Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Capacidade para planificar, concibir, despregar e dirixir proxectos, servizos e sistemas informáticos en todos os ámbitos, liderando a súa posta en marcha e a súa mellora continua e valorando o seu impacto económico e social. |
A22 |
Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware. |
A29 |
Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar. |
A46 |
Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas. |
A50 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios da avaliación de riscos e aplicalos correctamente na elaboración e execución de plans de actuación. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B5 |
Habilidades de xestión da información |
B6 |
Toma de decisións |
B7 |
Preocupación pola calidade |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidad para comprender la importancia del control de plazos y costes en la implantacion de un proyecto software |
A8 A22 A29 A50
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Saber utilizar técnicas de estimación y gestión del cambio |
A22 A46
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Téoria |
Tema 1. Ciclos de vida y vinculación con la gestión de proyectos.
Tema 2. Dimensiones de un proyecto software (peopleware).
Tema 3. Técnicas de estimación. Delphi, COCOMO, Puntos de Función, Mark II, etc.
Tema 4. Gestión de riesgos.
Tema 5. Gestión de la configuración software.
|
Práctica |
Ejercicios sobre técnicas de estimación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
6 |
24 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
El método magistral se utiliza para la presentación de los conocimientos teóricos relacionados con los distintos temas |
Traballos tutelados |
El trabjao autónomo es un grupo tutelado que permite a los alumnos llevar a la práctica, a través de ejercicios propuestos por ellos mismos, de los conocimientos adquiridos a lo largo del curso. |
Prácticas de laboratorio |
Las clases prácticas se dedicaran a realizar prácticas y ejercicios vinculados con el emaroio expuesto a través del método magistral |
Proba obxectiva |
Examne escrito para valorar los conocimientos teóricos y prácticos adquiridos a lo largo del curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Se combian tanto la exposicion magistral como las prácticas, en las que se combina el trabajo autonomo y el tutelado.
El método magistral se utiliza para la presentación de los conocimientos teóricos relacionados con los distintos temas.
Las clases prácticas se dedicaran a la realización de prácticas y ejercicios relacionados con el temaior expuesto a través del método magistral.
El trabajo autónomo y en grupo tutelado permite a los alumnos llevar a la práctica los conocimientos adquiridos a lo largo del curso.
En todo momento se fomentará la participación de los alumnos
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Dominio de los conocimientos teóricos y prácticos de la materia a través de un examen escrito individual |
60 |
Prácticas de laboratorio |
Se valorarán en las prácticas, tanto el nivel técnico como la completitud, claridad y justificación de la misma, asi como la participación activa en su realizaciónj |
40 |
|
Observacións avaliación |
El objetivo de la evaluación es constatar que los alumnos poseen
las competencias fundamentales necesarias. La nota final de cada alumno, consta de dos partes: - Examen escrito individual: 60% - Trabajo sobre el objetivo del curso: 40% Para aprobar la materia es preciso obtener una puntuación global
minima de 5 puntos sobre 10 y cumplir las siguientes restricciones: - Es necesario tener un mínimo de 4,5 puntos sobre 10
en el examen escrito.
- Es necesario tener un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 en la práctica
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-
“Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger S. Pressman. 7ª
edición. McGraw-Hill.
-
“Software engineering”. Ian Sommerville. 9ª edición. Addison-Wesley.
-
“Calidad de sistemas informáticos”. Mario G. Piattini Velthius, Félix O.
García Rubio e Ismael Caballero Muñoz-Reja. Ra-Ma.
-
“Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve McConnell.
McGraw-Hill.
-
“Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos,
teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de
Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software (www.iiis.es).
-
“IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE
828-1990.
-
“IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.
- “Metrics and models in software quality engineering”.
Stephen H. Kan. Addison-Wesley.
- “La calidad del software y su medida”. Jesús Mª Minguet Melián y
Juan F. Hernández Ballesteros. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces.
- “Interfaces, técnicas y prácticas. MÉTRICA versión 3”. Ministerio
de las Administraciones Públicas: http://www.csi.map.es/csi/metrica3/.
- Software Engineering Institute: http://www.sei.cmu.edu/.
- International Function Point Users’ Group (IFPUG):
http://www.ifpug.org.
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|