Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
-Aprender as técnicas básicas de traballo no campo da Botánica |
A3 A18 A23 A28
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B1 B5 B6 B7
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Aprender a recolectar e conservar os diferentes tipos de mostras para o seu posterior estudo. |
A3 A18
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B1 B5 B6 B7
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Profundizar no estudio e idenficación do material vexetal no laboratorio. |
A1
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
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C1
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Comprender o funcionamento das comunidades vexetais e as relacións entre as diferentes especies que as compoñen |
A5 A17 A28
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
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Coñecer os factores (bióticos e abióticos) que condicionan a distribución dos vexetais no medio natural. |
A17 A21
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
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Coñecer aplicacións prácticas do mundo vexetal |
A7 A23
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1: Introdución a las Técnicas de Experimentación en Botánica |
Directrices xerais a seguir no campo e no laboratorio |
Bloque 2: Métodos de recollida e análise das algas e cianobacterias de auga doce |
Explicación da metodoloxía da recolección de mostras nos entornos de auga doce que se van mostrear (plncton, bentos).
Explicación sobre a conservación do material biolóxico recollido no campo.
Explicación dos instrumentos a utilizar para a medida dos parámetros ambientais.
Explicación da marcha do estudio no laboratorio |
Bloque 3: Estudio das comunidades de algas betónicas mariñas
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Explicación del objeto de estudio que se abordará en las prácticas.
Explicación de la metodología utilizada para la recolección de muestras intermareales y para la toma de datos de la flora bentónica, así com el método de conservación del material.
Explicación del metodo de estudio del material en el laboratorio y del proceso de análisis de los datos y puesta en común de los mismos para la gestión compartida entre todos los alumnos. |
Bloque 4: Utilización de vexetais como indicadores biolóxicos |
Explicación de los fundamentos y la metodología de recolección de muestras de diatomeas bentónicas en entornos dulceacuícolas y de líquenes corticícolas para su empleo como bioindicadores de la calidad de las aguas continentales y atmosférica, respectivamente, mediante el cáluclo de distintos índices ecológicos.
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Bloque 5: Estudio das comunidades vexetais terrestres.
Temario prácticas
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Explicación de los fundamentos y la metodología de recolección de muestras y elaboración de inventários florísticos de plantas vasculares terrestres. |
Bloque Práctico 1: Saída ao campo |
Estudo e recollida de material vexetal no medio natural: Mariño, terrestre e doceacuícola. |
Bloque Práctico 2: Identificación das microalgas de auga doce. Tratamento datos
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Estudo no laboratorio das algas e cianobaterias doceacuícolas recollidas no medio natural. Elaboración de datos para a realización dunha memoria. |
Bloque Práctico 3: Identificación das algas betónicas mariñas. Tratamento datos |
Estudio del material ficológico con un doble objetivo: (a) aprender técnicas de determinación de algas bentóncias marinas y (b) verificar la identificación previa realizada en el campo con objeto de unificar criterios en las matrices de datos. |
Bloque Práctico 4: Identificación dos bioindicadores. Tratamento datos |
Estudio, preparación e identificación en el laboratorio de las muestras recogidas tanto de diatoméas bentónicas como de líquenes corticicolas.
Estimas numéricas de abundancia de cada taxón en las distintas muestras obtenidas y cálculo de distintos índices biológicos.
Elaboración de datos, comparación de resultados y extracción de conclusiones. |
Bloque Práctico 5: Identificación dos vexetais terrestres. Tratamento datos |
Estudio, preparación e identificación en el laboratorio de las muestras recogidas.
Estimas numéricas de abundancia de cada taxón en las distintas muestras obtenidas y cálculo de distintos índices biológicos.
Elaboración de datos, comparación de resultados y extracción de conclusiones. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
1 |
132.5 |
133.5 |
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Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Proba obxectiva |
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Descrición |
Tutorías para consulta de dudas sobre la materia. (Cita previa con el coordinador de la materia a través de correo electrónico) |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
100 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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(). .
GARCIA ROLLAN, M. (1996). Atlas clasificatorio de la Flora de España Penínsular y Balear. 2 Vols. . Mundi Prensa, Madrid.
DAWES, B.L. (1986). Botánica marina. . Limusa, México.
Bourrelly, P (1988). Complements Les algues d´eau douce. Initiation a la systematique, I. Les algues vertes.. Ed. Boubée, Paris
BRAUN-BLANQUET, J. (1979. ). Fitosociología: base para el estudio de las comunidades. Ed. Blume. Madrid.
PÉREZ VALCÁRCEL, C., LÓPEZ PRADO, M.C. & LÓPEZ DE SILANES VÁZQUEZ, M.E. (2003). Guía dos liques de Galicia. Baía Edicións. A Coruña.
HALUWYN, CH. VAN & LEROND, M. (1993). Guide des lichens. . Éditions Lechevalier. París.
LITTLER, M.M. & LITTLER, D.S. (1985. ). Handbook of phycological methods. Ecological field methods. . Cambridge Univesity Press.
RUMEAU, A. & COSTE, M (1988). Initiation a la systématique des diatomées d´eau douce. Pour l´utilisation practique d´un indice diatomique générique.. Bull. Fr. Pêche Piscic. 309
Bourrelly, P (1981). Les algues d´eau douce. Initiation a la systematique, II. Les algues jaunes.... Ed. Boubée, Paris
Bourrelly, P (1985). Les algues d´eau douce. Initiation a la systematique, III. Les algues blues et rouges.... Ed. Boubée, Paris
Bourrelly, P (1990). Les algues d´eau douce. Initiation a la Systematique. Les algues vertes.. Ed. Boubée, París
HASHIMOTO, Y. & NONAMI, H (1990. ). Measurement techniques in plant science. . Academic Press, London
KAUSHIK, B.D. (1990. ). methods of Blue green-algae.. Ass. Pyblish. Comp. New Delhi
LOBBAN, C.S. & P.J. HARRISON (1994). Seaweed ecology and physiology. . Cambridge Univ. Press |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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