Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Sistemas Dixitais II Código 770G01034
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Profesorado
Leira Rejas, Alberto Jose
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
alberto.leira@udc.es
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral El objetivo de esta asignatura es el de proporcionar las competencias que capaciten para el diseño y realización hardware y software de sistemas electrónicos basados en microcontrolador con aplicación principalmente dentro del campo del control de procesos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A10 Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría.
A25 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica.
A26 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica dixital e microprocesadores.
A27 Coñecemento aplicado de electrónica de potencia.
A28 Coñecemento aplicado de instrumentación electrónica.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
A33 Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Diseñar y realizar a nivel HARDWARE sistemas electrónicos basados en microcontrolador con aplicación principalmente en el campo del control de procesos. A5
A10
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A33
A34
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C5
C7
C8
Diseñar y realizar a nivel SOFTWARE tanto en lenguaje ensamblador como en lenguaje C, sistemas electrónicos basados en microcontrolador con aplicación principalmente en el campo del control de procesos. A5
A10
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A33
A34
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C5
C7
C8
Depurar y verificar a nivel software y hardware sistemas electrónicos basados en microcontrolador A5
A10
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A33
A34
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C7
C8
Manejo de las herramientas informáticas necesarias para el diseño, implementación y verificación de sistemas electrónicos basados en microcontrolador A5
A10
A30
A33
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C7
C8
Selección e integración de los dispositivos electrónicos analógicos y digitales en los sistemas basados en microcontrolador en función de sus carcaterísticas, costes y tipo de aplicación. A5
A10
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A33
A34
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: ARQUITECTURA DE LOS SISTEMAS MICROPROCESADORES 1.1. Introducción.
1.2. Arquitectura Von Neumann.
1.3. Arquitectutra Harvard.
1.4. Memorias. Mapa de memoria.
1.5. Buses.
1.6. Unidad Central de Procesos
1.7. Unidad de Entrada/Salida.
TEMA 2: ESTUDIO PARTICULAR DE UN MICROCONTROLADOR CON ARQUITECTURA VON NEUMANN. 2.1. Introducción.
2.2. Organización de memoria.
2.3. Juego de Instrucciones
2.4. Programación en ensamblador.
2.5. Programación en C.
2.6. Puertos de E/S.
2.7. Temporizadores y Contadores.
2.8. Interrupciones.
2.9. Modos de bajo consumo.
2.10. Dispositivos de Supervisión.
2.11. Comunicaciones Serie.
2.12. E/S analógicas.
2.13. Aplicaciones.
TEMA 3: ESTUDIO PARTICULAR DE UN MICROCONTROLADOR CON ARQUITECTURA HARVARD. 3.1. Introducción.
3.2. Organización de memoria.
3.3. Juego de Instrucciones
3.4. Programación en ensamblador.
3.5. Programación en C.
3.6. Puertos de E/S.
3.7. Temporizadores y Contadores.
3.8. Interrupciones.
3.9. Modos de bajo consumo.
3.10. Dispositivos de Supervisión.
3.11. Comunicaciones Serie.
3.12. E/S analógicas.
3.13. Aplicaciones.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 21 15 36
Prácticas de laboratorio 9 10 19
Proba obxectiva 4 20 24
Proba de resposta múltiple 1 5 6
Prácticas a través de TIC 0 15 15
Presentación oral 1 6 7
 
Atención personalizada 6.5 0 6.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Las sesiones magistrales sirven para desarrollar los contenidos de la asignatura tanto a nivel teórico como práctico.
Prácticas de laboratorio Consistirá en la realización práctica de sistemas electrónicos basados en microcontrolador (software y hardware), haciendo que el alumno utilice las herramientas de desarrollo (Entrenador, Ensamblador, Compilador, Simulador, Emulador, Tarjetas de Desarrollo, Analizador Lógico, etc. ) necesarias para la implementación de dichos diseños.
Proba obxectiva La prueba objetiva escrita tiene el objetivo de comprobar si el alumno ha adquirido las competencias fijadas como objetivo de esta asignatura.
Proba de resposta múltiple Se realizará al menos una prueba de respuesta múltiple, para la comprobación de los conocimientos adquiridos, en horario de clase y/o al mismo tiempo que las pruebas objetivas
Prácticas a través de TIC Durante el curso se propondrán problemas/supuestos prácticos para su resolución.
Presentación oral Durante el curso se propondrá la realización de al menos un trabajo que tendrá que ser defendido/presentado oralmente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Prácticas a través de TIC
Descrición
Cada alumno dispone para la resolución de sus posibles dudas y/o problemas, de las correspondiente sesiones de tutoría personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva La prueba objetiva escrita tiene el objetivo de comprobar si el alumno ha adquirido las competencias fijadas como objetivo de esta asignatura. 50
Presentación oral Durante el curso se propondrá la realización de al menos un trabajo que tendrá que ser defendido/presentado oralmente. 10
Prácticas de laboratorio Su realización y valoración positiva es imprescindible para aprobar la asignatura 10
Proba de resposta múltiple Se realizará al menos una prueba de respuesta múltiple, para la comprobación de los conocimientos adquiridos, en horario de clase y/o al mismo tiempo que las pruebas objetivas 15
Prácticas a través de TIC Durante el curso se propondrán problemas para que los alumnos los resuelvan de foma teórica y práctica mediante simulación. 15
 
Observacións avaliación

Para aprobar la asignatura hay que obtener una puntuación mínima de 50 puntos sobre 100.


La nota final se obtendrá sumando las puntuaciones obtenidas en Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Prueba de respuesta múltiple y Prueba objetiva, siempre y cuando se cumplan las siguientes condiciones:



  • Que se hayan realizado y aprobado las Prácticas de laboratorio (puntuación mayor o igual que 5).
  • Que se haya obtenido en un examen final una puntuación mayor o igual que 20.

Las notas de cada uno de los apartados solo serán válidas durante el curso académico en el que se obtengan.


Fontes de información
Bibliografía básica Infineon (2000). C500 Architecture and Instruction Set. Siemens
Stallings, William (2002). Computer Organization and Architecture. Macmillan Publishing Co
Microchip Technology Inc. (2008). PIC18F8722 Family Data Sheet. Microchip Technology Inc.
Microchip Technology Inc. (2000). PICmicro 18C MCU Family Reference Manual. Microchip Technology Inc.
Michael Predko (2000). Programming & Customizing PICmicro Microcontrollers. McGraw-Hill/TAB Electronics
Infineon (1999). Siemens Microcomputer Components C517A 8-Bit CMOS Single-Chip Microcontroller. Siemens
García Guerra A (1993). Sistemas Digitales. Ingeniería de los Microprocesadores 68000. Centro de Estudios Ramón Areces
  • Recursos disponibles en el Campus Virtual de la UDC-Moodle (tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.)https://campusvirtual.udc.es/moodle/.

Bibliografía complementaria Michael Predko (1998). Handbook of Microcontrollers. McGraw-Hill/TAB Electronics


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática/770G01002
Electrónica Dixital/770G01023
Sistemas Dixitais I/770G01026

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Electrónica de Potencia/770G01036

Materias que continúan o temario
Informática/770G01002
Fundamentos de Electrónica/770G01018
Electrónica Dixital/770G01023
Sistemas Dixitais I/770G01026
Instrumentación Electrónica I/770G01027
Enxeñaría de Control/770G01028

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías