Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A14 |
Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
A23 |
Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais. |
A24 |
Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais. |
A32 |
Capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos á práctica. |
A37 |
Coñecemento do deseño de sólidos e estruturas sometidas a esforzos de tracción, compresión, flexión e torsión. |
A38 |
Capacidade de analizar estados tensionais e de deformación en sólidos e estruturas. |
A57 |
Modelar matematicamente sistemas e procesos e resolver o modelo por medio de técnicas numéricas. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B8 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B9 |
Capacidade de integrarse en grupo de traballo. |
B10 |
Actitude orientada á análise. |
B11 |
Actitude creativa. |
B12 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B14 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B15 |
Concepción espacial. |
B22 |
Vontade de mellora continua. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Manejar las leyes básicas que regulan el análisis computacional de los sólidos elásticos y las estructuras. |
A14 A23 A24 A32 A37 A38
|
B1 B2 B3 B8 B10 B12 B22
|
C3
|
Modelar matemáticamente sistemas mecánicos y estructurales |
A1 A24 A37 A38 A57
|
|
|
Resolver ejercicios y problemas de forma completa y razonada. |
A37 A38
|
B8 B9 B11 B12 B14 B15
|
C1 C5 C8
|
Usar un lenguaje riguroso en el campo de la ingeniería estructural para presentar e interpretar datos y resultados.
|
A37 A38
|
B3 B4 B7 B22
|
C1 C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Planteamiento del MEF para estática |
Planteamiento del problema estático. Principio de los trabajos virtuales. Discretización. Interpolación elemental. Matriz de rigidez y vector de cargas. Ensamblaje. Transformación de las direcciones de los grados de libertad locales a globales cuando difieren. |
Tema 2. Planteamiento general del MEF |
Planteamiento del problema dinámico. Matriz de masas y de amortiguamiento. Imposición de condiciones de contorno. Imposición de restricciones: grados de libertad maestros y esclavos. Campo de desplazamientos, deformaciones y tensiones. |
Tema 3. Aproximación del campo de desplazamientos |
Clasificación de los problemas elásticos. Matrices tensión-deformación. Funciones de aproximación de la familia de elementos finitos en coordenadas generalizadas. Elementos de Lagrange y Serendip. Interpolación de Lagrange. Criterios de convergencia del MEF. Test de la parcela. |
Tema 4. Elementos isoparamétricos |
Introducción. Elementos isoparamétricos. Espacio geométrico, espacio natural. Funciones de aproximación en el espacio natural. Elementos con un número de nudos variable. |
Tema 5. Elementos isoparamétricos para tensión y deformación plana |
Elasticidad en tensión y deformación plana. Elemento finito isoparamétrico para elasticidad plana. Jacobiano de la transformación isoparamétrica. Singularidades. Errores de discretización. Matrices de masa y rigidez. |
Tema 6. Aspectos computacionales |
Integración numérica. Método de Newton-Côtes. Cuadratura de Gauss. Integración bidimensional y tridimensional. Integración completa, integración reducida, integración selectiva. Selección del tipo y orden de integración. Establecimiento de la matriz de rigidez para elemento isoparamétrico bidimensional. Cargas de volumen y superficie. Cargas térmicas. Elemento axisimétrico. Criterios de convergencia para elementos isoparamétricos. |
Tema 7. Elementos estructurales viga |
Introducción. Viga de Euler-Bernouilli, viga de Timoshenko. Ecuaciones de equilibrio de vigas. Formulación de elementos finitos: elemento hermítico. Elemento viga con movimiento plano. Elemento viga espacial. |
Tema 8. Elementos estructurales placa y lámina |
Teoría de placas. Placa de Kirchhoff. Placa de Reissner-Mindlin. Formulación de elementos finitos. Ecuaciones de Equilibrio. Teoría de láminas. El elemento lámina plano. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
10 |
25 |
35 |
Traballos tutelados |
13 |
39 |
52 |
Sesión maxistral |
10 |
25 |
35 |
Seminario |
7 |
14 |
21 |
|
Atención personalizada |
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodología que permite la realización de actividades de carácter práctico con ordenador, tales como modelización, análisis y simulación de elementos mecanicos y estructurales. |
Traballos tutelados |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, resolviendo un problema que involucre los contenidos de la materia e involucre las competencias especificas de la misma, realizado bajo a tutela del profesor. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales, que tiene como finalidad transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje en al ámbito del análisis resistente y deformacional de sistemas mecánicos y estructuras. |
Seminario |
Técnica de trabajo en grupo para resolver problemas, mediante exposición, discusión, participación y cálculo. Se emplea calculadora. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Seguimiento y orientación acerca de la solución de problemas concretos surgidos en el desarrollo de las distintas actividades planteadas en la asignatura.
Evaluación de los trabajos tutelados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Hay que asistir sistemáticamente a las prácticas y elaborarlas durante el curso, para que la profesora pueda evaluar el trabajo realizado y que se incluya en la calificación final. No vale presentarlas al final sin haber asistido a clase, ya que, en este caso, no se tendrán en cuenta para la nota. |
5 |
Traballos tutelados |
El trabajo se debe realizar en las sesiones de prácticas a lo largo del curso. Se va a realizar un seguimiento individualizado de la realización del trabajo. No vale presentar el trabajo el último día sin haber asistido a clase, ya que, en este caso, no se tendrá en cuenta para la nota. |
95 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
R. Gutiérrez, E. Bayo, A. Loureiro, LE Romera (2010). Estructuras II. Reprografía del Noroeste. Santiago de Compostela
Romera L.E. y Hernández S. (1998). Análisis estático y dinámico de estructuras con elprograma COSMOS/M. A Coruña. Tórculo artes gráficas
Eugenio Oñate (1995). Calculo de estructuras por el método de elementos finitos. CIMNE, Barcelona, España
Structural Research and Analysis Corporation (SRAC) (1998). COSMOS/M Manuals.
Bathe K.J. (2006). Finite Elements Procedures.. Prentice-Hall, Pearson Education, Inc. USA |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013 | ESTRUTURAS/730G03021 | RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027 |
|
|