Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A18 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas. |
A19 |
Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web. |
A27 |
Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles. |
A33 |
Capacidade de analizar e avaliar arquitecturas de computadores, incluíndo plataformas paralelas e distribuídas, así como desenvolver e optimizar sóftware para elas |
A46 |
Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Entender a diversidade e complexidade da información dispoñible para unha organización |
A18 A27
|
|
|
Conocer as técnicas de integración de información empresarial e ETL |
A27 A33 A46
|
|
|
Conocer o paradigma das bases de datos distribuidas e os sistemas de información federados |
A17 A18 A19 A27
|
|
|
Aprender o uso dos mapeadores obxecto-relacionais e APIs de integración de datos |
A18 A19
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sistemas de Información distribuidos e federados |
Bases de Datos Distribuidas
Sistemas de Información Federados
Repositorios XML |
Tecnoloxías de integración |
APIs de integración de datos
Mapeadores obxecto-relacionais |
Integración de información empresarial |
Técnicas de integración empresarial
ETL: Extracción, Transformación e Carga.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
42 |
63 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
21 |
35 |
Solución de problemas |
7 |
14 |
21 |
Lecturas |
0 |
14 |
14 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
0 |
14 |
14 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de aula. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da asignatura. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resume. |
Prácticas de laboratorio |
O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.
Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos e apoiaranse tamén coa realización de exercicios prácticos. |
Solución de problemas |
En grupos reducidos, plantexaránse problemas e discutiranse as solucións, fomentando a participación e interacción entre o alumnado. |
Lecturas |
O profesorado indicará unha serie de lecturas específicas (normalmente capítulos ou seccións da bibliografía básica ou complementaria) para cada tema. É recomendable que o alumnado as lea antes das sesións maxistrais dese tema. |
Proba mixta |
Exame da asignatura, que combina tanto conceptos teóricos como aspectos prácticos e problemas. |
Traballos tutelados |
Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo. Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso e quedarán publicados na páxina web da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ó estar traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dudas puntuales a cada estudiante ou grupo.
Nas clases de solucións de problemas os grupos son reducidos, o que permitirá unha maior interacción e posibilitará un seguimento detallado do avance dos estudiantes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Para a primeira oportunidade, realizarase durante o curso un seguimento do alumnado con probas ou entregas de exercicios periódicos.
Para superar esta parte, deberán conseguirse 1,2 puntos dos 4 posibles. En caso de non conseguirse, a asignatura estará suspensa, cunha nota numérica nunca superior ó 4,5.
Na segunda oportunidade realizarase unha avaliación por escrito.
Os estudiantes poderan optar á segunda oportunidade só no caso de non superar esta parte na primeira oportunidade. Os criterios de mínimos e a nota máxima coinciden cos da primeira oporturnidade. |
40 |
Proba mixta |
O exame da asignatura evaluará os seguentes aspectos:
Conceptos da materia: Dominio dos conocementos teóricos e operativos.
Asimilación práctica da materia: Asimilación e comprensión dos conocemeentos operativos e habilidades procedimentais enfatizados na asignatura.
Para superar esta parte deben obterse 1,2 puntos dos 4 posibles. De non conseguilo, a asignatura estará suspensa, e recibirá unha nota numérica non superior ó 4,5.
As condicións da proba mixta son idénticas para a primeira e a segunda oportunidade. |
40 |
Traballos tutelados |
Avaliarase a calidade final dos traballos, en canto á aplicación dos contidos aprendidos nas aulas e ao coñecemento adquirido a través do traballo persoal.
A data de entrega marcarase durante o curso e non serán aplazables.
Non se esixe un mínimo para esta parte, pero non será recuperable na segunda oportunidade.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
- Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba mixta.
- Na segunda oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non opte a recuperar ningunha das partes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2009). Database System. The complete book. 2º edición. Prentice-Hall
Doan, A.; Halevy, A.; Ives, Z. (2012). Principles of Data Integration. Morgan Kauffman
Connolly, T. e Begg, C. (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|