mariano.cabrero@udc.es
david.cabrero@udc.es
carlos.gomez@udc.es
manuel.gpenedo@udc.es
m.ortega@udc.es
beatriz.perezs@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente.
A23 Capacidade para deseñar e avaliar interfaces persoa-computador que garantan a accesibilidade e usabilidade aos sistemas, servizos e aplicacións informáticas.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A26 Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións.
A28 Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B7 Preocupación pola calidade
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aprender a diseñar unha interfaze de usuario tendo en conta as medidas e estándares de evaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia). A7
A23
A25
A26
A28
B1
B2
B3
B7
B9
C3
C4
C6
C7
C8
Coñecer os patrons de diseño software e saber aplicar e implementar o mais axeitado a cada caso. A7
A23
A25
A26
A28
B1
B2
B3
B7
B9
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución
Introducción ás interfaces de usuario
Conceptos de interfaces
Interfaces gráficas Interfaces de escritorio
Interfaces para dispositivos mobiles
Interfaces baseadas en Web Tecnologías Web
Desarrollo de interfaces Web
Web Mobil
Accesibilidade Conceptos de accesibilidade
Aplicación ás interfaces de usuario
Testing Usabilidade
Pruebas software
Outras interfaces Interfaces non convecionais
Tendencias no desenrolo de interfaces de usuario

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 30 39 69
Seminario 4 6 10
Traballos tutelados 6 12 18
Prácticas de laboratorio 18 27 45
Sesión maxistral 20 30 50
Actividades iniciais 1 0 1
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complemetada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas os estudantes, coa finalidade de transmitires coñecementos e facilitar a apredizaxe.

Tamen e coñecida coma "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral".
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten a finalidade do estudio intensivo dun tema.
Traballos tutelados Metodoloxía para promover a aprendizaxe autonoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académico e profesional). Esta referida prioritariamente a aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da sua propia aprendizaxe. Este sistema basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permete os estudantes aprenderes por medio da realización de actvidades de carácter prático, coma demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Sesión maxistral
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciares calquer proceso de aprendizaxe coa fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacios que posee o alumnado para o logro dos obxetivos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A propia metodoloxia imprica o seguemento personalizado da labor de auto-apredizaxe do estudante.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral 0
Prácticas de laboratorio O estudante deberá realizar varios traballos prácticos. Cada un avaliarase de xeito individual.

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.
30
Sesión maxistral A avaliación realizarase mediante a clásica proba escrita. 60
Traballos tutelados O estudante deberá preparar de manera autónoma varios traballos. Cada un avaliarase de xeito individual.

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.
10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Lukas Mathis (). Designed for Use.
Jenifer Tidwell (). Designing interfaces.
Jeffrey Zeldman (). Designing with web standards.
(). gtk.org.
Mark Pilgrim (). HTML5 Up and running.
Gnome (). http://gnome.org.
W3C (). http://w3.org.
Maximiliano Firtman (). Programming the Mobile Web.
Wilbert O. Galitz (). The Essential Guide to User Interfaces Design.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Deseño Software/614G01015

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías