Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Circuítos Eléctricos Código 770511207
Titulación
EnxeñeiroTécnico Industrial-Especialidade en Electricidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Graña Lopez, Manuel angel
Correo electrónico
manuel.grana@udc.es
Profesorado
Graña Lopez, Manuel angel
Correo electrónico
manuel.grana@udc.es
Web
Descrición xeral En esta asignatura se verán contenidos complementarios a la de Teoría de Circuitos, del primer curso de la carrera de Ingeniería Técnica Industrial en Electricidad. Se hace un repaso de los sistemas polifásicos y de los métodos de medida de potencia, y se estudian los circuitos equivalentes de redes de tres terminales, así como se introduce al alumno en el uso de las componentes simétricas para el análisis de los sistemas desequilibrados, y se dan los fundamentos de los circuitos no senoidales, se repasa la respuesta temporal de los circuitos eléctricos, y asimismo se trata el fenómeno de la resonancia y se le introduce al alumno en el estudio y diseño de filtros.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aplicar o coñecemento de matemáticas, ciencia e enxeñaría.
A2 Deseñar e realizar experimentos así como analizar e interpretar resultados.
A4 Dominar as técnicas tradicionais e modernas necesarias para poder realizar adecuadamente planos, gráficos e esquemas, con obxecto de plasmar graficamente ideas e solucións; así como interpretar a realización de calquera traballo de enxeñaría.
A6 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A10 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enexeñaría.
B1 Aprender a aprender.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B10 Capacidade de Análise e síntese.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Poder analizar cualquier tipo de circuito electrico trifásico. . A1
A2
A4
A6
A10
B1
B5
B10
C1
C2
C7
Poder diseñar filtros básicos. A1
A2
A4
A6
A10
B1
B5
B10
C1
Poder analizar cualquier circuito en regimen temporal ó transitorio. A1
A2
A4
A6
A10
B1
B5
B10
C1
Poder analizar circuitos con perturbaciones armónicas. A1
A2
A4
A6
A10
B1
B4
B5
C1

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Sistemas Polifásicos.
Tema 2. Potencia en redes trifásicas. Métodos de Potencia.
Tema 3. Circuitos equivalentes de redes de tres terminales.
Tema 4. Sistemas desequilibrados. Teoría de las Componentes Simétricas.
Tema 5. Circuitos con excitaciones periódicas no senoidales. Armónicos.
Tema 6. Respuesta temporal. Transitorios.
Tema 7. Introducción a los filtros eléctricos. Resonancia.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 0 87.5 87.5
Proba obxectiva 3 20 23
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Se realizara un único exámen que constara de 10 a 15 problemas cortos del tipo test y de 4 a 6 cuestiones básicas de teoría.

La duración de la prueba durara sobre las 3 horas.

Se establece que errores graves de concepto, llevan a la anulación de la pregunta.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica González, B. y otros (1995). " Sistemas polifásicos (Teoría y Problemas) . Paraninfo
Conejo, A. y otros (2004). Circuitos eléctricos para la ingeniería . McGraw-Hill
Fraile, J. (1993). Electromagnetismo y Circuitos Eléctricos. E.T.S.I. de Caminos, Canales y Puertos. Universidad Politécnica de Madrid
León. V., y otros (2001). Ineficiencias de los sistemas eléctricos . Universidad Politécnica de Valencia
Alabern, X. y otros (1991). Problemas de electrotecnia. Circuitos trifásicos . Paraninfo
Eguiluz. L. I., y otros (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos . Eunsa
Parra, V.M. y otros ( 1992). Teoría de Circuitos . UNED
Ras, E. ( 1988). Teoría de Circuitos: Fundamentos. Marcombo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Física/770511101
Teoría de Circuítos/770511103
Materiais Electr. e Magn./770511106

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Electrometria/770511201

Materias que continúan o temario
Instalacións Eléctricas/770511203
Facturación de Enerxía Eléctrica/770511523

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías