Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A3 |
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos. |
A6 |
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Estudio autónomo, búsqueda de bibliografía y datos en diversas fuentes. Desarrollo de la capacidad de razonamiento, evitando aprendizajes puramente memorísticos. Familiarizarse con textos y trabajos de investigación que siguen los modelos habituales en los medios de comunicación científicos. Adquirir una correcta comunicación oral y escrita. Desarrollar diversas capacidades como definir conceptos, sintetizarlos y relacionarlos entre sí. Desarrollar la capacidad para integrarse en un grupo, colaborar y expresar sus opiniones ante sus compañeros. Utilización de las fuentes bibliográficas y de Internet para la obtención de información y presentación en público de un trabajo.
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A1 A3 A6 A9 A12 A14 A15 A16 A21 A24 A25 A27 A28
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B1 B3 B4 B5 B7
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C1 C3 C6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Morfología y simetría de las estructuras cristalinas
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TEMA 1. Cristalografía: concepto desarrollo y método; cristal, mineral y materia cristalina.
TEMA 2. Simetría: elementos de simetría, operaciones de simetría, clases de simetría.
TEMA 3. Morfología cristalina: morfología de los cristales y elementos de simetría cristalina.
TEMA 4. Formas cristalinas: tipos y nombres de formas, zonas y hábito cristalino.
TEMA 5. Proyección de cristales.
TEMA 6. Introducción a los sistemas cristalinos.
TEMA 7. Sistemas triclínico y monoclínico.
TEMA 8. Sistemas ortorrómbico y tetragonal.
TEMA 9. Sistema hexagonal.
TEMA 10. Sistema cúbico.
TEMA 11. Simetría espacial.
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II. Propiedades físicas y químicas de la materia cristalina |
TEMA 12. Estructura interna: polimorfismo, defectos estructurales y maclas.
TEMA 13. Propiedades físicas de los minerales.
TEMA 14. Propiedades ópticas de los minerales.
TEMA 15. Cristalografía de Rayos X.
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III. Procesos fisicoquímicos de formación de minerales |
TEMA 16. Introducción a la mineralogía.
TEMA 17. La formación de minerales y rocas: la dinámica cortical.
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IV. Mineralogía sistemática |
TEMA 18. Silicatos I: nesosilicatos y sorosilicatos.
TEMA 19. Silicatos II: ciclosilicatos e inosilicatos.
TEMA 20. Silicatos III: filosilicatos.
TEMA 21. Silicatos IV: tectosilicatos.
TEMA 22. Elementos nativos.
TEMA 23. Sulfuros.
TEMA 24. Óxidos e hidróxidos.
TEMA 25. Halogenuros.
TEMA 26. Carbonatos, nitratos y boratos.
TEMA 27. Sulfatos, cromatos, molibdatos y wolframatos.
TEMA 28. Fosfatos, arseniatos y vanadatos.
TEMA 29. Los recursos minerales de Galicia.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
1 |
124 |
125 |
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Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Dado que la asignatura pertenece a un plan a extinguir, todo tipo de actividades como sesiones magistrales, prácticas de laboratorio,..., no son impartidas, por lo que el alumno debera prepararse siguiendo los contenidos del temario para superar las pruebas de evaluación de la materia. |
Atención personalizada |
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Descrición |
La atención personalizada que se describe en relación a la metodologías se concibe como momentos de trabajo presencial para el alumnado con el profesor, por lo que implican una participación obligatoria para el alumnado.
La forma y el momento tendrán lugar en relación a cada actividad a lo largo del curso según el plan de trabajo de la asignatura.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Análise de fontes documentais |
Dado que la asignatura no tiene docencia ni teórica ni práctica, la evaluación se realizará sobre los conocimientos que el alumno demuestre sobre los contenidos del temario de la asignatura |
100 |
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Observacións avaliación |
El alumno será evaluado de los contenidos teóricos y prácticos de la materia a través de los exámenes teóricos cuyas fechas serán asignadas por la Facultad.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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WENK, H.-R. y BULAKH, A. (2004). Minerals: Their constitution and origin. Cambridge University Press
KLEIN, C. y HURLBUT, C.S. Jr (1996). Manual de mineralogía basado en la obra de J. Dana. Reverté
GALÁN HUERTOS, E. (ed.) (2003). Mineralogía aplicada . Síntesis
CARRETERO LEÓN, M. I. y POZO RODRÍGUEZ, M. (2007). Mineralogía aplicada: salud y medio ambiente. Thomson |
webs relacionadas con la asignatura:
http://www.uned.es/cristamine/
Curso de cristalografía y mineralogía de la Universidad Nacional de Educación a Distancia
http://www.ucm.es/info/crismine/TEXTOS_MONOGRAFICOS.htm
página de la Facultad de Ciencias Geológicas de la Universidad Complutense de Madrid
http://161.116.85.21/crista/castella/index_es.htm
página de la Facultad de Ciencias Geológicas de la Universidad de Barcelona
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Bibliografía complementaria
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Hernández Cano, F., Foces-Foces, C. y Martínez Ripoll, M. (coord.) ( 1995 ). Cristalografía . C.S.I.C.
Amorós, J.L. (1990). El cristal. Morfología, estructura y propiedades físicas. . Atlas
Borchardt-Ott, W. (1995). Crystallography. Springer Verlag
Mirre, J.C. (1990). Guía dos minerais de Galicia. Galaxia
Nesse, W.D. (2000). Introduction to mineralogy . Oxford University Press
Lunar, R. y Oyarzun, R. (1991 ). Yacimientos minerales. Ténicas de estudio, tipos, evolución metalogénetica y exploración. Centro de Estudios Ramón Areces |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Enlace Químico e Estrutura da Materia/610311104 | Simetría, Aplicac. da Teoría de Grupos en Química/610311512 |
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