Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A27 |
Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles. |
A30 |
Capacidade para deseñar solucións apropiadas nun ou máis dominios de aplicacións utilizando métodos da enxeñaría do sóftware que integren aspectos éticos, socias, legais e económicos. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B5 |
Habilidades de xestión da información |
B6 |
Toma de decisións |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. Competencias SE1,SE3 e SE6 na memora do Grado. |
A25 A27 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE A. Metodoloxías e ciclos de vida |
Tema 1. Evolución das metodoloxías e os seus enfoques
Tema 2. Metodoloxías clásicas
Tema 3. Encadre das metodoloxías actuais |
PARTE B. Metodoloxías para Desenvolvemento Incremental |
Tema 4. Estructura e alcance do Proceso Unificado de Desenvolvemento Software
Tema 5. Proceso: dirixido por casos de uso; centrado en arquitecturas; iterativo e incremental
Tema 6. Fluxos de traballo: captura de requisitos, análisis, deseño, implementación, validación e proba |
PARTE C. Metodoloxías áxiles de desenvolvemento |
Tema 7. Introducción a metodoloxías áxiles
Tema 8. SCRUM: roles, equipos e auto-organización; planificación de reunións; sprints; xestión e implementación.
Tema 9. Programación extrema: principios de XP; conceptualización; planificación; desenvolvemento; entrega. |
PARTE D. Complementos |
Tema 10. Desenvolvemento colaborativo
Tema 11. Evolución e mantemento do software
Tema 12. O impacto legacy
Tema 13. Outros aspectos do desenvolvemento. Deontoloxía e encadre legal. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
52.5 |
73.5 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
14 |
28 |
Solución de problemas |
7 |
14.5 |
21.5 |
Proba obxectiva |
3 |
24 |
27 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases de teoría onde se imparten os contidos do temario |
Prácticas de laboratorio |
Elaboración de traballos prácticos no laboratorio de ordenadores
|
Solución de problemas |
Resolución de traballos tutelados planteados e resoltos en horario de titorías de grupos reducidos
|
Proba obxectiva |
Examen escrito
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Atención personalizada. Resolución de dúbidas de teoría ou prácticas, exercicios, etc. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Entrega de traballos prácticos de laboratorio en prazos establecidos ao longo do curso. Computa un máximo de 4 puntos sobre o total de 10 da nota final. A entrega non é obrigatoria. |
40 |
Solución de problemas |
Plantexamento de pequenos problemas e resolución en grupos de titorías reducidos. Computa un máximo de 2 punto sobre o total de 10 da nota final. A entrega non é obrigatoria. O día do exame poderase facer un exercicio para subir a nota do TGR. |
20 |
Proba obxectiva |
Realización de un exame escrito sobre os contidos do temario da materia. Computa un máximo de 4 puntos sobre o total da nota final. Para aprobar a asignatura é preciso obter un mínimo de 2 puntos na proba escrita. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
David Astels, Geanville Miller and Miroslav Novak (). A Practical Guide to Extreme Programming. Prentice Hall
Craig Larman (). Agile & Iterative Development. Addison-Wesley
Robert C. Martin (). Agile Software Development. Prentice Hall
Ken Schwaber and Mike Beedle (). Agile Software Development with Scrum. Prenctice Hall
James Rumbaugh, Ivar Jacobson and Grady Booch (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Addison-Wesley
Ivar Jacobson, Grady Booch and James Rumbaugh (). El Proceso Unificado de Desarrollo Software. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos de Desenvolvemento Software/614G01087 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Marcos de Desenvolvemento/614G01052 | Validación y Verificación del Software/614G01053 |
|
Materias que continúan o temario |
Aseguramento da Calidade/614G01028 |
|
|