Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A12 |
Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría. |
A15 |
Coñecer e utilizar os principios da teoría de circuítos e máquinas eléctricas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conoce los conceptos y leyes fundamentales de la termodinámica y electromagnetismo y su aplicación a problemas básicos en ingeniería. |
A7 A12 A15
|
B1 B4
|
C1 C6 C8
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos de la física, reconociendo los variados fundamentos físicos que subyacen en una aplicación técnica, dispositivo o sistema real. |
A3
|
B1 B4
|
C6 C8
|
Conoce las unidades, órdenes de magnitud de las magnitudes físicas definidas y resuelve problemas básicos de ingeniería, expresando el resultado numérico en las unidades físicas adecuadas. |
A7
|
B1 B2 B4
|
C1 C6 C8
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental o simulación y trata, presenta e interpreta los datos obtenidos, relacionándolos con las magnitudes y leyes físicas adecuadas. |
A3 A7
|
B1 B4
|
C1
|
Aplica correctamente las ecuaciones fundamentales de la mecánica a diversos campos de la física y de la ingeniería: Termodinámica y electromagnetismo. |
A4 A7
|
B1 B4 B6
|
C1
|
•Utiliza correctamente los conceptos de temperatura y calor. Los aplica a problemas calorimétricos, de dilatación y de transmisión de calor. |
A7 A12
|
B1 B4
|
C1
|
• Aplica el primer y segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos y máquinas térmicas. |
A7 A12
|
B1 B4
|
C1 C3
|
• Conoce las propiedades principales de los campos eléctrico y magnético, las leyes clásicas del electromagnetismo que los describen y relacionan, el significado de las mismas y su base experimental. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C4
|
• Conoce y utiliza los conceptos relacionados con la capacidad, la corriente eléctrica y la autoinducción e inducción mutua, así como las propiedades eléctricas y magnéticas básicas de los materiales. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Temperatura y gases
2. Primer principio de la termodinámica
3. Segundo principio de la termodinámica
4. Campo y potencial eléctrico
5. Dieléctricos y polarización de la materia. Condensadores
6. Circuitos de corriente continua
7. Campos magnéticos
8. Inducción electromagnética
9. Ondas electromagnéticas
|
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
0 |
21 |
Solución de problemas |
21 |
26 |
47 |
Prácticas de laboratorio |
9 |
15 |
24 |
Portafolios do alumno |
0 |
5 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
2 |
0 |
2 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Lecturas |
0 |
39 |
39 |
Análise de fontes documentais |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Solución de problemas |
Lectura de los enunciados propuestos. Interpretación, planteamiento y resolución de las ecuaciones usando las herramientas matemáticas disponibles. Análisis del resultado obtenido. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de ensayos en el laboratorio. |
Portafolios do alumno |
Cuaderno de trabajo del alumno |
Proba de resposta múltiple |
Ejercicios cortos, de respuesta múltiple, sobre los contenidos vistos hasta ese momento. |
Proba obxectiva |
Prueba objetiva escrita sobre los contenidos de la asignatura. Se realizará al finalizar el semestre. |
Lecturas |
Trabajo personal del alumno sobre los distintos contenidos de la asignatura. |
Análise de fontes documentais |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Los alumnos desarrollarán las practicas propuestas, siendo responsables de los resultados obtenidos.En todo instante tendrán el siguimiento del profesor.
Para la resolución de problemas elegirán libremente resolverlos sólos o en grupo. La corrección sera individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Se valorará la comprensión del trabajo de laboratorio. |
10 |
Solución de problemas |
Evaluación continua mediante el seguimiento del alumno en las clases y tutorías, valorando la comprensión que el alumno adquiere de la asignatura. |
10 |
Proba obxectiva |
Al finalizar el semestre se realizará una prueba objetiva escrita de tres horas de duración sobre los contenidos de la asignatura. |
70 |
Proba de resposta múltiple |
Se realizarán dos pruebas de respuesta múltiple sobre los contenidos vistos hasta el momento de la realización de la prueba. |
10 |
|
Observacións avaliación |
<p>Los alumnos repetidores que hayan realizado las prácticas en el curso 2012-13 podrán optar entre realizar nuevamente las prácticas de laboratorio y ser evaluados, o no realizarlas y conservar la puntuación del laboratorio del curso anterior.</p> <p>La evaluación del alumno y de las competencias adquiridas, individualmente o en grupo se llevará a cabo ponderando adecuadamente las siguientes actividades: Prueba objetiva presencial escrita 70% Prácticas de laboratorio 10% Evaluación continua mediante el seguimiento del alumno en las clases y tutorías, valorando la comprensión que el alumno adquiere de la asignatura 20%. (En este apartado incluimos conjuntamente la evaluación de las soluciones de problemas y las pruebas de respuesta múltiple pues consideramos que se deben complementar y calificar conjuntamente aunque la aplicación informática no lo permite) </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria”. Ed. Addison-Wesley Iberoamericana
M. Alonso y E.J. Finn “Física”. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano |
Bibliografía complementaria
|
|
M. Alonso y E.J. Finn "Física" (3 Volúmenes). Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
F.J. Blatt "Fundamento de Física". Ed. Prentice Hall. Hispanoamericana S.A.
R.M. Eisberg y L.S. Lerner "Física: Fundamentos y Aplicaciones".Ed. Mc. Graw - Hill
W.E. Gettys, F.J. Keller y M.K. Skove "Física Clásica y Moderna". Ed. Mc. Graw - Hill
R.A. Serway "Física". Ed. Mc. Graw - Hill
P.A. Tippler "Física". Ed. Reverté
S.M. Lea y J.R. Burke. “Física”. Ed. Paraninfo.
PROBLEMAS
-S.Burbano, E. Burbano y C. Gracia. “Problemas de Física”. Ed. Tebar
J. García Roger "Problemas de Física". Ed. Universitaria de Barcelona
- F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Mecánica, Electromagnetismo, Ondas)". Ed. Tebar Flores.
- F.A. González "La Física en Problemas". Ed. Tebar Flores
- J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores
- Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física". Ed. Univ. de Las Palmas
- F.J. Gálvez, R. López, A. Llopis y C. Rubio "Física. Curso Teórico-Práctico de Fundamentos de Física de la Ingeniería". Ed. Tebar Flores |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica/770G01012 | Fundamentos de Electricidade/770G01013 | Polímeros en Electrónica/770G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 |
|
|