Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Calidade na Xestión TIC Código 614G01211
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Curso de Adaptación Enxeñeiros Téc. en Informática Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Padron Gonzalez, Emilio Jose
Correo electrónico
emilio.padron@udc.es
Profesorado
Padron Gonzalez, Emilio Jose
Correo electrónico
emilio.padron@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución á xestión de servizos dentro don entorno dunha organización TIC. Prestarase especial atención á metodoloxía ITIL.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
A58 Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e seguranza dos sistemas informáticos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
B7 Preocupación pola calidade
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprender a problemática na xestión dun servizo A52
B1
B3
B7
Comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das TIC A52
A56
B1
B3
B5
B7
Capacidade para deseñar, despregar e xestionar un servizo TIC A53
A56
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C6
Capacidade para a xestión da garantía e seguridade dos sitemas informáticos A58
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Organizacións e TIC
Xestión de servizos
Boas prácticas de xestión de servizos Conceptos xerais
Introdución a ITIL v3
O ciclo de vida dun servizo Ciclo de vida dun servizo
Estratexia do servizo
Deseño do servizo
Transición do servizo
Operación do servizo
Mellora continua do servizo
Deseño dun servizo Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Transición do servizo Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Operación do servizo Conceptos xenéricos e definicións
Principios claves e modelos
Procesos
Funcións
Estratexia do servizo Introdución
Procesos
Mellora continua do servizo Principios clave e modelos
Procesos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 54 74
Solución de problemas 10 27 37
Traballos tutelados 10 27 37
Proba obxectiva 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos contidos teóricos da materia
Solución de problemas Análise de casos prácticos relacionados cos contidos teóricos
Traballos tutelados Preparación e exposición dun tema relacionado coa materia
Proba obxectiva Avaliación mediante proba escrita dos contidos da matería

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada na realización das prácticas de laboratorio antóxase imprescindible para dirixir aos alumnos no desenvolvemento do traballo. Ademais, esta atención servirá para validar e evaluar o traballo realizado polos alumnos nas distintas fases do seu desenvolvemento ata chagar á súa finalización.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Avaliación dos coñecementos teóricos da materia 40
Solución de problemas Avaliación da posta en práctica dos coñecementos adquiridos 40
Traballos tutelados Preparación e exposición dun contido da materia 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Brady Orand (2011). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace
Peter Farenden (2011). ITIL for dummies. Oxford : John Wiley & Sons
Office of Government Commerce (2012). Passing your ITIL Foundation exam. The Stationery Office

Bibliografía complementaria Cabinet Office (2011). ITIL Continual Service Improvement. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Design. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Operation. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Strategy. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Transition. TSO (The Stationery Office)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Calidade en Sistemas de Información/614G01044
Aseguramento da Calidade/614G01223

Materias que continúan o temario
Xestión de Proxectos/614G01021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías