Identifying Data 2013/14
Subject (*) Ferramentas de Desenvolvemento Code 614G01054
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
English
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Parapar López, Javier
E-mail
javier.parapar@udc.es
Lecturers
Parapar López, Javier
E-mail
javier.parapar@udc.es
Web http://http://www.dc.fi.udc.es/~parapar/
General description Nesta materia explicaranse os fundamentos conceptuais e prácticos en canto a ferramentas de axuda ao desenvolvemento de proxectos software. En particular explicaranse as seguintes ferramentas, as súas vantaxes e o seu correcto aproveitamento desde un punto de vista da Enxeñaría do Software:
Contornas integradas de desenvolvemento: Eclipse
Ferramentas de automatización de empaquetado: Maven
Ferramentas de control de versións e traballo cooperativo : Git
Ferramentas de integración continúa: Apache Jenckins
Ferramentas de task/time/bug tracking: Redmine
Ferramentas de análise de código e dependencias: Codepro Analytix, Sonar
Ferramentas de análise de rendemento e monitorización: JStat, JConsole, JVisualVM
A materia ten pois un carácter marcadamente práctico e tenta achegar ao estudante coñecemento profundo sobre as ferramentas de desenvolvemento máis usadas a día de hoxe na contorna empresarial da TI.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
B2 Traballo en equipo
B4 Capacidade para organizar e planificar
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Subject competencies (Learning outcomes) Study programme competences
Software Development A19
A22
A25
B2
B4
B8
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
Integrated Development Enviroments Eclipse
Tools for packing automation Maven
Tools for version control and cooperative work Git
Tools for continue integration Jenkins
Tools for task/time/bug tracking Redmine
Tools for analysis of code and dependencies Codepro Analytix, Sonar
Tools for analysis of performance and monitoring JStat, JConsole, JVisualVM

Planning
Methodologies / tests Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects 7 21 28
Laboratory practice 14 42 56
Mixed objective/subjective test 0.5 0 0.5
Guest lecture / keynote speech 18 47.5 65.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Traballos tutelados propostos polo profesor e desenvolvidos polos estudantes ou ben en grupo ou ben individualmente.
Laboratory practice Ao tratarse dunha materia eminentemente práctica o desenvolvemento por parte do alumno dun caso de práctica para o uso de todas as ferramentas comentadas nas leccións maxistrais será fundamental
Mixed objective/subjective test Avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos e operativos da materia.
Guest lecture / keynote speech Clases maxistrais na exposición dos coñecementos teóricos utilizando diferentes recursos: a lousa, transparencias, proxeccións, demostracións e a facultade virtual. Pode incluír conferencia convidada.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Se propondran pequenos traballos tutelados para a resolución por parte do alumno co soporte do coñecemento do profesor.
Ao tratarse dunha materia eminentemente práctica o desenvolvemento por parte do alumno dun caso de práctica para o uso de todas as ferramentas comentadas nas leccións maxistrais será fundamental

Assessment
Methodologies Description Qualification
Laboratory practice Correctness and completeness of the assignments proposed to the students while adequately using the dev tools introduced in the subjects 50
Supervised projects Tracking of the working process and evaluation of the final output from the students. 10
Mixed objective/subjective test Questions about the acquired knowledge. Questions involving critical reasoning for solving practical problems of the real world. 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Alan Berg (). Jenkins Continuous Integration Cookbook,. Packt Publishing
John Ferguson Smart (). Jenkins: The Definitive Guide. O'Reilly
Andriy Lesyuk (). Mastering Redmine. Packt Publishing
Sonatype Company (). Maven: The Definitive Guide. O'Reilly
G. Ann Campbell, Patroklos P. Papapetrou (). Sonar in Action. Manning Publications
Jon Loeliger & Matthew McCullough (). Version Control with Git: Powerful tools and techniques for collaborative software development. O'Reilly

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Metodologías de Desarrollo/614G01051
Validación e Verificación do Software/614G01225

Subjects that continue the syllabus
Internet e sistemas distribuidos/614G01023
Programación Avanzada/614G01030

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.