Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Cooperación para o Desenvolvemento en Enxeñaría Civil Código 632G01038
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Peña Gonzalez, Enrique
Correo electrónico
enrique.penag@udc.es
Profesorado
Anta Álvarez, José
Peña Gonzalez, Enrique
Varela Garcia, Alberto
Correo electrónico
jose.anta@udc.es
enrique.penag@udc.es
alberto.varela@udc.es
Web http://cartolab.udc.es/asignaturas/CDIC/index.html
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacitación científico-técnica para el ejercicio de la profesión de Ingeniero Técnico de Obras Públicas y conocimiento de las funciones de asesoría, análisis, diseño, cálculo, proyecto, construcción, mantenimiento, conservación y explotación.
A2 Comprensión de los múltiples condicionamientos de carácter técnico y legal que se plantean en la construcción de una obra pública, y capacidad para emplear métodos contrastados y tecnologías acreditadas, con la finalidad de conseguir la mayor eficacia en la construcción dentro del respeto por el medio ambiente y la protección de la seguridad y salud de los trabajadores y usuarios de la obra pública.
A4 Capacidad para proyectar, inspeccionar y dirigir obras, en su ámbito.
A15 Conocimiento adecuado del concepto de empresa, marco institucional y jurídico de la empresa.
B1 Reciclaje continúo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil.
B2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
B3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías.
B4 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
B5 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
B6 Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el Presente.
B7 Apreciación de la diversidad.
B9 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo.
B13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
B14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
B15 Capacidad de enfrentarse a situaciones nuevas.
B16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
B18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica.
B20 Aprender a aprender.
B21 Resolver problemas de forma efectiva.
B22 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B23 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B24 Trabajar de forma colaborativa.
B25 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A15
B4
B22
C3
C4
C6
C7
A4
B1
B2
B3
C3
C6
C8
A1
A2
A4
B5
B6
B7
B9
B13
B14
B15
B16
B18
B20
B21
B22
B23
B24
B25
C4

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 22 22 44
Solución de problemas 12 30 42
Xogo de rol (role playing) 4 6 10
Proba de resposta múltiple 4 8 12
 
Atención personalizada 4.5 0 4.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Solución de problemas
Xogo de rol (role playing)
Proba de resposta múltiple

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple 10
Solución de problemas 30
Xogo de rol (role playing) 10
Sesión maxistral 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías