Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A14 |
Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
A23 |
Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais. |
A24 |
Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais. |
A33 |
Capacidade para o deseño e a análise dos principais elementos de máquinas. |
A35 |
Capacidade para analizar e deseñar estruturas metálicas. |
A36 |
Capacidade para dirixir o proceso construtivo de estruturas metálicas. |
A37 |
Coñecemento do deseño de sólidos e estruturas sometidas a esforzos de tracción, compresión, flexión e torsión. |
A38 |
Capacidade de analizar estados tensionais e de deformación en sólidos e estruturas. |
A39 |
Capacidade para analizar e deseñar estruturas de hormigón. |
A40 |
Capacidade para dirixir o proceso construtivo en estruturas de hormigón. |
A45 |
Coñecemento da metodoloxía de análise de fallo dos materiais. |
A46 |
Comprensión dos mecanismos de fallo nos materiais en servizo. |
A48 |
Ampliación de coñecementos e capacidades para o deseño de construcións industriais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B9 |
Capacidade de integrarse en grupo de traballo. |
B10 |
Actitude orientada á análise. |
B12 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B14 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B18 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir os conceptos de elasticidade e inelasticidade.
|
A14 A23 A24 A33 A35 A36 A37 A38 A39 A40 A45 A46 A48
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B12 B14 B18
|
C3 C6 C8
|
Comprender o comportamento resistente das estruturas e elementos mecánicos, facendo propios os conceptos de tensión e deformación. |
A14 A23 A24 A33 A35 A36 A37 A38 A39 A40 A45 A46 A48
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B12 B14 B18
|
C3 C6 C8
|
Análise e deseño de membros estruturales suxeitos a tracción, compresión, torsión e flexión. |
A14 A23 A24 A33 A35 A36 A37 A38 A39 A40 A45 A46 A48
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B12 B14 B18
|
C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción á resistencia dos materiais. |
Tensión normal e deformación lineal. Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidade. Lei de Hooke e coeficiente de Poisson. Tensión tanxencial e deformación angular. Tensions e cargas admisibles. Diseño para cargas axiais e cortante directo. |
Tema 2: Carga axial. |
Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicose deformacions previas. Tensions sobre seccions inclinadas. Enerxía de deformación. |
Tema 3. Torsión. |
Introducción. Deformacions a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E y G. Transmisión de potencia por medio de eixes circulares. |
Tema 4. Esforzos cortantes e momentos flectores. |
Introducción. Tipos de vigas, cargas e reaccions. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacions entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de tensión cortante e de momento flector. |
Tema 5. Tensions en vigas I. |
Introducción. Flexión pura e flexión non uniforme. Curvatura dunha viga. Deformacions lineais lonxitudinais en vigas. Tensions normales en vigas con material elástico lineal. Diseño de vigas a flexión. |
Tema 6. Tensions en vigas II. |
Vigas non prismáticas. Tensions tanxenciais en vigas de sección transversal rectangular e circular. Tensions tanxenciais nas almas de vigas con alas. Centro de esforzos cortantes. |
Tema 7. Análise de tensions e deformacions. |
Introducción. Tensión plana. Tensions principais e tensions tanxenciales máximas. Círculo de Mohr. Lei de Hooke para tensión plana. Aplicacions da tensión plana. Tensión triaxial. Deformación plana. |
Tema 8. Deflexions en vigas. |
Introducción. Ecuacions diferenciais da curva de deflexión. Deflexions por integración da ecuación do momento flector. Deflexions por integración das ecuacions do esforzo cortante e da carga. Deflexións polo método das forzas virtuais. Efectos térmicos en vigas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
24 |
36 |
60 |
Seminario |
18 |
18 |
36 |
Prácticas de laboratorio |
6 |
6 |
12 |
Proba obxectiva |
3 |
12 |
15 |
Proba obxectiva |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, que ten como finalidade transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe no ámbito da análisise estrutural. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo para resolver casos prácticos, mediante exposición, discusión, participación e cálculo. Empregase calculadora. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite a realización de actividades de carácter práctico, con ordenador, tales como modelización, análisise e simulación de elementos mecánicos e estructurales, ou experimentales, así como ensayos no taller de estruturas de ditos elementos, para estudiar a sua deformación e resistencia. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Seguimento e orientación dos problemas concretos xurdidos no desenrrolo das distintas actividades docentes realizadas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Valoraránse as prácticas realizadas e entregadas polo alumno. A asistencia é obrigatoria para aprobar a asignatura. |
5 |
Proba obxectiva |
Realizase un exame final, cunha duración estimada de 3 horas. Esíxese unha nota mínima de 3.5 sobre 10 no exame final para ponderar coas notas do parcial e das prácticas de laboratorio de cara a aprobar a asignatura. |
75 |
Proba obxectiva |
Realizase un exame parcial que non libera materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Hibbeler, Russell C. Traducción José de la Cera Alonso, Virgilio González y Pozo. (2006). Mecánica de materiales. Sexta edición.. Pearson Educación, México.
Gere James M.; Tmoshenko (2002). Resistencia De Materiales. Quinta edición.. Editorial Paraninfo, Madrid. |
|
Bibliografía complementaria
|
Craig, Roy R. (2002). Mecánica de materiales. . Compañía Editorial Continental, México.
Ferdinand P. Beer et al. (2009). Mecánica de materiales. Quinta edición.. Mc Graw-Hill, México, Madrid.
Ortiz Berrocal, Luis. (). Resistencia de materiales. . McGraw-Hill, Madrid, ESPAÑA, 2007. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ESTRUTURAS/730G03021 | RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027 | ESTRUTURAS METÁLICAS/730G03035 | ESTRUTURAS II/730G03036 | ESTRUTURAS DE FORMIGÓN/730G03037 | VIBRACIÓNS/730G03040 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|