Datos Identificativos 2013/14
Asignatura (*) Análise Estatística de Datos Código 610311516
Titulación
Licenciado en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Primeiro-Segundo-Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Estevez Perez, Maria Graciela
Correo electrónico
graciela.estevez.perez@udc.es
Profesorado
Estevez Perez, Maria Graciela
Correo electrónico
graciela.estevez.perez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A7 Coñecer e aplicar as técnicas analíticas.
A14 Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A21 Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos.
A24 Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidad para realizar e interpretar un análisis descriptivo de datos. A7
Conocimiento de algún paquete estadístico u otro programa complementario que le facilite la aplicación de los métodos estudiados. A14
B3
C6
Destreza en las técnicas de la Inferencia Estadística Paramétrica: o estimación puntual o intervalos de confianza o contrastes de hipótesis. A20
A21
A24
B2
B3
C3
Ser capaz de captar la esencia del razonamiento estadístico y de interpretar correctamente los resultados estadísticos dentro de un problema concreto, sin extrapolar los mismos de forma errónea. A20
A21
A24
B1
B2
C6

Contidos
Temas Subtemas
MODELIZACIÓN MATEMÁTICA DE UNA POBLACIÓN ESTADÍSTICA Cálculo de Probabilidades
Variables Aleatorias
Principales Distribuciones de Probabilidad
TRATAMIENTO DESCRIPTIVO DE DATOS Estadística Descriptiva Unidimensional
Estadística Descriptiva Bidimensional
INTRODUCCIÓN A LA INFERENCIA ESTADÍSTICA Introducción
Estimación Puntual
ESTIMACIÓN POR INTERVALOS DE CONFIANZA Intervalos de Confianza
CONTRASTES DE HIPÓTESIS Introducción a los contrastes de hipótesis
ANÁLISIS DE LA VARIANZA Análisis de la varianza

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 4 108 112
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen final para avaliar os coñecementos adquiridos

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
O alumno poderá acudir ó despacho do profesor para resolver toda clase de dubidas, nun proceso de aprendizaxe retroactivo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Examen final para avaliar os coñecementos adquiridos. 100
 
Observacións avaliación





Para aprobar a
asignatura será necesario superar a proba que se realizará nas datas oficiais
de examen. Na proba se examinará da parte de Estatística Descriptiva mediante
preguntas tipo test, e das partes de Probabilidade e Inferencia Estatística
con preguntas tipo test e/ou preguntas de resposta breve.



Fontes de información
Bibliografía básica GONICK, L. Y SMITH, W. (2001). A estatística ¡en caricaturas!. SGAPEIO
MONTGOMERY, C. (1991). Diseño y Análisis de Experimentos.. Grupo Editorial Iberoamericana.
FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, S. y otros (2002). Estadística Descriptiva.. 2ª edición. ESIC.
MILLER, J.C. Y MILLER, J.N. (2002). Estadística para Química Analítica.. Addison-Wesley Iberoamericana.
NAVIDI, W. (2006). Estadística para ingenieros y científicos.. McGraw-Hill
PEÑA SÁNCHEZ DE RIVERA, D. (1991). Estadística. Modelos y Métodos, 1. Fundamentos. . Alianza Universidad.
CAO ABAD, R. y otros (2001). Introducción a la estadística y sus aplicaciones.. Ed. Pirámide.
TOMEO PERUCHA V. y UÑA JUÁREZ I. (2003). Lecciones de Estadística Descriptiva. . Paraninfo.
GARCÍA ÁLVAREZ-COQUE, C. Y RAMIS RAMOS, G. (2001). Quimiometría. Editorial Síntesis
MONGAY FERNÁNDEZ, C. (2005). Quimiometría.. PUV
PÉREZ LÓPEZ, C. (2001). Técnicas Estadísticas con SPSS.. Ed. Prentice-Hall

Bibliografía complementaria DE LA HORRA NAVARRO, J. (2001). Estadística Aplicada. 2ª Edición. . Díaz de Santos
VIEDMA, J. A. (1976). Bioestadística (Métodos Estadísticos Aplicados a la Biología y Medicina). . Ed. del autor.
QUESADA, V., ISIDORO, A. Y LÓPEZ, L. J. (1984). Curso y Ejercicios de Estadística. . Alhambra Universidad.
PEÑA SÁNCHEZ DE RIVERA, D. (1991). Estadística. Modelos y Métodos, 1. Fundamentos. . Alianza Universidad.
MANN, P. S. (1992). Introductory Statistics. . J. Wiley.
NOVO SANJURJO, J.V. (1994). Métodos Estadísticos. . UNED
FERRÁN ARANAZ, M. (2001). SPSS para Windows. Análisis Estadístico. . Ed. Mac-Graw-Hill.
JOHNSON, R. A. Y BAHTTACHARIYA, G. K. (1992). Statistical Principes and Methods. . J. Wiley.

RECURSOS WEB

• Página web del paquete SPSS . http://www.spss.com/

• Interesante texto electrónico que incluye ejercicios de autoevaluación. Annette Dobson et altri. University of Newcastle, Australia.

http://www.anu.edu.au/nceph/surfstat/surfstat-home/surfstat.html

• Permite trabajar con conceptos como el histograma, diagrama de cajas, etc. distinguiendo entre variables discretas y continuas.

http://lstat.kuleuven.be/java/index.htm

• Calcula intervalos de confianza para la media, la varianza, y contrastes paramétricos y no paramétricos de una muestra y de dos. Además visualiza los errores tipo I y II en función de los parámetros de las distribuciones normales en la hipótesis nula y alternativa.

http://lstat.kuleuven.be/java/index.htm

• Versión html del libro Bioestadística, escrito por F. Rius y F.J. Barón y editado por la editorial Thomson.

http://www.bioestadistica.uma.es/libro/


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

- Estudar a materia de forma gradual - Facer uso das titorías



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías