Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. Identificar organismos. |
A2 |
Identificar evidencias paleontolóxicas. |
A3 |
Obter, manexar, conservar e observar especímenes. |
A5 |
Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais. |
A6 |
Realizar análises filoxenéticos. |
A17 |
Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos. |
A18 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A20 |
Describir, analizar, avaliar e planificar o medio físico. |
A21 |
Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas medioambientais. |
A24 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A25 |
Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía. |
A26 |
Desenvolver e implantar sistemas de xestión relacionados coa Bioloxía. |
A28 |
Capacidade para o manexo de instrumentación científica. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Bioloxía das algas doceacuícolas |
A1 A3 A5 A17 A18 A25
|
B1 B3 B4 B5 B7
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Mostraxe, estudo e tratamentos de conservación de especímenes vexetais doceacuícolas |
A1 A3 A5 A18
|
B1 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Análisi e interpretación da bioloxía das algas doceacuícolas nos distintos entornos. |
A1 A2 A6 A21 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Mostraxe e caracterización das povoacions algais |
A1 A3 A17 A18 A25 A28
|
B1 B4 B5 B6 B7
|
|
Avaliación do imparto ambiental nas augas doces utilizando povoacions de algas |
A1 A2 A17 A25 A28
|
B1 B3 B4 B5 B6
|
|
Diseño de experimentos no campo, estudo do material e interpretación dos resultados |
A1 A3 A5 A24 A25
|
B1
|
|
Redacción dun traballo cos resultados obtidos no ponto anterior |
A1 A3 A5 A20 A25 A26 A28
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Entornos de auga doce. |
caracterización das augas doces. |
2.- Influenza dos factores ambientais na distribución dos vexetais doceacuícolas, en particular das algas e cianobacterias. |
Nutrintes, pH, conductividade, temperatura, luz, etc |
3.- Ecofisioloxía. |
Adaptacións dos vexetais de auga doce ás condicións do medio. |
4.- Composición florística das augas doces. |
Bioloxía e ecoloxía dos principais grupos taxonómicos |
5.- Importancia do estudo das povioación algais. . |
As povoacións algais como indicadoras da calidade da auga |
6.- Estudo no campo. |
Mostraxes en diferentes entornos de auga doce. |
7.- Estudo no laboratorio do material recolectado no campo. |
Interpretación dos datos e elaboración dos resultados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
0 |
133.5 |
133.5 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Tutorías para consulta de dudas sobre la materia. (Cita previa con el coordinador de la materia a través de correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
BOURRELLY, P. (1981).
Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les algues jaunes
et brunes. Chrysophycées, Phéophycées, Xanthophycées et Diatomées. Vol. II. Société
Nouvelle des Éditions Boubée, Paris.
BOURRELLY, P. (1985). Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les algues bleues
et rouges. Les Eugléniens, Peridiniens et Cryptomonadines. Vol. III. Société Nouvelle des
Éditions Boubée, Paris.
BOURRELLY, P. (1988). Compléments. Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les
algues vertes. Vol. I. Société Nouvelle des Éditions Boubée, Paris.
BOURRELLY, P. (1990). Les algues d'eau douce. Initiation à la systématique. Les algues vertes.
Vol. I. Société Nouvelle des Éditions Boubée, Paris.
HOEK, C,van den, D.G. MANN & H.M. JAHNS (1995) Algae. An introduction to phycology.
Cambrige Univ. Press
JOHN, D.M.; WHITTON, B.A. & BROOK, J.B.( 2005).
The freshwater algal flora of the
British Isles. Natural History Museum, Cambridge.
MARGALEF, R. (1955). Los organismos indicadores en la Limnología. Biología de las aguas
continentales. Ministerio de Agricultura. Instituto Forestal de Investigaciones y
Experiencias, Madrid..
MARGALEF, R. (1958). Materiales para el estudio de las comunidades de aguas dulces y
salobres, principalmente del N.E. de España. Publ. Inst. Biol. Apl. 28: 5-47.
STEVENSON, R.J.; BOTHWELL, M.I. & LOWE r-l. (1996). Algal Ecology. Freshwater
Benthic Ecosystems. Academia press, London |
Bibliografía complementaria
|
|
Proporcionarase bibliografía complementaria en cada caso particular. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|