Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Calidade en Sistemas de Información Código 614G01044
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Parapar López, Javier
Correo electrónico
javier.parapar@udc.es
Profesorado
Parapar López, Javier
Correo electrónico
javier.parapar@udc.es
Web http://www.dc.fi.udc.es/~parapar
Descrición xeral En esta asignatura se explicarán los fundamentos conceptuales y teóricos asociados a la labor de un Auditor Informático. La labor de un Auditor Informático es asegurar que los Sistemas de Información salvaguarden los bienes de la organización, se mantenga la integridad de los datos y se alcancen los objetivos empresariales de una forma eficaz y efectivo. Las necesidades de control de calidad en los sistemas informáticos determinan el funcionamiento de las empresas y organizaciones y justifican la tarea de la auditoría de sistemas de información. En esta asignatura detallaremos el proceso clásico de la Auditoría de Sistemas de Información, sus implicaciones en la Gobernanza Tecnológica de las empresas, las estrategias para la protección de activos en Sistemas de Información, los planes para continuidad del negocio ante situaciones de desastre y aspectos reglamentarios y legales sobre la protección de datos en Sistemas de Información. Los conocimientos adquiridos por el alumno en esta asignatura siguen las recomendaciones de la “Information Systems Audit and Control Association” que ofrece la certificación de Certified Information System Auditor. Al finalizar el curso el alumno debiera conocer los procedimientos, controles e informes necesarios para llevar a cabo una Auditoría de Sistemas de Información.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente.
A9 Capacidade para comprender a importancia da negociación, os hábitos de traballo efectivos, o liderado e as habilidades de comunicación en todos os contornos de desenvolvemento de sóftware
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
A24 Coñecemento da normativa e a regulación da informática nos ámbitos nacional, europeo e internacional.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A29 Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar.
A36 Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e a seguridade dos sistemas informáticos.
A47 Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización de acordo cos aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente.
A49 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios.
A50 Capacidade para comprender e aplicar os principios da avaliación de riscos e aplicalos correctamente na elaboración e execución de plans de actuación.
A51 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as técnicas de xestión da calidade e da innovación tecnolóxica nas organizacións.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Auditar sistemas de información A22
A24
A25
A29
A36
A49
A50
A51
B3
B4
B5
B7
B8
C6
Control de calidad en sistemas de información A7
A9
A51
A56
B6
B7
C6
Control sobre la información en sistemas de información A36
A47
B2
B3
B6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción al Control de Calidad de Sistemas de Información. Concepto, necesidad, requisitos.
Niveles y Tareas de QA.
Sistemas de Control de Calidad (QMS) .
Planificación de QA y revisiones de calidad.
Tema 2: El proceso de una Auditoría de Sistemas de Información Concepto, necesidad, funciones.
Análisis de riesgos.
Controles internos.
Planificación de auditoría y evidencias de auditoría.
Ejecución de una auditoría.
Tema 3: IT Governance (Gobierno Tecnológico) Concepto y necesidad.
Estrategias de Sistemas de Información frente a estrategias corporativas.
Marcos: COBIT.
Auditoría de estructuras de IT governance.
Control de riesgos.
Tema 4: Protección de activos de Sistemas de Información. Concepto y necesidad.
Protección de Sistemas de Información.
Protección lógica y aplicada de Sistemas de Información.
Seguridad física y de entorno.
Auditoría de marcos de control de seguridad.
Tema 5: Continuidad del negocio y recuperación ante situaciones de desastre. Conceptos generales.
Plan de continuidad y componentes.
Auditoría del plan de continuidad.
Tema 6: Aspectos Legales en Sistemas de Información. Normativa legal española
Protección de datos.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 2 7 9
Estudo de casos 10 25 35
Proba mixta 2 0 2
Traballos tutelados 7 21 28
Sesión maxistral 19 57 76
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lecturas para consolidar y complementar los conocimientos adquiridos. Temas: técnicas, aplicaciones, sistemas de información.
Estudo de casos Estudio de casos reales, análisis de los problemas y las soluciones encontradas
Proba mixta Se evaluará el dominio de los conocimientos teóricos y operativos de la materia.
Traballos tutelados Trabajos tutelados propuestos por el profesor y desarrollados por los estudiantes o bien en grupo o bien individualmente.
Sesión maxistral Clases magistrales en la exposición de los conocimientos teóricos utilizando diferentes recursos: la pizarra, transparencias, proyecciones, demostraciones y la facultad virtual. Puede incluir conferencia invitada.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se propondran pequeños trabajos tutelados para la resolución por parte del alumno con el soporte del conocimiento del profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Casos prácticos de trabajo para los alumnos y participación de los mismos en e las sesiones magistrales 40
Proba mixta Cuestiones sobre los conocimientos adquiridos.
Cuestiones que impliquen razonamiento en base a los conocimientos adquiridos para resolver problemas prácticos de interés real
40
Traballos tutelados Seguimiento de las trabajos y evaluación sobre el resultado alcanzado. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Chris Davis, Mike Schiller, Kevin Wheeler (2006). IT Auditing: Using Controls to Protect Information Assets. McGraw-Hill
ISACA (2012). Cobit 5: A Business Framework for the Governance and Management of Enterprise IT..
ISACA (). http://www.isaca.org.
Sandra Senft y Frederick Gallegos (2008). Information Technology Control and Audit. Auerbach Publishers Inc

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías