Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A6 |
Coñecemento axeitado do concepto de empresa e o marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento da estrutura organizativa e funcional dunha empresa no seu conxunto e de cada unha das súas áreas funcionais (comercial, financeira, produción e operacións) |
A6
|
B1 B5 B9
|
|
Conocimiento del concepto de empresa y del marco institucional y jurídico de la misma |
A6
|
|
|
Coñecemento da función de dirección nos eidos da planificación, a organización, o control e a estratexia empresarial e das súas ferramentas máis empregadas no eido empresarial |
A6
|
B7
|
|
Coñecemento e aplicación da función financeira da empresa a través de técnicas de avaliación de proxectos de investimento |
A6
|
B2 B3 B5
|
C1 C3 C5 C6
|
Planificación e dirección das operacións necesarias para as actividades que se levan a cabo para a construción e reparación de buques e outras unidades flotantes |
A6
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: FUNDAMENTOS |
Tema 1: A empresa como sistema.
Tema 2: Marco institucional e xurídico: clases de empresas.
Tema 3: Responsabilidade Social Empresarial. |
BLOQUE II: A FUNCIÓN DE DIRECCIÓN |
Tema 4: A planificación.
Tema 5: A organización.
Tema 6: A estratexia empresarial. |
BLOQUE III: A FUNCIÓN FINANCEIRA |
Tema 7: A inversión na empresa.
Tema 8: O financiamento da empresa.
Tema 9: Viabilidade de proxectos. |
BLOQUE IV: A FUNCIÓN DE PRODUCIÓN |
Tema 10: A produción e as operacións.
Tema 11: A xestión da calidade.
Tema 12: Dirección de proxectos.
Tema 13: Xestión de aprovisionamentos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
30 |
0 |
30 |
Proba obxectiva |
15 |
0 |
15 |
Estudo de casos |
7.5 |
0 |
7.5 |
Prácticas a través de TIC |
37.5 |
0 |
37.5 |
Traballos tutelados |
5 |
5 |
10 |
Solución de problemas |
22.5 |
22.5 |
45 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada có uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Exposición das ideas esenciais dos contidos e proposición de cuestións para fomentar a reflexión e o diálogo entre os estudantes |
Proba obxectiva |
Proba escrita (unha ou varias) utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas: tipo test, desenvolvemento de teoría, problemas, etc. |
Estudo de casos |
Proposición ao alumno dun problema concreto (caso), o cal describe unha situación real da vida profesional, e do que debe ser capaz de analizar unha serie de feitos para chegar a unha decisión razoada. |
Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico sobre os contidos desenvolvidos nun ámbito de coñecemento concreto mediante o uso das Tecnoloxías da Información e da Comunicación. |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados son empregados para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Poderán ser de dous tipos:
- Exercicios propostos: exemplos similares aos da aula que deberán ser resoltos polos alumnos.
- Portafolio do alumno: compendio de varios contidos aplicados a un caso concreto de estudo proposto polo alumno.
|
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos na aula, os cales servirán para afianzar os contidos traballados e que resolverán unha situación problemática concreta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
As sesións maxistrais e a solución de problemas requiren unha atención personalizada na aula.
Por outro lado, o estudo de casos, as prácticas a través de TIC e a solución de problemas pode precisar un seguimento pormenorizado mediante titorías.
Finalmente, os traballos tutelados serán propostos ao longo do curso, polo que o alumno será guiado no desenvolvemento dos mesmos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Proba ou probas escritas, tanto de teoría como de práctica, a desenvolver durante o curso
|
40 |
Traballos tutelados |
Dado que existen dous tipos de traballos tutelados, levarase a cabo unha desagregación da súa porcentaxe:
- Exercicios propostos: 20%
- Portafolio do alumno: contidos (30%) + exposición oral (10%) |
60 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos elixirán ao principio do cuatrimestre se queren avaliación continua ou non continua. No caso de que o alumno elixa a avaliación non continua a proba obxectiva será o exame final. Neste sentido, a nota final calcularase da forma seguinte: - Avaliación continua: como aparece descrito no cadro superior: proba obxectiva (40%), exercicios propostos (20%), contidos do portafolio (30%) e exposición oral do portafolio (10%). A proba obxectiva ten que ter unha nota igual ou superior a 4 puntos para facer media có resto (exercicios propostos, contidos do portafolio, exposición oral do portafolio).
- Avaliación non continua: exame final (80%), exercicios propostos (0%), contidos do portafolio (0%) e exposición oral do portafolio (0%). O exame final ten que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos. Os alumnos con avaliación non continua non se poderán presentar á proba ou probas obxectivas da avaliación continua.
No caso de alumnos con algunha parte suspensa, deberán ir con dita parte ao exame da convocatoria ordinaria ou/e extraordinaria. As partes aprobadas nas convocatorias de xuño e xullo gardarase para os cursos académicos posteriores.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hampton, David R. (1989). Administración . McGraw-Hill
Thompson, Arthur (2008). Administración estratégica. Mc Graw-Hill
Jarillo, José Carlos (1993). Dirección estratégica. Mc Graw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
Esteban Pérez, José (2009). Economía del sector marítimo. Instituto Marítimo Español
Mochón Morcillo, F. et al. (2010). Empresa y economía industrial. Mc Graw Hill
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
Abancens, A. (1995). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|