Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A4 |
Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas. |
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A17 |
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A1 A4 A9 A10 A12 A14 A15
|
B1 B2 B4
|
C6 C7 C8
|
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade |
A1 A4 A9 A14 A22
|
B1 B4
|
C6
|
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A1 A4 A15 A22
|
B1 B4
|
C6
|
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). |
A1 A22 A24
|
B1 B4 B5
|
C6
|
Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio. |
A1 A17 A19 A23
|
B1 B4 B5 B7
|
C6
|
Levar a cabo procedementos estándares de laboratorios implicados en traballos analíticos e sintéticos, en relación con sistemas orgánicos e inorgánicos. |
A1 A7 A15 A22
|
B1 B4 B5 B7
|
C6
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
A22
|
B2 B4 B5
|
C8
|
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
B4 B5 B7
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Aldehídos y cetonas |
Aldehídos y cetonas: reacciones de adición nucleófila, reducción y oxidación. |
Tema 2: Ácidos carboxílicos |
Acidez y basicidad. Reacción de adición y eliminación: mecanismo. Reducción. Descarboxilación. Métodos de obtención. |
Tema 3: Derivados ácidos carboxílicos |
Ésteres, amidas, halogenuros de ácido y nitrilos (SN): Estructura y reactividad. Interconversión de derivados de ácidos carboxílicos. |
Tema 4: Enoles y enolatos |
Halogenación en alfa de aldehídos, cetonas y ácidos carboxílicos. Condensaciones aldólica, Claisen y Dieckmann. Reacción de Mannich. Alquilación de enolatos.
|
Tema 5: Compuestos polifuncionales |
Dienos, compuestos aromáticos (SN y SE), dioles, fenoles, compuestos alfa-hidroxicarbonílicos, compuestos 1,3-dicarbonílicos, compuestos carbonílicos alfa,beta-insaturados. |
Tema 6: Compuestos orgánicos con enlaces N-N y N-O |
Nitrocompuestos, azocompuestos, sales de diazonio, diazocompuestos y azidas. |
Tema 7: Compuestos orgánicos de azufre |
Tioles, sulfuros y disulfuros; sulfóxidos y sulfonas; carbaniones estabilizados por azufre; ácidos sulfónicos y derivados; sulfatos. |
Tema 8: Compuestos orgánicos de fósforo |
Compuestos de fósforo: fosfinas, sales de fosfonio, fosfitos, fosfonatos y fosfatos. |
Tema 9: Compuestos orgánicos del silicio |
Compuestos de silicio: Preparación, sustitución nucleófila bimolecular sobre silicio, enolatos de silicio, protección mediante grupos sililo, sustitución electrófila del silicio, reacción de Peterson |
Tema 10: Compuestos heterocíclicos |
Nomenclatura, reactividad y métodos de síntesis. Furano, pirrol y tiofeno. Piridina, quinolina e isoquinolina. Indol. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Con el propósito de evaluar los conocimientos y competencias de la materia se realizará un examen escrito. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Non existen, asignatura extinguida |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Con el propósito de evaluar los conocimientos y competencias de la materia se realizará un examen escrito. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Streitwieser A.; Heathcock, C. (1987). Química Orgánica. Madird. Interamericana
Vollhardt, K. P. C. (2007). Química Orgánica. Barcelona. Omega
Allinger, N. L. (1981). Química Orgánica. Barcelona. Reverté
Soto, J. L., (2005). Química Orgánica vol. III. Madird. Síntesis
Ege, S. (1997). Química Orgánica: Estructura y reactividad. Barcelona. Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
Clayden, J.; Greeves, N.; Warren, S.; Wothers, P. (2001). Organic Chemistry. Oxford, University Press
Martínez Grau, Mª A.; Csaky, A. G. (1998). Técnicas Experimentales en Síntesis Orgánica. Marid. Síntesis |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Química Orgánica Avanzada/610311401 | Determinación Estrutural/610311403 | Experimentación en Química Orgánica/610311404 |
|
|