Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Aprendizaxe Automático Código 614G01038
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Rivero Cebrián, Daniel
Correo electrónico
daniel.rivero@udc.es
Profesorado
Aguiar Pulido, Vanessa
Pazos Sierra, Alejandro
Porto Pazos, Ana Belen
Rivero Cebrián, Daniel
Correo electrónico
vanesa.aguiar@udc.es
alejandro.pazos@udc.es
ana.portop@udc.es
daniel.rivero@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poden presentar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra linear; cálculo diferencial e integral; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A3 Capacidade para comprender e dominar os conceptos básicos de matemática discreta, lóxica, algorítmica e complexidade computacional e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
A5 Coñecemento da estrutura, organización, funcionamento e interconexión dos sistemas informáticos, os fundamentos da súa programación e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente.
A8 Capacidade para planificar, concibir, despregar e dirixir proxectos, servizos e sistemas informáticos en todos os ámbitos, liderando a súa posta en marcha e a súa mellora continua e valorando o seu impacto económico e social.
A12 Coñecemento e aplicación dos procedementos algorítmicos básicos das tecnoloxías informáticas para deseñar solucións a problemas, analizando a idoneidade e a complexidade dos algoritmos propostos.
A13 Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema.
A14 Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados.
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A21 Coñecemento e aplicación dos principios fundamentais e técnicas básicas dos sistemas intelixentes e a súa aplicación práctica.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A27 Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles.
A28 Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais.
A39 Capacidade para ter un coñecemento profundo dos principios fundamentais e modelos da computación, e saber aplicalos para interpretar, seleccionar, valorar, modelar, e crear novos conceptos, teorías, usos e desenvolvementos tecnolóxicos relacionados coa informática.
A40 Capacidade para coñecer os fundamentos teóricos das linguaxes de programación e as técnicas de procesamento léxico, sintáctico e semántico asociadas, e saber aplicalas para a creación, o deseño e o procesamento de linguaxes.
A41 Capacidade para avaliar a complexidade computacional dun problema, coñecer estratexias algorítmicas que poidan conducir á súa resolución e recomendar, desenvolver e implementar aquela que garanta o mellor rendemento de acordo cos requisitos establecidos.
A42 Capacidade para coñecer os fundamentos, paradigmas e técnicas propias dos sistemas intelixentes, e analizar, deseñar e construír sistemas, servizos e aplicacións informáticas que utilicen as ditas técnicas en calquera ámbito de aplicación.
A43 Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en ambientes ou contornos intelixentes.
A44 Capacidade para desenvolver e avaliar sistemas interactivos e de presentación de información complexa e a súa aplicación á resolución de problemas de deseño de interacción persoa-computadora.
A45 Capacidade para coñecer e desenvolver técnicas de aprendizaxe computacional e deseñar e implementar aplicacións e sistemas que as utilicen, incluídas as dedicadas á extracción automática de información e coñecemento a partir de grandes volumes de datos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
B7 Preocupación pola calidade
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer las distintas técnicas de aprendizaje máquina y aplicarlas correctamente. A1
A3
A5
A7
A12
A13
A14
A18
A21
A40
A41
A42
A43
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C6
C7
C8
Identificar los problemas en los que las técnicas de Aprendizaje Automático son aplicables. A1
A8
A12
A13
A14
A21
A25
A28
A41
A42
A43
A44
A45
B1
B3
B4
B5
C1
C3
C6
C8
Ser capaz de combinar los resultados de distintas técnicas. A1
A5
A21
A27
A28
A39
A41
A42
A43
A45
B1
B2
B3
B6
B7
C1
C3
C6
C7
C8
Ser capaz de comparar correctamente los resultados obtenidos con distintas técnicas. A1
A5
A21
A27
A28
A39
A41
A42
A43
A45
B1
B2
B3
B6
B7
C1
C3
C6
C7
C8
Aprender y aplicar la metodología de uso de estas técnicas en la resolución de problemas reales. A1
A5
A7
A12
A13
A14
A21
A27
A28
A39
A41
A42
A45
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B9
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción 1.1. Introducción al Aprendizaje automático
1.2. Introducción al Aprendizaje Inductivo
Tema 2: Aprendizaje supervisado
2.1. Introducción
2.2. Máquinas de soporte vectorial
2.3. Árboles y Reglas de Decisión
2.4. Regresión. Árboles de Regresión
2.5. Aprendizaje Bayesiano
2.6. Aprendizaje basado en Instancias
2.7. Redes de neuronas artificiales
Tema 3: Aprendizaje no supervisado 3.1. Aprendizaje no supervisado: agrupación
3.2. Redes de neuronas no supervisadas
Tema 4: Aprendizaje por refuerzo 4.1. Procesos de Decisión de Markov
4.2. Aprendizaje por Refuerzo
Tema 5: Otros conceptos 5.1. Evaluación y contraste de hipótesis
5.2. Metaclasificadores
5.3. Programación Lógica Inductiva
5.4. Aprendizaje Relacional

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 14 42 56
Traballos tutelados 7 7 14
Sesión maxistral 20 60 80
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Resolver un problema práctico mediante el uso de las distintas técnicas que se explicarán en las clases de teoría
Traballos tutelados Redacción, bajo la tutela del profesor, de la memoria en la que se explique la resolución del problema realizado en las prácticas del laboratorio
Sesión maxistral Impartición teórica de la materia de la asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Realización del trabajo práctico con el asesoramiento del profesor.
Redacción de la memoria explicativa bajo la tutela del profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Resolución de un problema utilizando la metodología y redacción de la memoria. 20
Sesión maxistral Preguntas de tipo test sobre los contenidos de teoría y prácticas. 60
Prácticas de laboratorio Realización del trabajo práctico y entrega en plazo. 20
 
Observacións avaliación

Para aprobar la asignatura, el alumno deberá sacar una nota mínima en el examen de teoría.


Fontes de información
Bibliografía básica D. Borrajo, J. González, P. Isasi (2006). Aprendizaje automático. Sanz y Torres
Basilio Sierra Araujo (2006). Aprendizaje automático: conceptos básicos y avanzados. Aspectos prácticos utilizando el software WEKA. Pearson Education
Ethem Alpaydin (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
David Aha (). Lazy Learning. Kluwer Academics Publishers
T.M. Mitchell (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Richard Sutton, Andrew Barto (). Reinforcement Learning. An Introduction. MIT Press
Saso Dzeroski, Nada Lavrac (). Relational Data Mining. Springer
Andrew Webb (2002). Statistical Pattern Recognition. Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Visión Artificial/614G01068
Robótica/614G01098

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Representación do Coñecemento e Razoamento Automático/614G01036

Materias que continúan o temario
Programación I/614G01001
Programación II/614G01006
Estatística/614G01008
Algoritmos/614G01011
Sistemas Intelixentes/614G01020

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías