Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Hidroloxía Superficial e Subterránea Código 632G01050
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 4.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Padilla Benitez, Francisco
Correo electrónico
francisco.padilla@udc.es
Profesorado
Juncosa Rivera, Ricardo
Padilla Benitez, Francisco
Correo electrónico
ricardo.juncosa@udc.es
francisco.padilla@udc.es
Web
Descrición xeral Proporcionar una visión general y equilibrada de los aspectos básicos y aplicados de la Hidrología superficial y Subterránea desde las necesidades propias de la ingeniería civil, con el fin de que el alumno sea capaz de proyectar e interpretar los distintos ensayos hidráulicos de caracterización hidrodinámica del medio, interpretar mapas hidrogeológicos, conocer aspectos constructivos de las captaciones y analizar las interacciones aguas superficiales y subterraneas

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Capacidad para el mantenimiento y conservación de los recursos hidráulicos y energéticos, en su ámbito.
A8 Capacidad para realizar estudios y diseñar captaciones de aguas superficiales o subterráneas, en su ámbito.
A12 Conocimientos básicos sobre el uso y programación de los ordenadores, sistemas operativos, bases de datos y programas informáticos con aplicación en ingeniería.
A29 Conocimiento de los conceptos básicos de hidrología superficial y subterránea.
A42 Conocimiento y capacidad para proyectar y dimensionar obras e instalaciones hidráulicas, sistemas energéticos, aprovechamientos hidroeléctricos y planificación y gestión de recursos hidráulicos superficiales y subterráneos.
B1 Reciclaje continúo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil.
B2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
B3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías.
B5 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
B7 Apreciación de la diversidad.
B8 Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares.
B9 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo.
B10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
B11 Claridad en la formulación de hipótesis.
B12 Capacidad de abstracción.
B13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
B15 Capacidad de enfrentarse a situaciones nuevas.
B16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
B21 Resolver problemas de forma efectiva.
B22 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B23 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B24 Trabajar de forma colaborativa.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A8
A12
A29
A42
B10
B11
B12
C3
C4
C6
C7
C8
A29
A42
B12
B13
C4
C6
A5
A8
A12
A29
A42
B5
B8
B10
B11
B12
B13
B21
C3
C4
C5
C6
C7
C8
A5
A8
A12
A29
A42
B1
B2
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B21
B23
B24
C3
C4
C5
C6
C7
C8
A5
A8
A12
A29
A42
B2
B3
B5
B9
B10
B11
B12
B13
B15
B16
B21
B22
B23
B24
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 30 45 75
Solución de problemas 10 15 25
Proba de resposta múltiple 3.5 0 3.5
Proba obxectiva 6 0 6
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba de resposta múltiple
Proba obxectiva

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple 40
Solución de problemas 10
Proba obxectiva 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Feiter, C.W. (2001). Applied hydrogeology. Prentice hall
Feiter, C.W. (1999). Contaminant Hydrogeology. Prentice hall
Bear, J. (1972). Dynamics of fluids in porous media. American Elsevier
Freeze, R.A. and Cherry, J.A. (1979). Groundwater. Prentice hall
Ven te Chow, Maidment, D.R. and Mays, L.W. (1994). Hidrologia aplicada. Mc Graw Hill
Custodio, E. y Llamas, M.R. (1983). Hidrologia subterranea. Omega
Bear, J. (1979). Hydraulics of groundwater. Mc Graw Hill
Weight, Willis D. (2009). Hydrogeology field manual. Mc Graw Hill
Domenico, P.A. and Schwartz, F. W. (1990). Physycal and chemical hydrogeology. Wiley
Mays, Larry W. (2011). Water Resources Engineering. Wiley

Bibliografía complementaria Gray, D.M. (1970). Handbook on the principles of hydrology. National reseacrh Council


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Regulación de Recursos/632G01051

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xeoloxía/632G01004
Hidráulica e hidroloxía/632G01016
Enxeñaría do Terro I/632G01020
Hidroloxía Aplicada ás Obras Públicas/632G01052

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías