Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Bioloxía dos Animais Terrestres Código 610212604
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Galan Regalado, Pedro Manuel
Correo electrónico
pedro.galan@udc.es
Profesorado
Galan Regalado, Pedro Manuel
Correo electrónico
pedro.galan@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1, A3, A5, A9, A17, A18, A20, A21, A22, A24, A26, A27, A28 B1, B2, B3, B4, B5, B6 C1, C3, C4, C5, C6, C7, C8 A1
A5
A17
A18
A20
A25
A27
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 3 133.5 136.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva 1. Examen sobre los contenidos teóricos impartidos por el profesor. Consistirá en una serie de preguntas de extensión media. Se realizarán un examen parcial liberatorio a la mitad del cuatrimestre y el examen final. La puntuación alcanzada en estos exámenes supondrá el 80% de la nota final (máximo de 8 puntos sobre 10).
2. Examen sobre los contenidos prácticos desarrollados en las prácticas de campo y de laboratorio. La puntuación alcanzada supondrá el 20% de la nota final (máximo de 2 puntos sobre 10).
3. Evaluación continua de la participación y aprendizaje en las clases prácticas. La asistencia a las clases prácticas de laboratorio y de campo es obligatoria. Se controlará la asistencia de todos los alumnos.
4. Será preciso obtener un mínimo de 5 puntos sobre 10 para aprobar la materia.
5. Se considerarán como No Presentados a los alumnos que no asistan al examen final de la asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva 1. Examen sobre los contenidos teóricos de la asignatura. Consistirá en una serie de preguntas de extensión media. La puntuación alcanzada en esta parte del exámen supondrá el 80% de la nota final (máximo de 8 puntos sobre 10).

2. Examen de visu. Se realizará conjuntamente con el examen de los contenidos teóricos. Consistirá en el reconocimiento por fotos de una serie de especies animales terrestres (los más característicos de la fauna gallega e ibérica) de una lista que estará disponible en la plataforma Moodle a comienzo de curso. La puntuación alcanzada supondrá el 20% de la nota final (máximo de 2 puntos sobre 10).
100
 
Observacións avaliación
<p> En la convocatoria de septiembre el 20% de la nota total correspondiente a las salidas al campo y prácticas de laboratorio se valorarán en un examen práctico. </p>

Fontes de información
Bibliografía básica Smith, R. L. & Smith, T. M. (2001). Ecology and Field Biology (6ª ed.). . Benjamin Cummings. San Francisco.
Willmer, P.; Stone, G. & Johnston, I. (2009). Environmental Physiology of Animals. (2ª ed.). . John Wiley & Sons.
Purroy, F. J. & Varela, J. M. (2005). Guía de las aves de España (2ª ed.).. Lynx Edicións. Barcelona.
Purroy, F. J. & Varela, J. M. (2005). Guía de los mamíferos de España. . Lynx Edicións. Barcelona.
del Hoyo, J.; Elliot, A. & Sargatal, J. (1992-2013). Handbook of the Birds of the World. Vol. 1-16. . Lynx Edicions. Barcelona.
Pough, F. H.; Heiser, J. B. & Janis, C. M. (2009). Vertebrate Life. (8ª ed.). Prentice Hall, Inc. New Jersey.

Pleguezuelos, J. M.; Márquez, R. & Lizana, M. (Eds.) (2002): Atlas y libro rojo de los anfibios y reptiles de España. Dirección General de Conservación de la Naturaleza-A.H.E., Madrid.

Pough, F. H.; Heiser, J. B. & Janis, C. M. (1999): Vertebrate Life. International Edition. (5ª ed.). Prentice Hall, Inc. New Jersey.

Purroy, F. J. & Varela, J. M. (2003): Guía de los mamíferos de España. Lynx Edicións. Barcelona.

Purroy, F. J. & Varela, J. M. (2005): Guía de las aves de España (2ª ed.). Lynx Edicións. Barcelona.

Smith, R. L. & Smith, T. M. (2001): Ecology and Field Biology (6ª ed.). Benjamin Cummings. San Francisco.

Willmer, P.; Stone, G. & Johnston, I. (2000): Environmental Physiology of Animals. Blackwell Science. Oxford.

Bibliografía complementaria Masó, A. & Pijoan, M. (2011). Anfibios y reptiles de la Península Ibérica, Baleares y Canarias.. Editorial Omega. Barcelona.
Levin, S. A. (Ed.) (2001). Encyclopedia of Biodiversity. . Academic Press. San Diego. 5 Vol.
Walker, W. F. & Liem, K. F. (1997). Functional Anatomy of the Vertebrates. An Evolutionary Perspective. (2ª ed.). . Saunders College Publishing. Philadelphia.
Penas Patiño, X. M.; Pedreira López, C. & Silvar, C. ( (2004). Guía das aves de Galicia. (2ª ed.). . Bahia Edicións. A Coruña.
Mullarney, K.; Svensson, L.; Zetterström, D. & Grant, P. J. (2009). Guía de Aves (2ª ed.).. Ediciones Omega. Barcelona.
del Hoyo, J.; Elliot, A. & Sargatal, J. (1992-2011). Handbook of the Birds of the World. Vol. 1-16. . Lynx Edicions. Barcelona.
Vitt, L. J. & Caldwell, J. P. (2009). Herpetology. (3ª ed.). . Academic Press. San Diego, CA.
Hare, T. (1995). Mundos Naturales.. Ed. Blume. Barcelona.
Macdonald, D. W. (2009). The Encyclopedia of Mammals.. Oxford University Press. Oxford.
Groombridge, B. & Jenkins, M. D. (2002). World Atlas of Biodiversity.. University of California Press. Los Angeles.

del Hoyo, J.; Elliot, A. & Sargatal, J. (1992-2011): Handbook of the Birds of the World. Vol. 1-15. Lynx Edicions. Barcelona.

Forel, J. & Leplat, J. (1998): Faune des Carabus de la Península Ibérique. Collection Systématique, vol 2. Magellanes. Paris.

Galán, P. (2002): La fauna en los espacios naturales protegidos de Galicia. BioPress.

García-París, M.; Montori, A. & Herrero, P. (2004): Amphibia, Lissamphibia. En: Ramos, M. A. et al. (Eds.). Fauna Ibérica, vol. 24. Museo Nacional de Ciencias Naturales. CSIC. Madrid.

Hagemeijer, W. J. M. & Blair, M. J. (Eds.). (1997): The EBCC Atlas of European Breeding Birds. T & D. Poyser. London.

Levin, S. A. (Ed.) (2001): Encyclopedia of Biodiversity. Academic Press. San Diego. 5 Vol.

Pough, F. H.; Andrews, R. M.; Cadle, J. E.; Crump. M. L.; Savitzky, A. H. & Wells, K. D. (2004): Herpetology (3ª ed.). Prentice Hall, Inc. New Jersey.

McGavin, G. C. (2000): Insectos, arañas y otros artrópodos terrestres. Ed. Omega. Barcelona.

Mullarney, K.; Svensson, L.; Zetterström, D. & Grant, P. J. (2001): Guía de Aves. Ediciones Omega. Barcelona.

Penas Patiño, X. M.; Pedreira López, C. & Silvar, C. (2004): Guía das aves de Galicia. (2ª ed.). Bahia Edicións. A Coruña.

Soler, M. (Ed.). (2003): Evolución. La base de la biología. Proyecto Sur de Ediciones. Granada.

Tellería, J. L.; Asensio, B. & Díaz, M. (1999): Aves ibéricas. II. Paseriformes. J. M. Reyero Editor. Madrid.

Townsend, C. R.; Harper, J. L. & Begon, M. (2000): Essentials of Ecology. Blackwell Science, Inc. Oxford.

Viéitez Cortizo, E. & Rey Salgado, J. M. (2005): A Natureza Ameazada 2004. Consello da Cultura Galega. Santiago de Compostela.

Walker, W. F. & Liem, K. F. (1997): Functional Anatomy of the Vertebrates. An Evolutionary Perspective. (2ª ed.). Saunders College Publishing. Philadelphia.

Vitt, L. J. & Caldwell, J. P. (2009): Herpetology. (3ª ed.). Academic Press. San Diego, CA.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Zooloxía/610212205
Ecoloxía/610212301
Fisioloxía Animal/610212302

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Debido a que la asignatura sintetiza conocimientos de materias muy diversas de Biología, especialmente de Zoología, Ecología, Fisiología y Biología de la Conservación, y que no existe ningún texto que reúna toda la materia impartida, se recomienda que los alumnos sigan los contenidos teóricos y prácticos que fueron impartidos por el profesor. De manera complementaria, para cada uno de los apartados del temario, se recomiendan una serie de referencias bibliográficas, todas ellas presentes en la biblioteca de la Facultad, que los alumnos podrán consultar para ampliar conocimientos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías