Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Capacidad para plantear y resolver los problemas matemáticos que puedan plantearse en el ejercicio de la profesión. En particular, conocer, entender y utilizar la notación matemática, así como los conceptos y técnicas del álgebra y del cálculo infinitesimal, los métodos analíticos que permiten la resolución de ecuaciones diferenciales ordinarias y en derivadas parciales, la geometría diferencial clásica y la teoría de campos, para su aplicación en la resolución de problemas de Ingeniería Civil. |
A2 |
Uso y programación de ordenadores. |
A3 |
Capacidad para resolver numéricamente los problemas matemáticos más frecuentes en la ingeniería, desde el planteamiento del problema hasta el desarrollo de la formulación y su implementación en un programa de ordenador. En particular, capacidad para formular, programar y aplicar modelos numéricos avanzados de cálculo, así como capacidad para la interpretación de los resultados obtenidos en el contexto de la ingeniería civil, la mecánica computacional y/o la ingeniería matemática, entre otros. |
A4 |
Comprensión de la aleatoriedad de la mayoría de los fenómenos físicos, sociales y económicos, que permite actuar de la forma correcta en la toma de decisiones ante la presencia de incertidumbre y efectuar análisis y crítica racional de actuaciones. |
A5 |
Capacidad para resolver los problemas físicos básicos de Ingeniería Civil, y conocimiento teórico y práctico de las propiedades físicas, químicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales de construcción más utilizados en construcción. |
A6 |
Capacidad para documentarse, obtener información y aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales. Conocimientos de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan, incluyendo la caracterización microestructural. Conocimiento, comprensión y capacidad para aplicar los métodos, procedimientos y equipos que permiten la caracterización mecánica de los materiales, tanto experimentales como analíticos. |
A7 |
Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales del movimiento mecánico y del equilibrio de los cuerpos materiales, y capacidad para su aplicación en la resolución de problemas de Mecánica. |
A32 |
Conocimiento y comprensión del funcionamiento de los ecosistemas y los factores ambientales con el fin de inventariar el medio, aplicando metodologías de valoración de impactos para su empleo en estudios y evaluaciones de Impacto Ambiental. |
A41 |
Capacidad para diseñar y proyectar una obra de ingeniería desde la comprensión del lugar y el análisis del paisaje que lo caracteriza. |
A43 |
Capacidad para concretar ante un problema constructivo alternativas válidas y elegir la óptima, previendo los problemas de su construcción. |
A44 |
Conocimiento del marco técnico, económico y legislativo, así como los procedimientos constructivos, la maquinaria de construcción y las técnicas de planificación de las obras. |
B1 |
Reciclaje continúo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil. |
B2 |
Comprender la importancia de la innovación en la profesión. |
B3 |
Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías. |
B5 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
B7 |
Apreciación de la diversidad. |
B8 |
Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares. |
B10 |
Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las Ideas. |
B11 |
Claridad en la formulación de hipótesis. |
B12 |
Capacidad de abstracción. |
B13 |
Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado. |
B14 |
Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información. |
B15 |
Capacidad de enfrentarse a situaciones nuevas. |
B16 |
Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita. |
B18 |
Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica. |
B19 |
Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados. |
B20 |
Aprender a aprender. |
B21 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B22 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B23 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B24 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B25 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B26 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Subject competencies (Learning outcomes) |
Study programme competences |
Expor e resolver dun modo teórico os problemas físico-matemáticos relacionados coa Enxeñería Civil. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos, os principios físicos básicos e os métodos analíticos que permiten a resolución de devanditos problemas. |
A1 A4
|
B1
|
|
Aplicar os coñecementos teóricos adquiridos na resolución de problemas que se expón en traballos propios do exercicio profesional, tomando como modelo exemplos analizados nos exercicios da materia, pero sabendo á vez introducir as variacións das condicións de contorno que impoña a propia realidade. |
A1 A7
|
B11
|
|
Coñecer as características básicas a nivel de comportamento físico-estrutural dos materiais máis empregados na Enxeñería Civil. |
A4
|
B13
|
|
Comprobar os coñecementos teóricos adquiridos achega do comportamento físico-estrutural dos materiais en exemplos concretos da súa aplicación en traballos de Enxeñería Civil. Influencia de condicionantes externos de todo tipo (climáticos, económicos, ambientais, esforzos a soportar, etc) |
A4
|
B7
|
C6
|
Principios básicos para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñería Civil. |
A1 A5
|
B1
|
|
Reciclaxe continúo de coñecementos no ámbito global de actuación da Enxeñería Civil. Comprender a importancia da innovación na profesión. |
A1 A2
|
B1 B7 B18
|
|
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías en problemas prácticos relacionados coa materia. |
A2 A3 A6
|
B3
|
C3 C6
|
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible. |
A32 A41
|
B5 B7 B25
|
C4 C6
|
Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares. Capacidade para organizar e dirixir equipos de traballo. Traballar de forma colaborativa. Comunicarse de xeito efectivo nunha contorna de traballo. |
|
B8 B13 B16 B24 B26
|
C1 C2
|
Capacidade de análise, síntese e estructuración da información e as Ideas. Claridade na formulación de hipótese. Capacidade de abstracción.
|
A1 A5 A43
|
B10 B11 B12 B20
|
|
Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado. Capacidade de autoaprendizaje mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información. Traballar de forma autónoma con iniciativa.
|
|
B1 B13 B14 B15 B20 B21 B22 B23
|
C7
|
Capacidade de enfrontarse a situacións novas. Resolver problemas de forma efectiva. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
A1
|
B1 B2 B15 B19 B22
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
|
|
B25
|
C7
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1 C2
|
Utilizar as ferramentas básicas da Tecnoloxía da Información que son de uso frecuente durante o exercicio da profesión. |
A2
|
B3
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B25
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B20 B22
|
C5
|
Habilidades comunicativas e claridade da exposición oral e escrita. |
|
B16
|
C1 C2
|
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados. |
A1 A43 A44
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Theme 0. Introduction to physics. Systems of units and measures errors |
Scientific method. Physical quantities and units. Errors in measurements |
Theme 1. Vectors. Systems of vectors |
Reference systems. operations with vectors. system of sliding vectors invariant. Equation of the central axis |
Theme 2. Kinematics |
Introduction. Fundamental quantities. Rectilinear movements. Curvilinear movements. Relative movements |
Theme 3. Dynamics |
Newton's laws. Linear Momentum. Angular Momentum. Central forces. Friction. Dynamic of the simple harmonic motion. Work and energy. Field theory. Principle of conservation of energy. Mechanical energy in simple harmonic vibration motion |
Theme 4. Dynamics of systems of particles |
Newton's laws for a system of particles. Momentum of a system of particles. Center of mass of a system. Angular quantities for a system of particles. Energy in particle systems. Collisiosns |
Theme 5. Geometry of mass |
Centres of gravity. Theorem of Pappus-Guldin. Moments of inertia. Turning radius. Steiner theorem |
Theme 6. Rigid body |
Kinematics. Momentums. Rolling resistance. Static. Dynamic motion of translation and rotation. Work and energy in a rigid solid. Physical pendulum |
Theme 7. Elasticity |
Basic concepts. Hooke's law. Lateral contraction. Tension tensor. Compressibility |
Planning |
Methodologies / tests |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
20 |
20 |
40 |
Collaborative learning |
1 |
1 |
2 |
Document analysis |
2 |
10 |
12 |
Diagramming |
2 |
2 |
4 |
Laboratory practice |
5 |
10 |
15 |
Workbook |
4 |
4 |
8 |
Mixed objective/subjective test |
5 |
0 |
5 |
Problem solving |
20 |
20 |
40 |
Case study |
1 |
6 |
7 |
Speaking test |
8 |
0 |
8 |
|
Personalized attention |
9 |
0 |
9 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
I will be, basically, theoretical explanations of the different sections of the agenda. Each topic will be insert in a possible application for professional life |
Collaborative learning |
Students will do several tasks in groups in order to deepen theoretical concepts |
Document analysis |
Students will use bibliography and research to develop some of the themes of the subject. They will use documentation both classical authors with theories already fully accepted as of current researchers with new proposals in test phase. |
Diagramming |
Schematic overview of principles and formulas that they are considered essentials, so they must be saved to be used as useful tools for the student and for the future worker. |
Laboratory practice |
Analysis of cases proposed by the teacher related to the agenda. They wil be implemented in the lab |
Workbook |
Reading of classical studies or news related to the agenda. Analysis of the evolution of knowledge about a single topic over time. |
Mixed objective/subjective test |
Test made up by short theoretical questions and practical exercises. |
Problem solving |
Resolution of exercises for each of the topics covered in class. |
Case study |
Some works will be proposed to make students analyze them according to the content outlined in the class |
Speaking test |
Oral test about of a topic already explained in class. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Collaborative learning |
Introductory activities |
|
Description |
Personalized attention will be the predominant in the case of laboratory practices, to be held in small groups, and during which the teacher will be overseeing the work of each student.
In case of doubts about problems, the student must book with the professor by mail. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
Several tests throughout the course |
90 |
Laboratory practice |
Realization of real or virtual practices to the contents of the subject |
10 |
|
Assessment comments |
As porcentaxes indicados no esquema anterior son orientativos, tendo en conta que a planificación da materia é un elemento "vivo" e que pode verse suxeita a variación debido a imponderables ao longo do curso. O que si se aclara é que a nota final de cada alumno estará baseada sobre todo nos resultados que obteña nos exames propostos polo centro (parciais e finais), e que se verá completada con outros aspectos como a realización das prácticas de laboratorio e coa entrega de exercicios propostos para realizar fóra das horas de clase ao longo do curso.
A asistencia a clase e a participación así como os resultados obtidos en probas "sorpresa" servirán só para redondear ou definir a nota final.
A continuación se detallan as normas básicas a seguir durante a realización da proba mixta:
-Na mesa de la proba só se poderá ter instrumentos de escritura, calculadora e DNI
-Os teléfonos móbiles deberán estar en todo momento desconectados e gardados, non puidiendo ser utilizados nin para consultar a hora
-A folla de exame se volteará cando o indique o/a profesor/a
-Deberán numerarse as follas correctament e asinarse na primeira e na última folla do exame. Non se poderá facer o exame a lápis nin usar ningún tipo de corrector
-Cada alumno estará atento únicamente ó seu exame, calquera intento de botar unha ollada ó exame dun compañeiro supondrá a perda de 1,5 puntos.
- En caso de reincidencia retiraráselle o exame. En caso de transmisión de información entre alumnos o exame lles será retirado ós dous.
-A duración do exame será fixada polo/a profesor/a ó comezo do mesmo; non habendo tempo extra, salvo indicación en contrario.Cando remate o alumno se marchará sen facer ruido nin comentario algún, en caso contrario poderá ser sancionado coa pérdida de 1,5 puntos
-A data e hora da revisión serán únicas, só se atenderán excepcións que estén moi xustificadas. Pasarase lista antes darevisión, non puidiendo incorporarse á mesma alumnos que cheguen con posterioridade.
|
Sources of information |
Basic
|
Burbano de Ercilla (). Física General. Tebar
Rossell (). Física general. Ed. AC
Alonso y Finn (). Física I y II. Fondo Educativo Interamericano
Beer y Johston (). Mecánica vectorial para ingenieros. Ed. Mc Graw-Hill |
|
Complementary
|
Spiegel y Avellanas (). Fórmulas y tablas de matemática aplicada. Ed. Mc Graw-Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Cálculo infinitesimal I/632G02001 | Álxebra lineal I/632G02007 | Mecánica/632G02014 | Materiais de construción I/632G02009 | Resistencia de materiais/632G02018 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Ao tratarse dunha materia de primeiro curso de carreira, obviamente non poden haberse cursado na UDC materias previas. Pero si é recomendable que o alumno teña unha boa base de coñecementos tanto matemáticos como físicos, adquiridos durante os seus estudos de bacharelato ou similar. |
|