Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. Identificar organismos. |
A3 |
Obter, manexar, conservar e observar especímenes. |
A5 |
Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais. |
A17 |
Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos. |
A18 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A20 |
Describir, analizar, avaliar e planificar o medio físico. |
A21 |
Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas medioambientais. |
A22 |
Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas. |
A24 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A25 |
Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía. |
A26 |
Desenvolver e implantar sistemas de xestión relacionados coa Bioloxía. |
A28 |
Capacidade para o manexo de instrumentación científica. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais |
A1 A3 A5 A17 A18 A20 A21 A22
|
B1 B2 B6
|
C3 C5 C6 C8
|
Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos |
A17 A18 A22
|
B3 B5
|
C1 C6 C8
|
Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas medioambientais |
A3 A17 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B5
|
C1 C3 C7
|
Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas. |
A20 A21 A22 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B5
|
C1 C2 C3 C6 C7
|
A18 Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades |
A21 A22 A24 A26
|
B3 B5
|
C1 C6 C7
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
A21 A24 A25 A26 A28
|
B1 B2 B3 B5
|
C1 C2 C4 C6
|
Traballar de forma colaborativa |
A22 A24 A25
|
B1 B5
|
C1 C3 C4 C6
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
A22 A24 A25
|
B5 B6
|
C1 C5 C6 C7
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
A22
|
B3
|
C1
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A21 A22
|
B7
|
C1
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A20 A21 A22
|
B2 B5 B7
|
C1 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEORÍA
Bloque 1: Introducción a Bioxeografía
Bloque 2: Coroloxía
Bloque 3: Fitocenoloxía
Bloque 4: Flora e Vexetación da Península Ibérica e Galicia
Bloque 5: Biodiversidade e conservación |
INTRODUCCIÓN
Tema 1.- Introducción a Botánica Terrestre: Biogeografía.
COROLOGÍA
Tema 2.- Tipología corológica (área continua, disyunta, potencial y actual). Taxones cosmopolitas, ubiquistas y endemismos. Vías migratorias y elementos relictos.
Tema 3.- Areas fitogeográficas: Factores que determinan distribución actual de las plantas: Históricos y actuales (Abióticos y Bióticos).
FITOCENOLOGÍA
Tema 4.- Estructura y Dinámica de la vegetación. Estructura vertical y horizontal. Estructura biológica: Tipos Biológicos. Concepto de sucesión vegetal y serie de vegetación. Vegetación potencial. Tipos de series.
Tema 5.- Bioclimatología. Índices y Diagramas bioclimáticos. Pisos y horizontes bioclimáticos de las regiones Eurosiberiana, Mediterránea y Macaronésica.
FLORA Y VEGETACIÓN
Tema 6.- Reinos Florísticos: Características diferenciales. Biomas terrestres: distribución y estructura.
Tema 7.- El Reino Holártico. Regiones Eurosiberiana, Mediterránea y Macaronésica. Síntesis corológica de la Península Ibérica.
Tema 8.- Flora y Vegetación de Galicia. Familias importantes en la configuración de los bosques: Robledales y Fragas. Hayedos. Avellanedas. Abedulares. Melojares. Encinares. Bosques riparios.
Tema 9.- Familias importantes en la configuración de los matorrale: Tojal-Brezal. Piornales y Xesteiras. Jarales. Enebrales.
Tema 10.- Familias importantes en la configuración de comunidades herbáceas. Comunidades especiales: litoral (playas, dunas, acantilados y marismas), vegetación acuática y de zonas húmedas (turberas)Tema 11.- Flora de interés etnobotánico en Galicia y otras familias de importancia económica.
BIODIVERSIDAD Y CONSERVACIÓN
Tema 12.- Importancia de la diversidad vegetal de Galicia y su conservación. Especies y comunidades protegidas de Galicia. Comunidades vegetales protegidas y zonas LIC en Galicia. Zonas de interés botánico.
|
PRÁCTICAS
|
Práctica 1: Excursión Praia Morouzos (Ortigueira) e Serra Capelada (26/04/13). Horario: 9-20h
Práctica 2: Revisión especies características de la flora gallega y peninsular (I)(30/04/13). Horario: 15.30-18.30
Práctica 3: Revisión especies características de la flora gallega y peninsular (II) (1/05/13)Horario: 15.30-1830
Práctica 4: Excursión a Serra dos Ancares (31/05/13). Horario: 8.30-21.30h |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
4 |
126.5 |
130.5 |
|
Atención personalizada |
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Tutorías para consulta de dudas sobre la materia. (Cita previa con el coordinador de la materia a través de correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Teoría:
Alcaraz Ariza FJ. (1999). Manual de teoría y práctica de Geobotánica. Universidad de Murcia. Murcia
BRAUN-BLANQUET, J. (1979) Fitosociología: base para el estudio de las comunidades. Ed. Blume. Madrid.
Costa Tenorio, M., C. Morla Juaristi & H. Sainz Ollero (1998). Los bosques ibéricos. Una interpretación geobotánica. Geo-Planeta S.A. Barcelona
IZCO, J.; BARRENO, E.; BRUGUÉS, M.; COSTA M.; DEVESA, J.; FERNÁNDEZ, F.; GALLARDO, T.; LLIMONA, X; SALVO, E; TALAVERA, S. & VALDÉS, B. (2004). Botánica. Mcgraw-Hill, Madrid.
Peinado Lorca,M. & S. Rivas-Martinez (1987). La vegetación de España. Colección Aula Abierta. Univ. Alcalá de Henares. Madrid.
STRASBURGER, E. (1994). Tratado de Botánica. Omega, Barcelona.
Prácticas:
Castroviejo, S.; Laínz,M.;López Gonzalez,G.; Montserrat,P.; Muñoz Garmendía, F.; Paiva, J. & Villar, L. (eds.). (1986-2003). Flora Ibérica. CSIC. Vols. 1-14. Madrid.
Garcia Rollan, M. 1996. Atlas clasificatorio de la Flora de España Penínsular y Balear. 2 Vols. Mundi Prensa, Madrid.
Aizpuru,I.; Aseginolaza, c.; Uribe-Echeberría, p.m.; Urrutia P & zorrakin, i. (2000). Claves ilustradas de
la Flora del País Vasco y territorios limítrofes. Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Bailey, R.G. (1996). Ecosystem geography. Springer-Verlag, New York.
BROWN, J.H. & LOMOLINO, M.V. (1998). Biogeography. Sinauer Associates Inc. New Cork
Carballeira, D.; Devesa,C.; Retuerto,R.; Santillán, E. & Ucieda, F. (1983). Bioclimatología de Galicia. Fundación Pedro Barrié de
la Maza. A Coruña.
COX, CB & MOORE, P.A. (1993). Biogeography. An ecological and evolutionary approach. Blackwell Scientific Publication.
London.
Ehrendorfer, F. (1994). Geobotánica. In: STRASBURGER, E. 1994. Tratado de Botánica. 8ª ed. Omega. Barcelona
González-Andrés, F. & Pita Villamil, J.M. (2001). Conservación y Caracterización de recursos fitogenéticos. Ediciones Monte Casino.
Zamora.
Grime, J.P. (2001). Plant Strategies, Vegetation Processes and Ecosystem Propierties. John Wiley & Sons, LTD.
Sussex. England.
POLUNIN, O. & WALTERS, M. (1989). Guía de la vegetación de Europa. Omega. Barcelona.
Terradas, J. (2001). Ecología de la Vegetación. De la ecofisiología de las plantas a la dinámica de las comunidades y paisajes. Omega.
Barcelona.
Smith, R.L. (1995). Ecology and Field Biology. Harper Collins Publishers, New York.
Stewart, W.N. (1983). Paleobotany and the evolution of plants. Cambridge University Press. Cambridge.
Takhtajan, A. (1986). Floristic Regions of the World. California University Press. Los Angeles. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Botánica/610212102 | Técnicas de Mostraxe, Identificación e Experimentación en Botánica/610212401 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Botánica/610212102 | Xeoloxía/610212108 | Ecoloxía/610212301 | Técnicas de Mostraxe, Identificación e Experimentación en Botánica/610212401 | Xeografía Física/610212623 |
|
Observacións |
-Recoméndase traballar a materia de forma gradual e facer uso da bibliografía recomendada.
-Recoméndase facer uso das tutorías.
|
|