Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Botánica Doceacuícola Código 610212607
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Barbara Criado, Ignacio Manuel
Correo electrónico
ignacio.barbara@udc.es
Profesorado
Barbara Criado, Ignacio Manuel
Correo electrónico
ignacio.barbara@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/guiadocente
Descrición xeral Coñecer:
- A diversidade vexetal das augas doces; os distintos modos de vida e a bioloxía dos principias grupos
taxonómicos que compoñen a flora doceacuícola.
- Os factores ambientais e a súa influencia no desenvolvemento das poboacións.
- O efecto das poboacións no medio onde se desenrolan
- As algas como importantes bioindicadores.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Bioloxía das algas doceacuícolas A1
A3
A5
A17
A18
A25
B1
B3
B4
B5
B7
C1
C2
C3
C6
C7
C8
Mostraxe, estudo e tratamentos de conservación de especímenes vexetais doceacuícolas A1
A3
A5
A18
B1
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Análisi e interpretación da bioloxía das algas doceacuícolas nos distintos entornos. A1
A2
A6
A21
A25
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Mostraxe e caracterización das povoacions algais A1
A3
A17
A18
A25
A28
B1
B4
B5
B6
B7
Avaliación do imparto ambiental nas augas doces utilizando povoacions de algas A1
A2
A17
A25
A28
B1
B3
B4
B5
B6
Diseño de experimentos no campo, estudo do material e interpretación dos resultados A1
A3
A5
A24
A25
B1
Redacción dun traballo cos resultados obtidos no ponto anterior A1
A3
A5
A20
A25
A26
A28

Contidos
Temas Subtemas
1.- Entornos de auga doce. caracterización das augas doces.
2.- Influenza dos factores ambientais na distribución dos vexetais doceacuícolas, en particular das algas e cianobacterias. Nutrintes, pH, conductividade, temperatura, luz, etc
3.- Ecofisioloxía. Adaptacións dos vexetais de auga doce ás condicións do medio.
4.- Composición florística das augas doces. Bioloxía e ecoloxía dos principais grupos taxonómicos
5.- Importancia do estudo das povioación algais. . As povoacións algais como indicadoras da calidade da auga
6.- Estudo no campo. Mostraxes en diferentes entornos de auga doce.
7.- Estudo no laboratorio do material recolectado no campo. Interpretación dos datos e elaboración dos resultados.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 0 133.5 133.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Tutorías para consulta de dudas sobre la materia. (Cita previa con el coordinador de la materia a través de correo electrónico)

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

BOURRELLY, P. (1981).

Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les algues jaunes

et brunes. Chrysophycées, Phéophycées, Xanthophycées et Diatomées. Vol. II. Société

Nouvelle des Éditions Boubée, Paris.

BOURRELLY, P. (1985). Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les algues bleues

et rouges. Les Eugléniens, Peridiniens et Cryptomonadines. Vol. III. Société Nouvelle des

Éditions Boubée, Paris.

BOURRELLY, P. (1988). Compléments. Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les

algues vertes. Vol. I. Société Nouvelle des Éditions Boubée, Paris.

BOURRELLY, P. (1990). Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les algues vertes.

Vol. I. Société Nouvelle des Éditions Boubée, Paris.

HOEK, C,van den, D.G. MANN & H.M. JAHNS (1995) Algae. An introduction to phycology.

Cambrige Univ. Press

JOHN, D.M.; WHITTON, B.A. & BROOK, J.B.( 2005).

The freshwater algal flora of the

British Isles. Natural History Museum, Cambridge.

MARGALEF, R. (1955). Los organismos indicadores en la Limnología. Biología de las aguas

continentales. Ministerio de Agricultura. Instituto Forestal de Investigaciones y

Experiencias, Madrid..

MARGALEF, R. (1958). Materiales para el estudio de las comunidades de aguas dulces y

salobres, principalmente del N.E. de España. Publ. Inst. Biol. Apl. 28: 5-47.

STEVENSON, R.J.; BOTHWELL, M.I. & LOWE r-l. (1996). Algal Ecology. Freshwater

Benthic Ecosystems. Academia press, London

Bibliografía complementaria

Proporcionarase bibliografía complementaria en cada caso particular.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías