Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Física Código 632G01003
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Enerxía e Propulsión Mariña
Coordinación
Fernandez Garrido, Simon
Correo electrónico
simon.fgarrido@udc.es
Profesorado
Fernandez Garrido, Simon
Garcia Fernandez, M. Del Carmen
Correo electrónico
simon.fgarrido@udc.es
c.garciaf@udc.es
Web
Descrición xeral Proporcionar ao alumno os coñecementos fundamentais da Física Básica que lle permitirán afrontar materias de cursos superiores, así como resolvelos problemas físicos básicos da Enxeñaría Civil.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A11 Capacidad para la resolución de los problemas matemáticos que puedan plantearse en la ingeniería. Aptitud para aplicar los conocimientos sobre: álgebra lineal; geometría; geometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuaciones diferenciales y en derivadas parciales; métodos numéricos; algorítmica numérica; estadística y optimización.
A12 Conocimientos básicos sobre el uso y programación de los ordenadores, sistemas operativos, bases de datos y programas informáticos con aplicación en ingeniería.
A13 Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales de la mecánica, termodinámica, campos y ondas y electromagnetismo y su aplicación para la resolución de problemas propios de la ingeniería.
A14 Capacidad de visión espacial y conocimiento de las técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionales de geometría métrica y geometría descriptiva, como mediante las aplicaciones de diseño asistido por ordenador.
B2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
B3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías.
B7 Apreciación de la diversidad.
B9 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo.
B10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
B11 Claridad en la formulación de hipótesis.
B12 Capacidad de abstracción.
B13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
B14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
B16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
B17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
B18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica.
B19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados.
B20 Aprender a aprender.
B21 Resolver problemas de forma efectiva.
B22 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprender e traballar intuitiva, xeométrica e formalmente coas nocións de límite, derivada e integral tanto nunha como en varias variables incluíndo o emprego dos operadores de derivación vectorial e as integrais de liña, de superficie e de volume. A11
A13
A14
B21
B22
Resolver e analizar ecuacións diferenciais ordinarias e algunhas ecuacións sinxelas en derivadas parciais. A11
A13
A14
B21
Coñecer intuitiva e formalmente os principios da teoría de campos escalares e vectoriais. A11
A13
A14
Coñecer e aplicar os conceptos da mecánica do punto material dende un punto de vista cinemático e dinamico. A11
A13
A14
Coñecer, aplicar e reducir sistemas de vectores esvarantes segundo os diferentes casos posibles. A11
A13
A14
Dispoñer dunha base de coñecemento sobre electricidade e magnetismo que permita resolver problemas básicos. A11
A13
A14
Coñecer e utilizar os fundamentos básicos de ondas. A11
A13
A14
Coñecer e usar as distintas unidades usadas nos "sistemas de unidades" máis habituais na enxeñaría, e na ciencia en xeral. B2
B7
B20
Coñecer e asimilar o desenvolvemento dun informe científico-técnico a partir dun datos tomados nun laboratorio (real ou virtual) A12
B3
B7
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B16
B17
B18
B19
C1
C3
Utilizar os recursos bibliográficos e web dispoñibles relativos ao temario da materia. A12
B10
B13
B20
C2
C3
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
I.CÁLCULO VECTORIAL. I.1 VECTORES
I.2 SISTEMA DE REPRESANTACIÓN DE VECTORES
I.3 OPERACIÓNS CON VECTORES
I.4 FUNCIÓNS VECTORIAIS
II.MECÁNICA DO PUNTO II.1 CINEMÁTICA
II.2 DINÁMICA
II.3 ENERXÍAS
II.5 ROZAMENTO
II.6 MOMENTOS
II.7 CHOQUES
II.8 MOVEMENTOS RELATIVOS
III.SISTEMAS DE VECTORES ESVARANTES III.1 CONCEPTOS
III.2 EQUIVALENCIA. REDUCIÓN
IV.ELECTROMAGNETISMO IV.1 CONCEPTOS PREVIOS
IV.2 ELESTROSTÁTICA
IV.3 MAGNETISMO
IV.4 ELECTROMAGNETISMO
V.ONDAS V.1 DESCRICIÓN
V.2 ONDA NON AMORTECIDA
V.3 PROPAGACIÓN, REFLEXIÓN E REFRACIÓN
V.4 SUPERPOSICIÓN DE ONDAS
V.5 EFECTO DOPPLER-FIZEAU
V.6 EXEMPLO: O SON

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC 0 3 3
Sesión maxistral 30 30 60
Solución de problemas 30 45 75
Prácticas de laboratorio 3 0 3
Proba mixta 5 0 5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Practicas Virtuais sobre algúns dos coñecementos adquiridos na materia, podense realizar nos ordenadores do Laboratorio de Física, na aula de informática de Escola ou ben nos ordenadores particulares do propio alumno.
Poden implican informe final.
Sesión maxistral Clases cos fundamentos teóricos da materia cimentados con exemplos prácticos consecuentes.
Solución de problemas Resolución dos problemas propostos nos boletíns de cada tema da materia.
Pódense pedir voluntariamente exercicios para entregar.
Prácticas de laboratorio Practicas de Laboratorio sobre algúns dos coñecementos básicos na materia nos bancos de probas do Laboratorio de Física.
Poden implican informe final.
Proba mixta Dúas probas parciais da materia dos contidos teórico-prácticos de todo cuatrimestre.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
Soporte as clases teórico-prácticas para a correcta comprensión por parte do alumno dos conceptos adquiridos.
As titorías terán lugar ben no despacho do profesor ou ben no laboratorio.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Probas parciais (ou final) da materia 90
Prácticas de laboratorio Realización / Informe sobre as prácticas realizadas no Laboratorio. 8
Prácticas a través de TIC Cuestionario feito no MOODLE sobre as Prácticas Virtuais propostas 2
 
Observacións avaliación

Para más información sobre como calcular a nota definitiva da materia, consultar a web do campus virtual de la UDC (https://campusvirtual.udc.es/moodle/)


Fontes de información
Bibliografía básica R. A. Serway (). Física. Nueva Editorial Americana
M. Alonso, E. J . Finn (). Física (2 tomos). Addison-Wesley Interamericano
S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz (). Física General. Mira Editores
J. Rossel (). Física General. Alfa Centauro
J. M. De Juana (). Fisica General (2 tomos). Prentice-Hall
P.A. Tipler (). Física para la ciencia y la tecnología (2 tomos). Reverte
F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. (). Mecánica Vectorial para Ingenieros (2 tomos). McGraw Hill

Bibliografía complementaria R. K. Wangsness (). Campos Electromagnéticos . Ed. Limusa
A. Durá, J. Vera (). Fundamentos Físicos de las Construcciones Arquitectónicas. Volumen I: Vectores Deslizantes, Geometría de Masas y Estática . Universidad de Alicante
M. Vázquez, E. López (). Mecánica para Ingenieros. Ed. Noela


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Ampliación de física/632G01009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Álxebra/632G01001
Cálculo/632G01002

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías