Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Capacidade para comprender e dominar os conceptos básicos de matemática discreta, lóxica, algorítmica e complexidade computacional e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A7 |
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. |
A14 |
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. |
A21 |
Coñecemento e aplicación dos principios fundamentais e técnicas básicas dos sistemas intelixentes e a súa aplicación práctica. |
A28 |
Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais. |
A39 |
Capacidade para ter un coñecemento profundo dos principios fundamentais e modelos da computación, e saber aplicalos para interpretar, seleccionar, valorar, modelar, e crear novos conceptos, teorías, usos e desenvolvementos tecnolóxicos relacionados coa informática. |
A42 |
Capacidade para coñecer os fundamentos, paradigmas e técnicas propias dos sistemas intelixentes, e analizar, deseñar e construír sistemas, servizos e aplicacións informáticas que utilicen as ditas técnicas en calquera ámbito de aplicación. |
A43 |
Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en ambientes ou contornos intelixentes. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
A3 A7 A14 A21 A28 A39 A42 A43
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A28 A39 A42 A43
|
B1
|
C1 C3 C6
|
|
A21 A28 A42 A43
|
B1 B3
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A21 A28 A42 A43
|
B1 B3 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A3 A7 A14 A21 A28 A39 A42 A43
|
B1 B2 B4
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A3 A14 A28 A39 A43
|
B1 B3 B4 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A28 A42 A43
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A21 A42 A43
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A21 A42 A43
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A39 A43
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
|
A39 A43
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Cuestiones Preliminares
|
1.1.Representación del Conocimiento
1.2.Razonamiento Automático |
2.Representaciones Formales del Conocimiento |
2.1.Lógica de Proposiciones
2.2.Lógica de Predicados
2.3.Mecanismos de Inferencia
2.4.Razonamiento Lógico |
3.Razonamiento Categórico y Corrección Bayesiana
|
3.1.Elementos del Razonamiento Categórico
3.2.Base Lógica Expandida y Base Lógica Reducida
3.3.Razonamiento Diferencial Categórico
3.4.Corrección Bayesiana al Razonamiento Categórico
3.5.Probabilidades Condicionales
3.6.Inconvenientes de la Corrección Bayesiana |
4.Redes de Creencia |
4.1.Introducción a la Teoría de Grafos
4.2.Representación del Conocimiento en Redes de Creencia.
4.3.Inferencia con Redes de Creencia
4.4.Aprendizaje y redes de creencia |
5.Razonamiento Cuasi-Estadístico |
5.1.Factores de Certidumbre
5.2.Combinación de Evidencias
5.3.Propagación de Incertidumbre
5.4.Teoría Evidencial
5.5.Marco de Discernimiento
5.6.Medidas de verosimilitud
5.7.Credibilidad, Plausibilidad y Confianza |
6.Razonamiento Difuso
|
6.1.Conjuntos Difusos
6.2.Representación del Conocimiento Difuso
6.3.Inferencia y Razonamiento Difusos
6.4.Control Difuso. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
25 |
24 |
49 |
Proba mixta |
2 |
15 |
17 |
Discusión dirixida |
4.5 |
1 |
5.5 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
20 |
34 |
Obradoiro |
4.5 |
3 |
7.5 |
Solución de problemas |
3 |
2 |
5 |
Traballos tutelados |
7 |
25 |
32 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se espera participación colaborativa del estudiante. Los temas tratados serán sometidos a discusión con el alumnado. Esta circunstancia podrá ser tenida en cuenta a la hora de evaluar al alumno. Podrá requerirse que el alumno, en cada tema, que el alumno disponga de unos conocimientos básicos. Para ello, toda la información básica estará accesible en Moodle. |
Proba mixta |
Prueba escrita sobre los contenidos de la asignatura. |
Discusión dirixida |
Selección de temas de interés, planteamiento en clase y desarrollo con la tutela del profesor. |
Prácticas de laboratorio |
As probas prácticas consistirán no desenrolo no laboratorio de exercicios de Representación e Razoamento utilizando ferramentas software de uso público tales como probadores de lóxica proposicional (SAT), lóxica de primer orde (probadores de teoremas), programación lóxica declarativa e razoamento probabilístico.
O curso contará con 3 probas prácticas: P1 - Razoamento en Lóxica Clásica; P2 - Resolución de Problemas en Answer Set Programming; P3 - Razoamento Probabilístico. |
Obradoiro |
Eventualmente, si así lo sugiere el desarrollo de la docencia, podrán proponerse. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas de la asignatura. Este recurso supondrá la partiicipación y colaboración del estudiante. |
Traballos tutelados |
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Discusión dirixida |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Resolución por parte de los profesores de la asignatura, de las dudas y cuestiones planteadas por los estudiantes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
Eventual realización de talleres y seminarios. |
0 |
Solución de problemas |
Resolución participativa y colaborativa de problemas de la asignatura. |
0 |
Traballos tutelados |
Trabajos de la asignatura |
10 |
Proba mixta |
Examen escrito de la materia. |
50 |
Discusión dirixida |
Discusión de temas planteados en clase. |
0 |
Prácticas de laboratorio |
Puntuación máxima = 10 puntos. Mínimo para ponderar co resto de docencia = 3 puntos. Pondera un 30% da nota final da asignatura. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martin Gebser, Roland Kaminski, Benjamin Kaufmann, and Torsten Schaub (2012). Answer Set Solving in Practice. Morgan and Claypool Publishers
Palma, Marín, eds. (2008). Inteligencia Artificial: Métodos, Técnicas y Aplicaciones. McGraw Hill
Russell, Norvig (2004). Inteligencia Artificial: Un enfoque moderno.. Pearson, Prentice Hall
Chitta Baral (2003). Knowledge Representation, Reasoning and Declarative Problem Solving. Cambridge University Press
Castillo, Gutiérrez, Hadi (2009). Sistemas Expertos y Modelos de Redes Probabilísticas.. Monografías Academia Ingeniería |
|
Bibliografía complementaria
|
AAAI (2012). AI Topics / Representation. http://aaai.org/AITopics/Representation |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Desenvolvemento de Sistemas Intelixentes/614G01037 | Aprendizaxe Automático/614G01038 |
|
Materias que continúan o temario |
Programación I/614G01001 | Programación II/614G01006 | Sistemas Intelixentes/614G01201 |
|
|