Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AI5
|
|
|
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables |
AI8
|
|
|
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada |
AI12
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
BI1
|
|
Razoamento crítico |
|
BI6
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CM3
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción |
Procesamiento de la información, cognición y fisiología
La actividad electrodérmica
La tasa cardiaca
|
Tema 2: Sistemas Reflejos |
Teorías
Investigación
Aplicaciones |
Tema 3: Condicionamiento y consciencia |
Teorías del condicionamiento humano
Aprendizaje asociativo no-consciente
Técnicas y preparaciones experimentales
|
Tema 4: Aprendizaje de la no-contingencia (Indefensión Aprendida) |
Aspectos teóricos
Hallazgos empíricos
Aplicaciones al ámbito educativo y de la salud |
Tema 5: Aprendizajes complejos: Aprendizaje observacional |
Aspectos teóricos: Teoría Social Cognitiva
Procedimientos de intervención basados en el Aprendizaje Observacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
1 |
0 |
1 |
Lecturas |
1 |
14 |
15 |
Sesión maxistral |
12 |
6 |
18 |
Traballos tutelados |
2 |
20 |
22 |
Prácticas de laboratorio |
9 |
5 |
14 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Preguntas de tipo test, con cuatro posibles opciones de respuesta. Siempre habrá una sola opción correcta |
Lecturas |
Lectura y comentario crítico de un tema asignado por el profesor |
Sesión maxistral |
Exposición y desarrollo de los contenidos teóricos y hallazgos empíricos fundamentales de la materia, apoyada en medios audiovisuales. Al final del tema se propiciará el diálogo con los estudiante sobre los contenidos tratados |
Traballos tutelados |
Los estudiantes deberán escoger un apartado o tema de la materia que deberá desarrollar de forma organizada y crítica |
Prácticas de laboratorio |
Reproducción o demostración en el laboratorio de diversos fenómenos relativos a los contenidos de la materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
El profesor seguirá el desarrollo del trabajo tutelado, procurando resolver las dudas de los alumnos, así como indicando directrices que ayuden a su correcta ejecución.
Antes de comenzar la práctica se informará al alumno sobre cada una de las fases y se le especificará su tarea sobre la misma. Al final se le mostrarán y explicarán los resultados obtenidos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Se considerará la asistencia, actitud y participación en las sesiones magistrales (clases teóricas) |
5 |
Proba obxectiva |
Prueba que consta de unas 20 preguntas de tipo test, con cuatro posibles opciones. Sólo una de las opciones será correcta. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
Se considerará a efectos de evaluación la asistencia, actitud y participación en las clases prácticas |
5 |
Lecturas |
Los alumnos entregarán un "resumen crítico" del tema 4 (Aprendizaje de la no-contingencia: Indefensión aprendida). Se tendrá en cuenta el contenido y presentación del mismo. |
20 |
Traballos tutelados |
Proyecto de investigación sobre el contenido de cualquier tema, que no sea del tema 4 |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar la materia los alumnos habrán de obtener un 50% del global (correspondiente a una calificación de 5 puntos)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marcos, J. L. (2007). Sistemas Reflejos: Investigación y aplicaciones. A Coruña. Servicio de Publicaciones de la Universidad de A Coruña
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Editorial Universitas
Lovibond, P. F. y Shanks, D. R. (2002). The role of the awareness in pavlovian conditioning: empirical evidence and theoretical implications. Jorunal of Experimental Psychology: Animal Behavior Processes |
|
Bibliografía complementaria
|
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (1998). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice-Hall
Lang, P. J., Simons, R. F. y Balaban (Eds) (1997). Attention and orienting: sensory and motivational processes. Mahwah, NJ: Erlbaum
Dawson, M. E., Schell, A. M. y Böhmelt, A. H. (Eds.) (1999). Startle modification: implications for neuroscience, cognitive science, and clinical sciencie. New York. Cambridge University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Psicoloxía da memoria/652438004 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Ninguna observación |
|