Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aplicar o coñecemento de matemáticas, ciencia e enxeñaría. |
A2 |
Deseñar e realizar experimentos así como analizar e interpretar resultados. |
A3 |
Deseñar, proxectar e construír calquera obra, sistema, compoñente ou proceso que deba cumprir certas necesidades e/ou requirimentos, coñecendo e aplicando a lexislación e normativa vixente. |
A6 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A9 |
Necesidade dun aprendizaxe permanente e continuo. (Life-long learning). |
A10 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Traballar nun entorno internacional con respecto das diferenzas culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B10 |
Capacidade de análise e síntese. |
B11 |
Capacidade de Organización e Planificación. |
B12 |
Coñecemento de polo menos unha lingua estranxeira. |
B13 |
Coñecemento de informática. |
B14 |
Coñecementos de Xestión de información. |
B15 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B16 |
Capacidade de trasladar os coñecementos á práctica. |
B17 |
Dispoñer de habilidades para a investigación. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Deseñar, proxectar e construír circuitos e sistemas electrónicos de potencia, dende o punto de vista de conversión de potencia. |
A3
|
B2 B3 B4 B16
|
C3 C6 C7
|
Deseñar e realizar experimentos de electrónica de potencia así como analizar e interpretar resultados obtidos. |
A2
|
B2 B10 B12 B13 B17
|
C6 C8
|
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría correspondentes a electrónica de potencia. |
A6
|
B2 B10 B11 B13 B14 B16
|
C3
|
Necesidade dun aprendizaxe permanente e continuo. As topoloxías manteñense no tempo con algunha mellora ou modificación, pero os grandes avances en relación aos compoñentes e dispositivos novos requiren dunha reciclaxe constante por parte do usuario desta materia. |
A9 A10
|
B4 B5
|
C3 C7
|
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 A10
|
B2 B7 B9 B12 B13 B14 B17
|
C3 C7
|
E necesaria a resolución de problemas dunha maneira efectiva dende mointos puntos de vista como pode ser adoptar determinadas solucións. |
A1 A2
|
B1 B2 B3
|
C3 C6 C8
|
Na resolución de circuitos de electrónica de potencia e necesaria capacidade de análise e síntese para simplificalos diferentes problemas dos que se dispón. |
A1 A2 A6 A9 A10
|
B10 B11 B13
|
C2 C3 C7 C8
|
Os diferentes coñecementos que se adquiren teñen a necesidade de ser trasladados á práctica para desenrolar circuitos reais propios dos sistemas electrónicos de potencia. |
A1 A2
|
B14 B15 B16
|
C2 C6 C7
|
Requirense coñecementos de informática, tanto a nivel usuario como coñecementos específicos como poden ser programas de simulación ou ferramentas que permiten o dimensionado de compoñentes pertencentes ós diferentes circuitos a estudar. |
A10
|
B1 B2 B10 B13 B14
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I : Electrónica de potencia. Componentes fundamentales. |
Tema 01 Diodos y Transistores de potencia.
Tema 02 El tiristor y el triac. Otros elementos.
Tema 03 Circuitos básicos. Protecciones.
Tema 04 Nuevos semiconductores de potencia: IGBT, MCT…
|
Bloque II : Electrónica de potencia. Circuitos y aplicaciones. |
Tema 05 Rectificadores no controlados.
Tema 06 Rectificadores controlados.
Tema 07 Reguladores de alterna. Interruptores estáticos.
Tema 08 Convertidores DC-DC.
Tema 09 Inversores (DC-AC).
Tema 10 Aplicaciones principales.
Tema 11 Efectos sobre la red eléctrica. Armónicos y factor de potencia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
20 |
40 |
Solución de problemas |
16 |
16 |
32 |
Presentación oral |
1 |
5 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
7 |
14 |
21 |
Proba obxectiva |
3 |
10.5 |
13.5 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas como o 11 ou 12, que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas reais concretos, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba obxectiva |
Consiste en la realización de una prueba objetiva de aproximadamente 3 horas de duración, en la que se evaluarán los conocimientos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
La atención personalizada correspondiente a las prácticas de laboratorio consiste en la ayuda en posibles problemas de resolución particulares de cada caso concreto, siendo necesaria la guía del alumno para encauzar la resolución. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Asistencia a clase |
0 |
Solución de problemas |
Realización de ejercicios sobre la materia |
0 |
Presentación oral |
Exposición de trabajos realizados |
0 |
Prácticas de laboratorio |
Realización de las prácticas establecidas en la materia |
0 |
Proba obxectiva |
Examen tipo prueba objetiva |
100 |
|
Observacións avaliación |
Se valorarán aspectos tales como asistencia a clase, trabajo personal, trabajos voluntarios, ACTITUD, etc., para ayudar a la obtención del aprobado.
Es necesario obtener 50 puntos en la prueba objetiva para aprobar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Daniel W. Hart. (2001) Electrónica de Potencia Pearson Prentice Hall. |
Bibliografía complementaria
|
|
Mohan / Undeland / Robbins (1989) Power Electronics: converters, applications and design. John Wiley & Sons.
Muhammad H. Rashid (2005) Electrónica de Potencia. Circuitos, dispositivos y aplicaciones. Pearson Prentice Hall.
R. S. Ramshaw (1993) Power Electronics Semiconductor Switches Chapman & Hall |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electrónica Dixital/770611203 | Física/770611101 | Teoría de Circuítos/770611103 | Tecnoloxía Electrónica/770611106 | Estatística/770611107 | Regulación Automática/770611201 | Electrónica Analóxica/770611202 | Deseño de Sistemas Electrónicos Dixitais/770611205 | Sistemas Eléctricos/770611206 | Inglés Técnico Electrónico/770611546 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Informática Industrial/770611301 | Automatización Industrial/770611302 | Instrumentación Electrónica/770611303 |
|
Materias que continúan o temario |
Control Electrónico de Máquinas Eléctricas/770611533 |
|
|